Cekin.si
Afera Volkswagen je izbruhnila v petek, ko je ameriška agencija za zaščito okolja sporočila, da je Volkswagen, največji evropski proizvajalec avtomobilov, na določene dizelske modele svojih vozil nameščal programsko opremo, ki omeji izpuhe škodljivih snovi iz vozil v času uradnega testiranja, med normalno vožnjo pa se izklopi.
Koristno

'Z vpoklici bi morali začeti takoj'

Špela Zupan
25. 09. 2015 09.46
15

Med vožnjo z Volkswagnovmi vozili z domnevno sporno opremo ste varni, miri direktor agencije za varnost cestnega prometa Igor Velov. Napako bo moral odpraviti proizvajalec na svoj strošek.

Direktor agencije za varnost cestnega prometa Igor Velov je glede pozivov Evropske komisije k nacionalnim preiskavam pojasnil, da v Sloveniji nimamo homologacijskega organa z laboratorijem, kjer bi preverjali tovrstno ustreznost vozil, saj ga ne potrebujemo. Namreč, za nas veljajo isti standardi kot drugod po Evropi, zato zadostujejo ugotovitve evropskih laboratorijev.

Afera Volkswagen je izbruhnila v petek, ko je ameriška agencija za zaščito okolja sporočila, da je Volkswagen, največji evropski proizvajalec avtomobilov, na določene dizelske modele svojih vozil nameščal programsko opremo, ki omeji izpuhe škodljivih snovi iz vozil v času uradnega testiranja, med normalno vožnjo pa se izklopi.
Afera Volkswagen je izbruhnila v petek, ko je ameriška agencija za zaščito okolja sporočila, da je Volkswagen, največji evropski proizvajalec avtomobilov, na določene dizelske modele svojih vozil nameščal programsko opremo, ki omeji izpuhe škodljivih snovi iz vozil v času uradnega testiranja, med normalno vožnjo pa se izklopi.FOTO: Reuters
Igor Velov
Igor VelovFOTO: Kanal A
Pomembno je, da sporna oprema ni nevarna za promet. Seveda ni prav, da je nevarna za okolje, kar bodo popravili, ampak vozniki niso v nevarnosti. —Direktor agencije za varnost cestnega prometa Igor Velov

V Nemčiji sta dva, na katera se proizvajalec vozil sam obrne pred lansiranjem novega vozila na tržišče, da bi ugotovili, ali je v skladu z evropskimi standardi. In Volkswagen je verjetno vgradil opremo, ki ni bila predpisana in je niso potrdili v tovrstnem laboratoriju. Zdaj morajo domnevne nepravilnosti znova potrditi v laboratoriju, zatem bo verjetno sledil vpoklic vozil s sporno opremo. Ni nujno, da bo vsak dobil novo vozilo, ampak bodo samo odpravili napako, če jo lahko. Sicer bodo morali verjetno ali vrniti denar ali ponuditi drug avtomobil, odvisno od proizvajalca.

"Mislim, da proizvajalci zelo dobro vedo, kaj je narobe. Morali bi se takoj odzvati in pomiriti ljudi, predvsem poslati sporočilo kupcem, da napaka ne vpliva na njihovo varnost," je poudaril Velov. "Nadalje morajo priznati, da so naredili veliko škodo okolju, in poravnati račun," je dodal. Prepričan je, da bi morali takoj začeti z vpoklici, da čim prej preprečijo nadaljnjo škodo. "Ampak ne bo šlo čez noč, trajalo bo lahko tudi eno leto, saj je na milijone vozil," je dodal.

In niste krivi, če ima vaše vozilo s sporno opremo preveč izpustov, miri Velov. "Če je vozilo registrirano, pomeni, da je bilo tehnično pregledano in je tehnično brezhibno. Zato voznik ne more biti kriv." Na tehničnih pregledih sicer izmerijo izpuhe, ampak nova vozila ga prve štiri leta nimajo. "Domnevno sporna vozila praktično še niso bila tehnično pregledana." Tudi serviser, ki je opravil tehnični pregled, ne bo odgovarjal, ker je v vozilu naprava, ki je na seznamu homologiranih. Odprava napake je torej na strani proizvajalca, ki je ali goljufal ali se je zmotil.

Velov je še spomnil, da se odpoklici vozil stalno dogajajo pri vseh proizvajalcih. Ampak tako obsežnega še ni bilo. In če so bila včasih pred vpoklici celo ogrožena življenja, ko je na primer šlo za zračne blazine ali stopalke, pri Volkswagnu ni nevarnosti za varnost v prometu, ogroženo je "samo" okolje. "Pomembno je, da sporna oprema ni nevarna za promet. Seveda ni prav, da je nevarna za okolje, kar bodo popravili, ampak vozniki niso v nevarnosti," je poudaril.

Komentarji (15)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Kolani 27. 09. 2015 11.28
-7
Škoda, da nimam več vw-ja, sicer najslabši avto kar sem jih kdaj imel, bi zdaj lahko tožil direktno vw za odškodnino, ker so me zavedli.
Sunshine73 27. 09. 2015 11.39
-1
Kaj, pa VW fali morda tebi kaj?? So čisto vredu avtomobili, kakor tudi ostali ... Ta sporen program so nameščali tudi drugi proizvajalci SEAT, ŠKODA ,AUDI itd. !!!
BuenosAires 27. 09. 2015 12.24
+4
Imel že par Passatov, z vsakim naredil več kot 300.000km brez enega problema, odličen avto.
xxx1982xxx 27. 09. 2015 13.01
+1
Me zanima kolk jih boš naredil z ta novim passatom ...so več na servisih kot na cesti polek a4 ..in je gepard..isti lastnik isto sranje...pa še dolgočasni so vsi po vrstni in preveč izgubljeni v povprečju...tak da mene ne prepriča niti eden iz te skupine...res pa da ne rabim avta za 50.000 na leto ampak bolj za dušo...
BEEF-TECH 27. 09. 2015 14.59
SEAT, ŠKODA ,AUDI itd...to je vse ista hiša! Pa še Porsche si pozabu
BuenosAires 27. 09. 2015 15.30
XXX1982XXX, sem šel prav v garažo pogledat, koliko km imam z zadnjim Passatom (letnik 2012), piše 212.000km, pa še nobene izrednega servisa razen redni servis, tako da ne vem, od kje ti tvoje informacije.
tej?i30 27. 09. 2015 15.38
al si se v letniu zmotil al pri kilometrih?
xxx1982xxx 27. 09. 2015 16.07
Robi govorim o tistem ki je prišel ven 2014..stari so bili ok..sploh 1.8t ...jih poznam kar nekaj ki imajo gor 500.000 km ..
SEJBOBOL 27. 09. 2015 10.28
+4
VW bo vedno VW
SEJBOBOL 27. 09. 2015 10.29
+4
masi kdo to dela , pa se kaj hujsega od tega , se pa s tem seveda tud jaz ne strinjam
BuenosAires 27. 09. 2015 15.29
XXX1982XXX, sem šel prav v garažo pogledat, koliko km imam z zadnjim Passatom (letnik 2012), piše 212.000km, pa še nobene izrednega servisa razen redni servis, tako da ne vem, od kje ti tvoje informacije.
krucyfix 25. 09. 2015 12.46
+1
"Domnevno sporna vozila praktično še niso bila tehnično pregledana." Govora je bilo o avtih od 2009 dalje, tako da bi že lahko bila na tehničnih. Na naših tehničnih sicer ne bi bič odkrili, ker NOx in PM sploh ne kontrolirajo. Vozniki sicer res niso krivi in kratkoročno ne morejo nič ukrenit. Ampak glede na priznanje goljufije VW bi bilo treba homologacijo problematičnih avtov razveljavit, zahtevat da jih VW popravi in na novo naredi homologacijo, z nekim časovnim zamikom pa tudi od voznikov zahtevat dokazilo da je bil poseg opravljen.
borut_p 26. 09. 2015 14.51
+6
glede na to, da je pri meritvah na servisu volan na miru in se zadnja kolesa ne vrtijo - bo šel avto v lažen sistem in bodo tudi na tehničnem pregledu ugotovili nerealno količino NOx
Goky 27. 09. 2015 08.29
-8
Kaj ima volan z izpušnimi plini?
el capitan 1 27. 09. 2015 11.19
-1
krucifix, ti bi pa zopet naložil ljudem, da se zafrkavamo z problemi države!!! Pa kaj ti misliš, da imamo res ljudje časa, da se s tem ukvarjamo?! Nismo krivi in zato je zadnje kar je, da bi plačali en sam euro bodisi za odprav, bodisi za ponoven pregled, bodisi za karkoli, za kar nismo sami krivi! Država naj se s tem ukvarja in naj ne pride komu na misel, da bodo ljudje kakorkoli časovno ali finančno oškodovani, ker bo revolucija in bodo padale kocke na parlament!! To zagotavljam!!!
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Spremeni nastavitve piškotkov Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 1072