Cekin.si
Piran

Koristno

Vse, kar morate vedeti o turističnih bonih

STA, M.M.
18. 06. 2020 09.16
0

Kako je mogoče unovčiti turistični bon za otroka, ki ne letuje z zakonitim zastopnikom? Je mogoče bon unovčiti tudi za najem počitniških kapacitet v lasti sindikata? V članku poiščite odgovore na številna vprašanja, ki se tičejo turističnih bonov.

Upravičenec do bona je vsaka oseba s stalnim prebivališčem v Republiki Sloveniji na dan 13. marec 2020. Polnoletna oseba oz. oseba, ki bo do konca leta 2020 dopolnila 18 let (rojena v letu 2002 ali prej), je upravičena do bona v višini 200 evrov. Mladoletna oseba (rojena po letu 2002) pa je upravičena do bona v višini 50 evrov.

Turistične bone bo mogoče unovčiti od 19. junija 2020 (za nočitev z 19. na 20. junij) do 31. decembra 2020 (zadnja možna nočitev s 30. na 31. december). Če bona ne unovčite do 31. decembra 2020, njegova vrednost propade. Za neizkoriščen bon ne morete zahtevati izplačila bona v denarju niti ga ne morete unovčiti kasneje.

Bona ne boste prejeli v fizični obliki, temveč bo njegova vrednost evidentirana kot dobroimetje v informacijskem sistemu Fursa eDavki. Do tega sistema bodo imeli dostop tudi ponudniki nastanitev. Samo unovčitev bona boste izvedli pri ponudniku storitve, kjer boste nastanjeni. Stanje svojega bona lahko spremljate v mobilni aplikaciji eDavki.

Bon lahko unovčite pri ponudniku storitev na področju turizma (hoteli, počitniški domovi in letovišča, turistične kmetije s sobami, zasebne sobe za oddajanje gostom, planinski domovi, mladinska prenočišča, avtokampi in tabori in druge nastanitve za krajši čas), ki so bili 13. marca 2020 vpisani v Poslovni register Slovenije in v register nastanitvenih obratov, ki ga vodi Ajpes. Najbolje je, če ob rezervaciji pri ponudniku preverite, ali boste lahko pri njem unovčil turistični bon. Bon je sicer deljiv, kar pomeni, da ga lahko koristite v več delih pri več različnih ponudnikih.

Kako poteka postopek unovčitve?

Izberete in rezervirate termin pri ponudniku turističnih storitev. Pri tem se morate pozanimati, ali ponudnik sploh sprejema turistične bone. Bone unovčite tako, da pri prijavi predložite osebni dokument - osebno izkaznico ali potni list - ter receptorju poveste, kakšen znesek želite unovčiti iz svojega turističnega bona. Izpolniti morate tudi obrazec, ki ga boste lahko prejeli na recepciji nastanitve. Receptor bo na podlagi osebnih dokumentov in izpolnjenega obrazca preko informacijskega sistema Fursa unovčil bone.

Kako je mogoče unovčiti turistični bon za otroka, ki ne letuje z zakonitim zastopnikom?

Če otrok počitnikuje z osebo, ki ni njegov zakoniti zastopnik oz. skrbnik (denimo z babico ali s športnim klubom), mora že pred odhodom zakoniti zastopnik oz. skrbnik podpisati posebno izjavo, s katero izjavlja, da bo otrok koristil bon po tretji osebi. Izjavo lahko najde na spletnih straneh Fursa. To izjavo mora tretja oseba v postopku koriščenja bona predati receptorju. Otrok mora imeti s seboj svoj identifikacijski dokument. Tretja oseba bo receptorju povedala, da bi rada koristila bon tudi za omenjenega otroka, in ravnala po navodilih receptorja. Tretja oseba bo zase in za omenjenega otroka izpolnila obrazec, ki ga bo lahko prejela tudi pri receptorju. Receptor bo nato unovčil bone.

Za katero storitev lahko unovčite bon?

Bon lahko unovčite le za nastanitev ali za nastanitev z zajtrkom. Ostale storitve, kot so denimo dodatni obroki, pa tudi turistična taksa, morate doplačati z drugimi plačilnimi sredstvi.

Ali vam lahko ponudnik v primeru, da plačate z bonom, zaračuna višjo ceno?

V primeru plačila storitve z bonom vam ponudnik storitve za istovrstno storitev ne sme zaračunavati višje cene kot v primeru plačila z drugimi plačilnimi sredstvi. V nasprotnem primeru mu grozi kazen. Nadzorni organ, kamor lahko v primeru kršitve podate prijavo, je tržni inšpektorat.

Ali je nastanitveni objekt dolžan sprejemati turistične bone kot plačilno sredstvo?

Ne, ponudniki se lahko odločijo, da turističnih bonov ne bodo sprejemali, prav tako se lahko odločijo, da jih bodo sprejemali le v določenih obdobjih. Potrošnikom zato na Fursu svetujejo, da že ob rezervaciji preverijo, ali bodo pri izbranem ponudniku lahko unovčili svoj bon.

Je mogoče bon unovčiti tudi za najem počitniških kapacitet v lasti sindikata?

To je mogoče, če ponudnik izpolnjuje pogoje za unovčenje bonov (vpis v register nastanitvenih obratov in opravljanje dejavnosti 13. marca 2020). Počitniške kapacitete se morajo nahajati v Sloveniji.

Že veste, kje in kdaj boste koristili turistične bone?
Že veste, kje in kdaj boste koristili turistične bone?FOTO: Dreamstime

Kako je mogoče bon unovčiti pri ponudnikih, ki nimajo dostopa do interneta?

V primeru, da ponudnik nima dostopa do interneta, boste kot gost plačali polni znesek računa. Ponudnik vam bo izdal potrdilo, iz katerega mora biti razviden znesek unovčenega bona in način unovčitve bona, v treh dneh po odjavi gosta pa bo moral v informacijski sistem Fursa vnesti podatke za povračilo sredstev bona upravičencu. Znesek boste dobili povrnjen na svoj plačilni račun, vpisan v davčni register, v najkasneje 30 dneh. Če nimate plačilnega računa, se sredstva izplačajo s poštno nakaznico.

Ali lahko s svojim bonom plačate za namestitev več oseb, denimo prijateljev ali družinskih članov?

Da, ena oseba lahko plača za nočitev več oseb, tudi denimo za prijatelje. Edini pogoj je, da tudi upravičenec, ki koristi bon, prenočuje v nastanitvenem obratu na datum, za katerega koristi bon.

Ali lahko z bonom plačate namestitev, rezervirano prek spletne platforme, kot sta Airbnb in Booking?

Turistične bone je mogoče unovčiti izključno pri ponudniku namestitve. Način rezervacije na to ne vpliva. Če torej namestitev rezervirate prek spletne platforme, plačate pa jo neposredno pri ponudniku, lahko pri tem unovčite turistične bone. Če pa ste samo plačilo izvedli prek spletne platforme, bona ne morete unovčiti.

Ali lahko z bonom plačate namestitev, rezervirano prek turistične agencije?

O tem se morate pozanimati pri turistični agenciji, a večinoma je to mogoče. Pri agenciji tako plačate znesek aranžmaja v višini, ki ga ne boste pokrili s turističnim bonom. Plačilo z bonom pa izvedete neposredno pri ponudniku nastanitve.

Ali lahko z bonom plačate prenočitev, ki sem jo rezerviral in pri ponudniku plačal že januarja?

To je mogoče, če se boste tako dogovorili s ponudnikom. Bon se namreč unovčuje ob plačilu in če je to že bilo opravljeno, bona načeloma ni mogoče več koristiti. Lahko pa se dogovorite s ponudnikom, da vam vrne že plačano kupnino in namesto tega sprejme turistične bone. Ponudnik k temu ni obvezan.

Kdo bo imel podatke o vašem koriščenju bona?

Za namen unovčitve bonov in povračila sredstev ponudniku bo evidenco vodil in upravljal Furs. Podatki se bodo hranili pet let, nato se bodo izbrisali. Furs bo shranil podatke o upravičencu do bona, o ponudniku in obratu, v katerem je bil bon izkoriščen, ter podatke o izplačilu bona. V realnem času bo Furs tudi spremljal podatke v knjigi gostov, ki jih ponudniki policiji sporočajo prek sistema eTurizem, ter podatke preverjal v registru nastanitvenih obratov.

Kam se lahko obrnete z dodatnimi vprašanji?

Furs je vzpostavil posebni klicni center za turistične bone, in sicer na telefonski številki 08 200 1005. Delovni čas klicnega centra je v ponedeljek, torek in četrtek od 8. do 15. ure, v sredo od 7. do 17. ure ter v petek od 8. do 13. ure.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 795