
Liter najbolj prodajanega 95-oktanskega bencina se bo opolnoči pocenil za 1,7 centa na 1,228 evra. Liter dizla bo po novem 1,133 evra ali za 2,5 centa cenejši. Cena utekočinjenega plina se medtem giblje okoli 50 centov na liter, ceni 100-oktanskega bencina in kurilnega olja se prosto oblikujeta na trgu.
Kmalu konec reguliranja cen?
Ceni 95-oktanskega bencina in dizelskega goriva se za zdaj še določata v skladu z vladno uredbo o oblikovanju cen naftnih derivatov na vsakih 14 dni, in sicer po metodologiji, ki temelji na gibanju cen naftnih derivatov na svetovnem trgu in gibanju tečaja dolar-evro.
A morda se bo to kmalu spremenilo. Vlada bo v kratkem odločala o nadaljnji urejenosti cen reguliranih 95-oktanskega bencina in dizelskega goriva. Obstoječa uredba namreč velja samo še v torek, vlada pa se mora odločiti, ali bo uredbo podaljšala ali sprejela novo, ki predvideva sprostitev cen ob avtocestah in hitrih cestah.
Nova uredba, objavljena med vladnimi gradivi, predvideva sprostitev cen 95-oktanskega bencina in dizla na bencinskih servisih ob avtocestah in hitrih cestah, medtem ko bi drugod po državi ostale regulirane. To bi bil nadaljnji korak v liberalizaciji cen naftnih derivatov, potem ko se je aprila že odločila, da oblikovanje cen 100-oktanskega bencina in kurilnega olja prepusti trgu. Ta uredba bi se uporabljala do konca junija 2017.
Vlada je sicer od aprila podaljševala obstoječo uredbo in se odločala za nadaljnji korak. Potem ko je prejšnji teden že kazalo, da utegne na redni seji potrditi predlagano novo uredbo, pa je sklenila, da opravi še dodatna usklajevanja.
V gospodarstvu so mnenja o liberalizaciji cen naftnih derivatov deljena, predvsem zaradi morebitne podražitve. V Trgovinski zbornici Slovenije, kjer so liberalizaciji naklonjeni, poudarjajo, da ima morebiten dvig marže le majhen vpliv na končno ceno naftnih derivatov, saj marža namreč v strukturi maloprodajne cene predstavlja le pet do šest odstotkov.
Na Gospodarski zbornici Slovenije so medtem prepričani, da bo liberalizacija cen ob avtocestah povečala breme gospodarstvu in potrošnikom. Če bi se sprostile cene ob avtocestnem križu, bi se lahko marže povprečju dvignile za 10 do 15 centov. "50-litrski rezervoar goriva bi tako lahko bil v povprečju dražji od 5,00 do 7,50 evra," so poudarili.
Tudi v Zvezi potrošnikov Slovenije so prepričani, da deregulacija vodi v višje cene za potrošnike, saj da ob dveh oligopolnih ponudnikih (Petrol in OMV Slovenija) ne gre pričakovati konkurence, ki bo nižala cene.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV