Cekin.si
Oglaševalci so za 30 sekund odšteli približno pet milijonov evrov.

Koristno

Za 30 sekund oglasa med Super Bowlom vrtoglavih pet milijonov evrov

Karmelina Husejnović
02. 02. 2020 08.31
1

V ZDA so v pričakovanju največjega dogodka v letu – finala ameriškega nogometa. Na milijone ljudi bo spremljalo tekmo prek televizijskega prenosa, kar bodo skušali čim bolje iztržiti oglaševalci. Za 30 sekund oglasa so sicer morali odšteti več kot pet milijonov evrov. Ker se je več deset tisoč turistov zgrnilo v Miami, so hotelirji in letalski prevozniki svoje cene dvignili v nebo. Visoke zaslužke si obetajo tudi lokalni gostinci.

Povprečna cena vstopnic za Super Bowl je bila letos skoraj 10.000 evrov.
Povprečna cena vstopnic za Super Bowl je bila letos skoraj 10.000 evrov.FOTO: AP

Na Hard Rock stadionu v Miamiju na Floridi se bo nocoj odvil eden največjih dogodkov v ZDA – 54. finale sezone ameriškega nogometa, ki mu pravijo Super Bowl. Na stadionu pričakujejo več kot 60.000 gledalcev, še več milijonov ljudi pa si bo tekmo ogledalo prek malih zaslonov. Ameriški nogomet je v ZDA šport številka ena, saj je celo bolj priljubljen od košarke in hokeja. Številni Američani sanjajo o tem, da bi si Super Bowl vsaj enkrat v življenju ogledali v živo. A za vstopnice je treba odšteti vsako leto več denarja.

Cene vstopnic niso fiksne in so odvisne od časa nakupa in od različnih ponudnikov. Statistika iz preteklih let sicer kaže, da je najugodnejši čas za nakup vstopnic tri do pet dni pred samim dogodkom, zato mnogi z nakupom v upanju, da bodo ulovili najboljšo ceno, odlašajo do samega konca. Skoraj 85 odstotkov vseh vstopnic namreč prodajo v zadnjih 14 dneh pred dogodkom.

Vstopnice v povprečju stanejo od 3000 dolarjev (2700 evrov) do 6000 dolarjev (5400 evrov), cene pa variirajo tudi glede na priljubljenost ekip, ki se uvrstijo v finale. Lani je bila najcenejša vstopnica za Super Bowl 3500 dolarjev (3150 evrov), povprečna cena vstopnice pa približno 7300 dolarjev (6580 evrov).

Letošnji Super Bowl, na katerem se bosta pomerili ekipi San Francisco 49ers in Kansas City Chiefs, bi se v zgodovino lahko zapisal kot najdražji glede na povprečno ceno vstopnic. Trenutno je najcenejša vstopnica v zadnjih vrstah na stadionu pri enem od ponudnikov okoli 5200 dolarjev (4690 evrov). Povprečna cena za vstopnico je v zadnjih dneh znašala že okoli 11.000 dolarjev (9915 evrov), najdražja v prvem sektorju pa kar okoli 35.000 dolarjev (31.500 evrov).

Najdražje vstopnice so praviloma tiste, ki so najbližje igrišču in ponavadi je v ceno všteta tudi kakšna pogostitev pred ali med tekmo, ali pa kakšno dodatno doživetje. Ker so cene astronomske in si jih mnogi Američani težko privoščijo, prodajalci ponujajo nakup vstopnic na obroke.

Najnižjo ceno za letošnji Super Bowl so ponujali 30. januarja, ko je sicer znašala že od 4770 dolarjev (4300 evrov). Lokacija, kjer se odvija finale, ima precejšen vpliv na obiskanost Super Bowla – in Miami je vsekakor ena izmed privlačnejših. Poleg tega pa je eden glavnih razlogov za zanimanje za letošnji dogodek tudi dejstvo, da se je v finale prvič po 50 letih uvrstila ekipa iz Kansasa. Cene vstopnic dosegajo rekorde tudi zato, ker je na samem stadionu na voljo manj mest in posledično za skoraj šest tisoč manj vstopnic kot v prejšnjih letih.

Tisti, ki jim cena ne predstavlja nikakršne ovire, so si lahko privoščili celo luksuzno zasebno ložo iz katere imajo ob izvrstni hrani in pijači najboljši pogled na igrišče, osebje pa ves čas skrbi, da jim pri tem nič ne manjka. Za takšen luksuz je letos treba odšteti od 518.000 dolarjev (467.000 evrov) za ložo, ki sprejme 18 ljudi, do skoraj 700.000 dolarjev (631.000 evrov) za ložo, v kateri je prostora za 26 gostov. Cene zasebnih lož so sicer v preteklosti dosegale celo milijon dolarjev (900.000 evrov).

Kaj domov odnesejo zmagovalci in poraženci?

Glede na takšne vrtoglave zneske vstopnic se kar samo od sebe poraja vprašanje – koliko potem zaslužijo zmagovalci Super Bowla? Ti domov odnesejo pokal, vsak član zmagovalne ekipe pa prejme tudi poseben zlat prstan, okrašen z diamanti in z napisom “svetovni prvaki” ter zaporedno številko finala. Liga NFL prispeva do 5000 dolarjev (4500 evrov) po prstanu za do 150 prstanov za zmagovalno ekipo.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Poleg prstana in pokala bo vsak igralec zmagovalne ekipe domov odnesel še 124.000 dolarjev (112.000 evrov). Ekipi, ki osvoji Super Bowl, se to še naknadno obrestuje tudi zato, ker jim zraste cena pri sponzorjih. Igralci ponavadi dobijo privlačne ponudbe za sodelovanje z različnimi blagovnimi znamkami. Koliko na koncu zaslužijo člani zmagovalne ekipe, je zato zelo težko oceniti. Ob zmagi se seveda smeji tudi lastniku zmagovalnega kluba, saj zraste tudi njegova vrednost.

Drugouvrščeni ne odidejo praznih rok. Tudi oni dobijo za nastop v finalu finančno nagrado, ki pa je za pol nižja od tiste, ki pripade zmagovalcem. Vsak igralec poražene ekipe bo letos dobil 62.000 dolarjev (56.000 evrov).

K tem zneskom je treba prišteti še vsa plačila, ki so jih prejeli igralci za ostale tekme v tej sezoni. Najboljši igralci ameriškega nogometa tako na leto zaslužijo tudi več deset milijonov dolarjev.

Pokal, ki ga prejme zmagovalna ekipa.
Pokal, ki ga prejme zmagovalna ekipa.FOTO: AP

Shakira in Jlo za svoj nastop ne dobita plačila

A ni le šport tisti, ki na milijone Američanov prikuje pred male zaslone na Super Bowl nedeljo. Mnogi si namreč prireditev ogledajo zaradi glasbenega spektakla med polčasom. Zaradi vseh nastopov in številnih reklam, ki jih prikažejo med odmori, celoten dogodek traja skoraj štiri ure. V bistvu je športa v celotnem predvajanju še najmanj – štirikrat po 15 minut igre. Ves preostali čas je namenjen oglaševalcem in nekaj minut tudi nastopajočim glasbenikom.

Shakira in Jennifer Lopez za svoj nastop ne bosta dobili honorarja.
Shakira in Jennifer Lopez za svoj nastop ne bosta dobili honorarja.FOTO: AP

Na letošnjem Super Bowlu bosta glavni zvezdi polčasa latino kraljici Jennifer Lopez in Shakira. Njun nastop bo trajal 12 minut. Poleg njiju pa bo na Super Bowlu nastopila še ena pevka – Demi Lovato, ki bo pred začetkom tekme zapela ameriško himno.

Če so pred desetletji na Super Bowlu gledalce zabavale lokalne in manj znane glasbene skupine, na začetku pa celo študentske skupine, pa je zdaj povsem drugače. Ena od stvari, ki k malim zaslonom pritegnejo gledalce Super Bowla so namreč prav nastopajoči. V preteklih letih so gledalce med premori zabavali Rolling Stonsi, Madonna, Prince, U2, Aerosmith, Britney Spears, Beyonce, Maroon 5, Diana Ross, Janet Jackson in številna druga velika imena glasbenega sveta.

A čeprav gre za dogodek, kjer se vse vrti okoli denarja, glavni zvezdi polčasa za svoj nastop ne bosta dobili honorarja. NFL krije le stroške postavitve odra in same organizacije nastopa. Kljub temu, da zvezdniki nastopajo praktično brez plačila, pa je to za vsakega nastopajočega velika čast in izjemna promocija. Le kdo se ne bi odrekel največji 'brezplačni' reklami v ZDA? Tudi največjim zvezdam se namreč takšna izpostavljenost še kako izplača. Justin Timberlake, ki je na Super Bowlu nastopil leta 2018, je denimo v eni uri po nastopu zabeležil več kot 200-odstotkov več prenosov svojih skladb na aplikaciji Spotify kot sicer. Album Lady Gaga, ki je bil na tržišču že sedem mesecev, pa se je šele po nastopu na Super Bowlu na lestvici najbolj prodajanih albumov povzpel za 60 mest in se zavihtel na drugo mesto. Prav tako pa se glasbenikom to pozna tudi po številu prodanih vstopnic za njihove turneje takoj po nastopu in nenazadnje po zaslužkih na nastopih, ki sledijo.

Čas Super Bowla je tudi čas za zaslužke številnih drugih glasbenikov, ki se jih ta konec tedna v Miamiju kar tre. Na različnih prizoriščih v Miamiju bodo (ali pa so že) na koncertih in zabavah v sklopu Super Bowla med drugim nastopili Harry Styles, Maroon 5, DJ Khaled, 50 Cent, Flo Rida, Lady Gaga, Pitbull in še mnogi drugi.

Koliko stane 30 sekund?

Nobena skrivnost ni, da oglaševalci plačujejo pravo malo bogastvo za to, da se njihov oglas pojavi med najbolj gledanim televizijskim dogodkom v ZDA. Podjetja se trudijo, da so njihove reklame zabavne, ganljive, šaljive ali provokativne. Bolj kot uspejo pritegniti pozornost gledalcev, več bodo ljudje o njih govorili še dneve in tedne, celo leta po Super Bowlu. Večji pa bo tudi posledično njihov zaslužek, saj se, kot rečeno, izpostavljenost na Super Bowlu še kako izplača.

Ameriški nogomet je najbolj priljubljen šport v ZDA.
Ameriški nogomet je najbolj priljubljen šport v ZDA.FOTO: AP

Cena oglasa na Super Bowlu iz leta v leto eksponentno raste. Za 30 sekund reklame med predvajanjem Super Bowla so morali letos oglaševalci odšteti že 5,6 milijona dolarjev (pet milijonov evrov). Televizija Fox, ki bo prenašala tekmo, je vseh 77 oglasnih blokov razprodala že novembra. Za televizijske pravice pa je moral Fox NFL za celotno sezono plačati približno 1,1 milijarde dolarjev (približno milijardo evrov). Zato ne čudi, da želijo z oglasi med sezono in ob koncu sezone iztržiti čim več. Med oglaševalci, ki so si letos zagotovili svoj oglasni blok na Super Bowlu, so med drugim Google, Budweiser, Porsche, Microsoft, Pringles, Reese's, Heniz, Walmart, Facebook, Snickers ter Procter & Gamble.

Večina oglasov je dolga 30 sekund, nekateri oglaševalci pa se še posebej potrudijo in za Super Bowl pripravijo mini filmčke, ki so lahko dolgi tudi minuto ali več in pogosto zbudijo čustva gledalcev. Nekatere reklame so sicer kratke le okoli 15 sekund.

Na stadionu v Miamiju si bo Super Bowl ogledalo več kot 60.000 gledalcev.
Na stadionu v Miamiju si bo Super Bowl ogledalo več kot 60.000 gledalcev.FOTO: AP

Ker je v ZDA letošnje leto volilno leto, bosta dragocene minute med skoraj štiriurno prireditvijo za svojo kampanjo izkoristila tudi predsedniška kandidata Donald Trump in Mike Bloomberg. Z milijonskim vložkom bosta lahko kandidata dosegla okoli 100 milijonov potencialnih gledalcev. Lani si je denimo Super Bowl po nekaterih ocenah ogledalo okoli 98,2 milijona gledalcev, kar je sicer bila najmanjša gledanost v zadnjem desetletju. Najvišja gledanost pa je bila leta 2015, ko je bilo pred malimi ekrani kar 144,4 milijona gledalcev.

Cene hotelskih sob in letalskih vozovnic v nebo

Super Bowl je odlična priložnost tudi za gospodarstvo in turizem v mestu, v katerem se odvija. Letos je to, kot rečeno, Miami na Floridi. Kakšen je celoten finančni vpliv Super Bowla na lokalno gospodarstvo je sicer stvar debate. Na kratki rok pa bo zagotovo posel cvetel. Mesto je preplavilo na deset tisoče turistov z vseh koncev ZDA.

Oglaševalci so za 30 sekund odšteli približno pet milijonov evrov.
Oglaševalci so za 30 sekund odšteli približno pet milijonov evrov.FOTO: AP

Hoteli v vikendu, ko se odvija Super Bowl, zato svoje cene dvignejo za 50 do 300 odstotkov. V nekaj dneh tako zaslužijo več kot sicer v enem mesecu. Cene sob po nekaterih ocenah dosežejo v povprečju od 520 do 540 dolarjev (470 do 490 evrov) na noč.

Tudi letalski prevozniki zagrabijo zlato priložnost za povečanje svojega dobička. Cene letalskih vozovnic za in v Miami so se v času Super Bowla dvignile za približno 50 odstotkov.

Super Bowl je eden največjih dogodkov v ZDA.
Super Bowl je eden največjih dogodkov v ZDA.FOTO: AP

Lokalni gostinci si prav tako manejo roke. Praktično vsi lokali pripravljajo zabave in dogodke v času Super Bowla in za vstopnine mnogi računajo od 350 dolarjev (315 evrov) do 1000 dolarjev (900 evrov).

A tudi Američani, ki niso pripravljeni odšteti več tisoč dolarjev za to, da si tekmo ogledajo v živo, v tem času zapravijo kar nekaj denarja, tudi če si tekmo ogledajo iz domačih naslanjačev. Po ocenah ameriške Nacionalne zveze trgovcev namreč v tem koncu tedna Američani zapravijo približno 17,2 milijarde dolarjev (15,5 milijarde evrov). Opazna je rast prodaje televizorjev, saj se kar devet odstotkov ljudi pred tekmo odloči za nakup nove naprave. Povprečen navdušenec nad ameriškim nogometom sicer za hrano, pijačo, dekoracijo in druge izdelke, povezane z NFL, zapravi okoli 88 dolarjev (79,3 evra).

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (1)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 856