Cekin.si
Zrak v pločevinkah

Koristno

Kitajci kupujejo svež kanadski zrak

Š.Z.
16. 12. 2015 08.53
1

Posel cveti v kanadskem podjetju, ki je bolj za šalo kot zares začelo stekleničiti zrak s Skalnega gorovja. Razlog: onesnaženje na Kitajskem.

Zaradi smoga na Kitajskem imajo v kanadskem podjetju Vitality Air ogromno dela. Ustanovljeno je bilo lani v Edmontonu in je šele pred dvema mesecema začelo izvažati na Kitajsko. "V štirih dneh smo prodali 500 pločevink svežega zraka," je za Telegraph povedal soustanovitelj Vitality Aira Moses Lam. Na Kitajsko nameravajo poslati 4000 dodatnih, ki so jih večino že prodali.

7,7-litrska pločevinka svežega zraka s Skalnega gorovja stane 100 juanov (14 evrov), kar je 50-krat dražje od steklenice mineralne vode na Kitajskem. Večina kupcev je iz velikih mest na severovzhodu in jugu države, kjer so njihovi prebivalci že navajeni opozoril zaradi smoga. V začetku decembra so celo razglasili rdeči alarm in ukazali, da je lahko na cestah samo polovica avtomobilov.

Kanadsko podjetje ni prvo, ki prodaja svež zrak Kitajcem. Lani je pekinški umetnik Liang Kegang v kozarcu prinesel zrak z juga Francije, za katerega naj bi odštel 700 evrov. Leta 2013 je multimilijonar Čen Guangbiao za pet juanov (0,70 evra) prodajal pločevinke zraka z manj industrijskih območij.  

V Vitality Air priznavajo, da so začeli bolj za šalo kot zares, ko je soustanovitelj Troy Paquette na Ebayu za manj kot 0,70 evra prodal plastično vrečko, napolnjeno z zrakom. Druga vrečka je na dražbi dosegla ceno 145 evrov. "Takrat smo ugotovili, da očitno obstaja trg za to," je dejal Lam.

 


 

Svež zrak prodajajo v ZDA, v Indiji in na Bližnjem vzhodu, največji uvoznik pa je Kitajska. Po besedah predstavnika podjetja na Kitajskem Harrisona Wanga so njihove stranke večinoma bogate ženske, ki kupujejo zrak za družino ali za darila, med kupci so tudi domovi za ostarele in prestižni nočni klubi. "Svež zrak je na Kitajskem luksuz," je pojasnil.

Njihov največji izziv je zadostiti povpraševanju, saj vsako pločevinko napolnijo ročno. "Delo je zahtevno, proizvod pa je edinstven in zabaven," je dejal Lam, ki priznava, da so si morda zadali malce preveč.

Sicer pa je vesel velikega povpraševanja, ker so se prijatelji in družina sprva norčevali iz njega zaradi prodaje izdelka, ki ga imajo Kanadčani za samoumevnega. "Starši so mi rekli, naj ne pustim službe," je povedal. Upošteval je njihov nasvet in danes še dela v banki.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (1)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 795