Cekin.si
Starbucks

Koristno

FOTO: Zato je sirena pri Starbucksu zelena

Š.Z.
09. 10. 2015 06.40
4

Psihologija barv. Ljudje se podzavestno odločamo, ali bomo nekaj kupili, in odločitev sprejmemo v 90 sekundah. Za odločitev je ključnega pomena barva, česar se podjetja še predobro zavedajo.

V anketi je 85 odstotkov kupcev navedlo barvo kot ključni razlog za nakup, 80 odstotkov pa meni, da je najbolj pomembna za prepoznavo znamke, ugotavljajo na ameriškem WebPageFX.

Ni skrivnost, da različne barve aktivirajo določene nevrone v možganih in spodbudijo različna čustva. Po besedah kreativnega direktorja Statusgrupa Milana Anića so na primer spremenili strategije, ko so ugotovili, da je čedalje več žensk med kupci avtomobilov. Prej so prodajali črna, bela in srebrna vozila, po prihodu ženskih strank so jih zmanjševali in jih obarvali.

"Pred 150 leti so se pojavile prve modre kavbojke Levis, sledila je bela majica. Zato moški že desetletja kupujejo modre kavbojke in bele majice," je ponazoril. V ženski modi so drugačne barve, predvsem jih je več in so bolj žive, je dodal. Nadaljeval je s pisanimi igračami, ki naj bi raznobarvne spodbujale otrokovo ustvarjalnost. "Ampak vseeno hitro preidemo na delitev: modra za dečke in roza za deklice."

Po njegovih besedah so idealni kozmetični proizvodi za ženske pastelnih barv, dobro se kupujejo tudi črni in beli. Podjetje za svetovanje naj izbere modro, zeleno, pa tudi črno, belo in zlato. Slednjo in srebrno imajo tudi radi starejši potrošniki.

Kaj naj sporočajo barve?

Podjetja se zelo dobro zavedajo vpliva barv in jih zato tudi pametno uporabljajo. Rdečo na primer povezujejo s toplino sonca in ognja, dvignila naj bi krvni pritisk ter povečala občutek moči, energije, strasti, ljubezni, agresije ali nevarnosti. Eden od primerov je britanska skupina Virgin v lasti milijarderja Richarda Bransona.

McDonald's
McDonald'sFOTO: Thinkstock

Rumeno povezujejo z optimizmom, upanjem, zabavo in prijateljstvom, njena velika prednost je, da je zelo opazna. McDonald's, ki jo ima v veliki črki M, je zelo enostavno dosegel, da so jo od zelo daleč videli vozniki, ki so si zaželeli hitre hrane. Uporablja jo tudi Ikea, ki morda sporoča, da je pri njih zabavno nakupovati.

Logo Virgin
Logo VirginFOTO: Reuters

Modra spomni na svežino morja in neba. Spodbudi občutke zaupanja, varnosti, reda in čistoče ter deluje umirjeno in logično. A potrebna je velika previdnost - napačen odtenek lahko ustvari občutek hladnosti in nedostopnosti. Uporabljajo jo Facebook, Twitter in LinkedIn.

Facebook logo
Facebook logoFOTO: Reuters

Oranžna daje energijo, ravnotežje in toplino, z njo označujejo razigranost in udobje. Preveč daje vtis nezrelosti, zato jo je treba združiti z umirjenimi barvami. Nickelodeon je izbral odlično barvo, s katero nagovarja otroke, katerih razigranost želi pritegniti.

Nickelodeon
NickelodeonFOTO: Reuters

Zeleno povezujejo z naravo, zdravjem, srečo, pa tudi z ljubosumjem. Znamke, ki jo uporabljajo, želijo pritegniti mlade in ljubitelje narave. Tako z zeleno sireno na sredi Starbucksove skodelice podjetje nagovarja mlade in ekološko osveščene

Starbucks
StarbucksFOTO: Reuters

Vijolična je barva humorja, skrivnosti, plemičev in arogance. Večkrat jo uporabljajo za prestižne proizvode, preveč pa je lahko deluje muhasto ali trmasto, kar lahko škoduje znamki. Uporabljajo jo Yahoo, T-Mobile in Hallmark.

Yahoo
YahooFOTO: Reuters

Črno povezujejo z ekskluzivnostjo, privlačnostjo in prestižem. Ob dodatku zlate še poudarijo prestiž, medtem ko Chanel in Yves Saint Laurent ljubita črno-belo kombinacijo

Chanel No 5
Chanel No 5FOTO: Reuters

Z rožnato predstavljajo sladke in seksi izdelke, saj predstavlja ženstvenost, ljubezen in razvajanje. Najbolj znan rožnati logotip je trak za boj proti raku dojke, seksi barvo pa uporablja Victoria’s Secret.

Manekenke
ManekenkeFOTO: Reuters

Rjava je simbol topline, varnosti in zanesljivost. Čokoladni bonboni M&M so v rjavi vrečki, podjetje UPS pa želi z rjavo sporočiti, da bodo zagotovo dostavili pakete.

M&M
M&MFOTO: Reuters
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (4)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 795