
"Avto, ki je najcenejši, zagotovo ne ustreza nekim standardom. Jaz mislim, da je z njim zagotovo nekaj narobe," pove Rok Florjanc iz Centra rabljenih vozil Porsche Inter Auto. Ko kupujete rabljeno vozilo, morate biti namreč zelo pazljivi, saj poskuša na trgu veliko prodajalcev zakriti napake in avtomobile prodati po višji ceni, kot si jo zaslužijo. To pa pomeni, da se lahko finančno še kako osmolite. Kar je na začetku premišljen nakup, da bi kaj prihranili, se lahko na koncu izkaže za investicijo, ki je bila dražja, kot če bi kupili novo vozilo.

Skrite napake, ki kasneje udarijo po žepu
"Dogaja se recimo, da je bil motor vozila zamenjan z drugim, ki je močno rabljen in zelo slab. Vi motor vidite od zunaj in tega ne morete prepoznati," pojasnjuje strokovnjak. Je pa to napaka, ki vas lahko zelo kmalu po žepu udari tako močno, da se avto, ki na prvi pogled deluje poceni, na koncu ne izplača. "Potem so na trgu tudi vozila, ki so bila tako močno poškodovana, da so potem iz dveh takih vozil sestavili eno. To so vozila, po navadi gre za uvožena vozila, ki dejansko niso vredna nič." Najslabši nakup je zagotovo avto, ki ima toliko napak, "da potem vsakič, ko popraviš eno stvar, se že pokvari druga. Takega avta, četudi ga popravimo, nato ne moremo niti dobro prodati." Ker nakup avtomobila za proračun običajno ni majhen zalogaj, je včasih finančno smotrneje primakniti še nekaj denarja za garancijo, ki zagotavlja, da lahko v primeru kasneje odkritih napak, vozilo reklamiramo.
Treba je gledati na uporabno vrednost, ne samo na ceno
Razlika je med tem, za koliko se vozilo prodaja in kakšna je njegova realna uporabna vrednost. Finančno se bolj izplača kupiti avto, ki ga je mogoče čim dlje uporabljati, brez da bi ga bilo treba veliko popravljati. V takem primeru je cena avtomobila dolgoročno ugodna, četudi je bila na začetku malo višja. "Ljudje naredijo napako, ko kupujejo glede na ceno ne pa glede na kakovost. Potem kupijo avto, ki je poceni, ampak slab. Kasneje jim je žal, da niso raje na začetku odšteli malo več denarja, ampak takrat je že prepozno." Da nam ne bi bilo žal, strokovnjak priporoča, da se odločimo za vozilo z zgodovino, ki ji lahko sledimo. Glede na to, kako je bilo vozilo do sedaj uporabljano, najlažje zaključimo, v kakšnem stanju je. "Točno vemo, kdo ga je vozil, koliko krat je bil na servisu, kdaj je bila menjana žarnica … Tak avto je najbolj varen nakup, je pa seveda na začetku dražji kot avto, ki so ga vozili policisti ali taksisti ali inštruktorji vožnje."

Ponarejanje zgodovine, ponarejanje kilometrov
Zgodovina vozila nam lahko pomaga, da izberemo avto, ki je bil vožen čim manj, zato pa so zanj lepo skrbeli, torej so ga redno servisirali. A spet se lahko osmolimo, če izberemo vozilo, ki ima ponarejeno zgodovino. "Dosti krat se tako zakrijejo ravno vozila, ki so jih uporabljali prej omenjeni taksisti in inštruktorji vožnje," poudarja Florjanc. Takšna vozila so tako močno rabljena, da smo lahko prepričani, da nam bodo povzročila kopico preglavic, predvsem pa nas prodajalci s ponarejanjem zgodovine pretentajo, da jih močno preplačamo. Ena najpogostejših prevar, ki gre s to z roko v v roki, pa je seveda tudi ponarejanje prevoženih kilometrov. "Ker je velika razlika, ali kupimo avto, ki je v desetih letih naredil 20 ali 200 tisoč kilometrov. Seveda je ta z 20 tisoč kilometri veliko bolj uporaben in zato za nas veliko boljši nakup."
Ne smete pasti na lepo zunanjost
Prevaranti lahko zelo rabljeni avto, da bi ga prodali dražje, zelo lično predelajo. "Tak avto je lahko na oko zelo lep – je na novo pobarvan, ima preoblečen volanski obroč ... Njegove napake se pokažejo kasneje, zato res priporočam, da ljudje kupujejo rabljene avtomobile z garancijo ali da se za nakup vsaj odločijo z nekom, ki se na to spozna. Čeprav lahko tudi njemu marsikaj uide, ker po pravici povedano tudi nam. A mi potem v takem primeru avto vzamemo nazaj." Svetuje, da ob nakupu sicer najprej pregledamo poškodbe karoserije, nato poškodbe notranjosti. Prepričajmo se, ali delujejo vsa stikala, vsi štirje smerni kazalniki, vse lučke pa recimo klima. Preverite tudi, kakšne so pnevmatike in amortizerji, se obvezno odpeljite na testno vožnjo. Prav spomladi naj bi bil najboljši čas za nakup rabljenega vozila, saj je na trgu največja izbira, ker se pred dopusti ljudje pogosteje odločajo za nakup boljšega avtomobila.