
Ob ceni ni znaka za valuto
Ste kdaj opazili, da je v prodajalnah na veliko izpisano, da nekaj stane 3,99, medtem ko je valuta izpisana čisto na majhno ali je sploh ni? Obstaja razlog za to. Raziskave so namreč pokazale, da se nam zdi nekaj ceneje, če vidimo samo številko, ne pa tudi znaka za denar. Ravno tako se nam zdi nekaj, kar stane 3,99, cenejše od tistega, kar stane 4,00. Tako pač delujejo naši možgani.
Sadje in zelenjava se kar bleščita
Dejstvo je, da ljudi pritegne vse, kar se blešči. To so lahko diamanti ali pa sadje in zelenjava. Zaradi tega trgovci sveže proizvode škropijo z vodo, zaradi česar so sicer videti lepše, a tudi prej zgnijejo. Da bi se njihova lupina bleščala, pa ta del prostora tudi zelo pazljivo osvetlijo.
Po prodajalni vas vodijo sami
Ste kdaj opazili, da dobite v prodajalni potrebo, da se sprehodite mimo vseh polic, čeprav na določenem oddelku ne potrebujete ničesar? To se zgodi zato, ker je vsak supermarket urejen tako, da vas praktično vodi po določeni poti, na kateri pa je nato postavljenih polno skušnjav, od izdelkov, ki jih lahko poskusite, do izdelkov, ki naj bi bili občutno znižani.

Obstaja razlog, zakaj so nakupovalni vozički tako ogromni. Kolikor kupite, še vedno imate občutek, da niste vzeli veliko. Od leta 1938, ko so bili nakupovalni vozički izumljeni, so se povečali za kar trikrat. Marketinška agencija Martin Lindstrom je s svojo raziskavo dokazala, da potrošniki z dvakrat večjim vozičkom zapravijo za 40 odstotkov več. Dejstvo je, da nobena povprečna družina ne potrebuje toliko, da bi ga lahko kdaj koli napolnila. Pa ga vseeno. Zato naslednjič raje nakupujte z nakupovalno košaro. Če potrebujete le dve, tri stvari, pa se ponje odpravite celo brez nje. Naj vas ne pretenta znak, da morate uporabljati voziček ali košaro.
Pri blagajni vedno čakate
Blagajničarkam je pogosto naročeno, da vas pri blagajni še malo zadržijo. Tako vas premamijo čokolade in žvečilke, ki so tam zložene, morebiti tudi časopisi. Namenoma so ob blagajni stvari, ki so cenejše, zato jih brez razmisleka vržemo v voziček. A v enem mesecu se lahko veliko stvari po en evro nabere v kar občuten strošek.
Mleko je nekje v zadnjem delu prodajalne
Stvari, ki jih ljudje najpogosteje potrebujejo, so vedno v tistem delu prodajalne, da morate, preden pridete do njih, mimo vseh ostalih stvari, ki jih potrebujete redkeje ali sploh ne. Da vas te ne bi premamile, se zato odpravite naravnost k hladilniku ter ne glejte ne levo ne desno.
V višini oči so najdražje stvari
Da bi kupili čim več stvari, ki jih prodajalci sicer prodajo težje, so ravno te po navadi zložene v višini oči. Gre za dražje izdelke ali izdelke, ki jih potrebujete redkeje. Da bi našli kaj cenejšega, se zato vedno potrudite pogledati še navzdol in navzgor. Obstaja pa še en trik. Stvari, ki hitro premamijo otroke, so v višini njihovih oči, zato je, če je le mogoče, bolje v prodajalno oditi brez njih.

Na koncu vsakega prehoda je nekaj znižano
Prodajalci na konec vsakega prehoda postavijo nekaj, kar naj bi vas premamilo. Pogosto je nekaj označeno kot znižano. A preverite, ali gre res za kakšno občutno znižanje. Pogosto gre namreč za izdelke, pri katerih imajo trgovci najvišjo maržo, četudi jih nato za nekaj centov znižajo. To so izdelki, ki jih res hočejo prodati, tako da vam svetujemo, da najprej pogledate, ali obstaja še kakšen drug podoben izdelek po isti ali celo nižji ceni. Britansko ministrstvo za zdravje je denimo ugotovilo, da se prodaja gaziranih pijač, če so postavljene na koncu prehoda, poveča za kar 52 odstotkov, prodaja alkohola pa za 46 odstotkov, zato so celo predlagali, da bi morali trgovce zakonsko prisiliti, da na to mesto postavljajo le zdrave izdelke.
Takoj na začetku zdramijo vse čute
Prodajalci pri vhodu zložijo najbolj barvite in dišeče izdelke, saj vas tako pri priči vzdramijo in vzbudijo v vas željo po zapravljanju. Dobite občutek, da bi res radi kupili vse, kar je tako lepe barve in tako lepo diši. Tako vas prisilijo, da že na samem začetku nakupovanja impulzivno kaj vržete v svoj voziček ali košaro. Poskušajte se zaustaviti.
Ponujajo vam brezplačne vzorčke
Raziskave kažejo, da potrošnika najlažje prepričate, da nekaj kupi, če mu to najprej ponudite brezplačno. Potrošnik ima občutek, da je nekaj dobil zastonj, da ga je nekdo na ta način malo pogostil. V resnici pa se tako izjemno poveča možnost, da bo na koncu prodajalno zapustil z izdelkom, ki ga sicer ne bi kupili.