Cekin.si
Pri ZPS dvomijo v smiselnost vpoklica spornih Volkswagnovih vozil, saj naj bi se pri italijanski preiskavi pokazala nova odstopanja.

Koristno

ZPS poziva ministrstvo k neodvisnemu testiranju Volkswagnovih vozil

STA
22. 08. 2016 12.12
0

Leto dni po priznanju prirejanja izpustov Zveza potrošnikov Slovenije poziva infrastrukturno ministrstvo, naj poskrbi za neodvisno testiranje njihovih vozil v Sloveniji.

Avtomobilski koncern Volkswagen je v svoja vozila vgrajeval prepovedano programsko opremo, s katero je na homologacijskih meritvah dosegel predpisane vrednosti izpustov NOx, ne pa tudi v realni vožnji, so pojasnili na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS). Sicer so se sicer že začeli prvi vpoklici spornih vozil, s čemer naj bi po zatrjevanju odgovornih v Volkswagnu odpravili škodljive posledice.

Pri ZPS dvomijo v smiselnost vpoklica spornih Volkswagnovih vozil, saj naj bi se pri italijanski preiskavi pokazala nova odstopanja.
Pri ZPS dvomijo v smiselnost vpoklica spornih Volkswagnovih vozil, saj naj bi se pri italijanski preiskavi pokazala nova odstopanja.FOTO: AP

Po besedah ZPS so medtem zadnji testi v Italiji vnovič dokazali, da opravljeni posegi ne zagotavljajo skladnosti avtomobilov z vrednostmi, zapisanimi v homologaciji. Kot so sporočili, je njihova partnerska potrošniška organizacija Altroconsumo opravila neodvisen preizkus enega izmed Audijevih vozil pred in po vpoklicu, kjer so se spet pokazala odstopanja.

Meritve po uradnem testnem programu so namreč pokazale, da so pri "popravljenem" avtomobilu izpusti za 25 odstotkov višji od tistih, ki jih dovoljuje uradni standard. Izkazalo se je celo, da so se izpusti po vpoklicu povečali za 13 odstotkov. Odkritje je po besedah zveze potrošnikov alarmantno in postavlja pod vprašaj smisel vpoklicev spornih vozil.

Ministrstvo za infrastrukturo so pozvali, naj zaradi zaščite interesov slovenskih potrošnikov nemudoma vzpostavi neodvisen sistem preverjanja vozil pred in po vpoklicu ter tako način preveri, ali posegi dosežejo svoj namen, hkrati pa ne poslabšajo drugih značilnosti vpoklicanih avtomobilov. Stroške testiranja mora po mnenju ZPS nositi proizvajalec, ki je dokazano kršil predpise, rezultati preiskav pa morajo biti dostopni javnosti. V primeru negativnih izidov je treba Volkswagen pozvati, naj vpoklic v Sloveniji nemudoma ustavi, so še zapisali.

Pristojno ministrstvo še pozivajo, naj se o problemih posvetujete z drugimi pooblaščenimi nacionalnimi organi, obenem pa na evropski ravni predlaga, da se zagotovi učinkovit in enoten pristop k reševanju problema za vse prizadete potrošnike. S tem bi se namreč po mnenju zveze potrošnikov preprečil diskriminatoren odnos proizvajalca do evropskih potrošnikov.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 795