Direktor agencije za varnost cestnega prometa Igor Velov je glede pozivov Evropske komisije k nacionalnim preiskavam pojasnil, da v Sloveniji nimamo homologacijskega organa z laboratorijem, kjer bi preverjali tovrstno ustreznost vozil, saj ga ne potrebujemo. Namreč, za nas veljajo isti standardi kot drugod po Evropi, zato zadostujejo ugotovitve evropskih laboratorijev.


V Nemčiji sta dva, na katera se proizvajalec vozil sam obrne pred lansiranjem novega vozila na tržišče, da bi ugotovili, ali je v skladu z evropskimi standardi. In Volkswagen je verjetno vgradil opremo, ki ni bila predpisana in je niso potrdili v tovrstnem laboratoriju. Zdaj morajo domnevne nepravilnosti znova potrditi v laboratoriju, zatem bo verjetno sledil vpoklic vozil s sporno opremo. Ni nujno, da bo vsak dobil novo vozilo, ampak bodo samo odpravili napako, če jo lahko. Sicer bodo morali verjetno ali vrniti denar ali ponuditi drug avtomobil, odvisno od proizvajalca.
"Mislim, da proizvajalci zelo dobro vedo, kaj je narobe. Morali bi se takoj odzvati in pomiriti ljudi, predvsem poslati sporočilo kupcem, da napaka ne vpliva na njihovo varnost," je poudaril Velov. "Nadalje morajo priznati, da so naredili veliko škodo okolju, in poravnati račun," je dodal. Prepričan je, da bi morali takoj začeti z vpoklici, da čim prej preprečijo nadaljnjo škodo. "Ampak ne bo šlo čez noč, trajalo bo lahko tudi eno leto, saj je na milijone vozil," je dodal.
In niste krivi, če ima vaše vozilo s sporno opremo preveč izpustov, miri Velov. "Če je vozilo registrirano, pomeni, da je bilo tehnično pregledano in je tehnično brezhibno. Zato voznik ne more biti kriv." Na tehničnih pregledih sicer izmerijo izpuhe, ampak nova vozila ga prve štiri leta nimajo. "Domnevno sporna vozila praktično še niso bila tehnično pregledana." Tudi serviser, ki je opravil tehnični pregled, ne bo odgovarjal, ker je v vozilu naprava, ki je na seznamu homologiranih. Odprava napake je torej na strani proizvajalca, ki je ali goljufal ali se je zmotil.
Velov je še spomnil, da se odpoklici vozil stalno dogajajo pri vseh proizvajalcih. Ampak tako obsežnega še ni bilo. In če so bila včasih pred vpoklici celo ogrožena življenja, ko je na primer šlo za zračne blazine ali stopalke, pri Volkswagnu ni nevarnosti za varnost v prometu, ogroženo je "samo" okolje. "Pomembno je, da sporna oprema ni nevarna za promet. Seveda ni prav, da je nevarna za okolje, kar bodo popravili, ampak vozniki niso v nevarnosti," je poudaril.
Komentarji (15)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV