Delnice najprej padle, nato eksplodirale
Pop Martove delnice so sprva padle za skoraj 5 %, a so se hitro obrnile navzgor in zaključile kar 10 % višje. Razlog? Objavljeni polletni rezultati, ki so vse prej kot običajni: dobiček je poskočil za 396,5 %, prihodki pa za več kot 200 %. To pomeni, da je podjetje v pol leta ustvarilo kar 13,9 milijarde juanov (1,93 milijarde evrov) prihodkov.
Od začetka leta je vrednost delnic narasla že za več kot 200 %, kar Pop Marta uvršča med najbolj vroče delnice kitajske borze.
Labubu – modni dodatek med zvezdami
Čeprav gre "samo" za igrače, je fenomen postal globalen. Labubu obeski za ključe, ki stanejo okoli 30 evrov, visijo na torbah Rihanne in članice skupine Blackpink Lise. V Pekingu so odprli tematske razstave in trgovine, kupci pa se vrstijo v dolgih vrstah za nove serije.
Direktor podjetja Wang Ning je ob objavi rezultatov samozavestno napovedal, da bo podjetje letos brez težav preseglo cilj 20 milijard juanov prihodkov (2,4 milijard evrov), pri čemer bi lahko dosegli celo 30 milijard juanov (3,6 milijard evrov).

Špekulanti, regulacija in vprašanje prihodnosti
Kljub evforiji analitiki opozarjajo, da delnice Pop Marta močno nihajo. Nekateri menijo, da k hitrim skokom prispevajo kratki prodajalci, ki zapirajo pozicije, drugi pa vidijo priložnost v rastoči kitajski potrošnji, kjer tujim vlagateljem Pop Mart predstavlja stavo na mladinsko kulturo.
A pred podjetjem so tudi izzivi. Kitajske oblasti so že namignile, da bo morda potreben strožji nadzor nad t. i. "blind box" igračami, kjer kupci šele po odprtju škatlice odkrijejo, kaj so dobili. Kritiki opozarjajo, da gre za model, ki lahko spodbuja pretirano trošenje pri otrocih.
Poleg tega analitiki, kot je Jeff Zhang iz Morningstarja, opozarjajo na negotovost dolgoročne priljubljenosti. "Otroške in mladinske preference se lahko hitro spremenijo. Danes je Labubu vroča roba, jutri ga lahko že zamenja nova obsesija," pravi Zhang.

Globalna širitev
Kljub dvomom Pop Mart širi posel po svetu. Največ raste v Aziji-Pacifiku (brez Kitajske), kjer so prihodki poskočili za 258 %, ter v Ameriki, kjer so narasli za več kot 1.000 %. Podjetje pa že pripravlja nove figure in dodatke, s katerimi želi še utrditi svoj globalni kultni status.
Labubu je iz otroške igrače postal globalni statusni simbol, Pop Mart pa iz nišnega podjetja eno najbolj vročih imen na azijskih borzah. Vprašanje, ki visi v zraku, pa je: bo norija trajala ali se bo, kot mnoge pop trende, izpela hitreje, kot je prišla?
Se vam zdijo informacije pomembne? Vam je članek všeč? Delite ga s prijatelji!
Najbolj brane novice:
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV