Cekin.si
Anže Miklavec in Stella Korošec
Naslovnica

Mlada Slovenca sta prejela kar pol milijona

Lina Eržen
26. 01. 2015 08.16
20

Skoraj pol milijona sta prejela, da bi uresničila svojo idejo skodelice za kavo v obliki kozjega roga. Anže in Stella sta na portalu za množično financiranje Kickstarter prepričala svet.

Anže Miklavec in Stella Korošec
Anže Miklavec in Stella KorošecFOTO: Damjan Žibert
Da bi jima uspelo zagnati proizvodnjo prav posebne skodelice za kavo, ki sta jo poimenovala "Goat Mug" (skodelica v obliki kozjega roga), sta Anže Miklavec, ki je ravno dopolnil 30 let, in Stella Korošec, ki jih šteje 27, na strani Kickstarter zaprosila za 25 tisočakov. Prejela sta skoraj pol milijona. Več je prejel le še en slovenski projekt, njun uspeh pa je zelo dober tudi v svetovnem merilu. Po pravici povedano še vedno ne moreta verjeti, da jima je uspelo na svetovnem tržišču. "Kar ne moreš verjeti, ko ti Američan napiše, da je bil na zabavi in so se ljudje pogovarjali o našem izdelku, sedaj pa ga zanima, kje ga lahko kupi," pripovedujeta.

Ne le Američani, tudi Azijci

Na Kickstarterju lahko vsak predstavi svojo idejo, vsi jo lahko tudi finančno podpremo. V dobi, ko je težko dobiti posojilo, se je takšen način iskanja finančnih sredstev močno uveljavil.

"Teh 30 dni smo bolj slabo spali," se nasmeji Anže, ko ga vprašam, kako je bilo spremljati nenehno rast finančne podpore. "Glede na to, da se Amerika zbudi ravno, ko je pri nas noč, ti niti ni do tega, da bi odšel v posteljo. Ves čas bi bil najraje pred ekranom, saj se potem zbudi še Azija in tako v nedogled. Vsakič, ko smo se zbudili, je bila slika čisto drugačna." Kickstarter je ameriška spletna stran in na njej so se s svojim izdelkom predstavili tudi zato, da bi osvojili ameriški trg. To je trg, kjer lahko doživiš največji uspeh, pojasnjuje, se je pa na njem hkrati najtežje uveljaviti, ker je toliko konkurence. Niso pa v mladem slovenskem podjetju, ki ga vodita, pričakovali, da bodo pridobili tudi ogromno azijskih kupcev. "Niti vedeli nismo, da Azijci v tako velikem številu spremljajo Kickstarter. Imeli pa smo še malo sreče, ker je na Kitajskem ravno leto koze."

Izdelka nikoli niso delali samo za slovensko tržišče. "Jasno nam je, da je izdelek preveč drugačen," razloži Anže. "Hitro bi doživeli odziv, da smo naredili kar nekaj. Ampak povprečen izdelek nima viralne moči. Mi vemo, da ta izdelek ni in ne bo všeč vsem, saj je delan za nišo ljudi z določenim okusom, ki pa ravno zato, ker je izdelek tako poseben, zgodbo o njem delijo naprej." To, da so dosegli viralnost, je bil ključ do uspeha. "Pa tudi, da smo uspešno sestavili zelo veliko koščkov. Ključno je bilo tudi, da smo si vzeli dovolj časa, da smo naredili kvalitetno predstavitev. Če bi bile slabše fotografije, če bi bilo slabše besedilo, če bi bil slabši video … tega uspeha ne bi doživeli." Ker s prvim filmčkom niso bili zadovoljni, so še enkrat plačali, da je bil narejen drugi. "Toliko moraš verjeti v svojo idejo, da si pripravljen stisniti do konca. Da si pripravljen vložiti tudi svoj denar, da bi bilo vse narejeno, kot mora biti."

Kar pol milijona finančne podpore za razvoj skodelice v obliki kozjega roga.
Kar pol milijona finančne podpore za razvoj skodelice v obliki kozjega roga.FOTO: Damjan Žibert
'Vedno moraš ujeti trend'

Če ne štejejo vseh ur vloženega dela, so v razvoj proizvoda, preden so se predstavili na Kickstarterju, vložili okrog 20 tisočakov. Ta finančna sredstva so lahko črpali iz dobička, ki so ga ustvarili s prodajo stekleničk za vodo, ki so jih na slovenski trg zelo uspešno poslali pred petimi leti. "Takrat smo ujeli trend," pojasnjuje Anže. "Vedno moraš ujeti trend." Idejo posebne skodelice za kavo so razvijali dve leti. "In vedno se ubadaš tudi z dvomi. Toda moraš si zaupati, da si tudi tokrat ujel pravi trend, saj si ne moreš privoščiti, da bi – preden izdelek predstaviš, naredil raziskavo, kakšen bo odziv." Po pravici povedano sem imela sama pomisleke še tik, preden smo objavili svoj izdelek na Kickstarterju, je iskrena Stella. "Ampak moraš si upati," odločno pove Anže. "Četudi boš zgrešil, se lahko iz tega veliko naučiš. Goat Mug tudi ni naša prva ideja. Veliko idej je bilo, preden je ena uspela. Pa tudi sama ideja ni dovolj. Moraš jo znati še speljati. Tudi ko že imaš proizvod, moraš urediti njegov transport, embalažo, skladiščenje, distribucijo ..."

Anže je podjetje ustanovil, ko je bil star 22 let. Ko je začela mlada ekipa razvijati stekleničke za vodo, jim je zelo pomagalo, da so bili v ljubljanskem univerzitetnem inkubatorju. "Mlada podjetja si tako lahko pomagajo med seboj, si delijo izkušnje in znanje," pripovedujeta. Začetni kapital so prispevali "friends, fools and family", se pošalita. Prijatelji, bedaki in družinski člani. To so tisti, ki po navadi vložijo v start up, ko še ni jasno, ali se bo ta lahko razvil v pravo podjetje ali ne. Anže ne izhaja iz družine, v kateri bi se lahko naučil podjetništva, so ga pa podprli finančno. "Čeprav niso čisto dobro razumeli, kaj delaš," se smeji Stella. "Ampak recimo, da so ti zaupali, da veš, kaj počneš." Odkar je tehnologija cenejša, lahko tudi majhna podjetja delajo stvari, ki so se jih včasih lahko lotila le velika. "Sploh 3D tiskanje je olajšalo delo. Ko enkrat izdelek držiš v rokah, ga lahko veliko lažje popravljaš in delaš bolj funkcionalnega, kot če lahko le strmiš v skico." Naša prednost pa je tudi fleksibilnost, poudari Stella. "Če se jutri denimo pojavi nov medij, se lahko pri priči odzovemo."

Če okoli sebe ne zbereš prave ekipe, ne gre, poudarja Anže.
Če okoli sebe ne zbereš prave ekipe, ne gre, poudarja Anže.FOTO: Damjan Žibert
Nesebična podpora Slovencev

Čeprav so večino kupcev našli med tujci, se želita Anže in Stella zahvaliti neverjetni podpori sonarodnjakov. "Nismo mogli verjeti, kako so Slovenci – tako prijatelji kot neznanci – priskočili na pomoč. Tisti, ki izdelka niso kupili, so zgodbo o njem vsaj delili. Ker ravno na začetku je ta podpora zlata vredna, saj ti pomaga, da se uvrstiš na lestvico najbolj priljubljenih in te potem na strani lažje najdejo." Sicer pa vsem polagata na srce, da se stvari, ki bi se jih radi lotili, enostavno lotijo. "Ni treba ravno z glavo skozi zid," pravi Stella. "Ampak če ves čas nekaj poskušaš in se zraven učiš, se začnejo stvari postavljati na svoje mesto." Ni lahko imeti svoje podjetje. "Včasih vse teče izjemno gladko in imaš občutek, kot bi ujel nek val, v naslednjem trenutku gredo narobe stvari, na katere niti nimaš vpliva in lahko le razmišljaš, kako bi jih rešil." Ni veliko prostega časa, zato pa "je ob koncu dneva neverjeten občutek, da delaš izdelke, ki so ti kul." In da jih svet tudi kupuje in z veseljem uporablja.

Vedno tudi dvomiš, da bodo ljudje sprejeli tvoj izdelek, pravita, a po drugi strani moraš verjeti, da so tvoji instinkti pravi.
Vedno tudi dvomiš, da bodo ljudje sprejeli tvoj izdelek, pravita, a po drugi strani moraš verjeti, da so tvoji instinkti pravi.FOTO: Damjan Žibert
Komentarji (20)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
User1207650 05. 02. 2015 11.25
Zagotovo bi jima na Skandinavskih trgih (tudi) zelo dobro uspevalo :-)
User959874 30. 01. 2015 20.17
+0
Zaslužek z Mobilnom telefonom. 1. Iz Google Play Namestite in odprite aplikacijo WHAFF. 2. Prijava z facebook profilom. 3. Potem vas bo vprašal za bonus code, bonus koda je AT57648. 4. Ostala navodila dobite v programu. LP.
turkiz 27. 01. 2015 07.32
-1
Prvič ne vem iz katerega konca piješ kavo, drugič kako skodelica stoji in tretič kava ima vzorec in če to vse kar tako leži ne vem če je res potem pitna....je pa res, da kozji rog spominja na falus, kar je medijsko privlačno....
bondxyz 27. 01. 2015 11.49
+3
Če bi videl na kickstarterju, se tisti del spodaj nekako dol vzame in obrne okrog, skodelica potem lahko stoji.
IvanaO 26. 01. 2015 23.23
+10
Zelo podpiram inovativnost in mlade slovenske upe. Vseeno pa bi pričakovala malo več informacij o samem izdelku, ker si enga roga na mizi pač ne predstavljam kot nekaj uporabnega za pitje.
Smolapataaaka 26. 01. 2015 22.21
+3
Temu se reče zegn, krompir, sreča ali po domače u*ral se jima je. Pač se jima je posrečilo da sta bedast produkt uspela tud prodat. To nima veliko veze z delom in znanjem. Tu je 10% dela in 90% sreče. Pač se jima je v pravem trenutku vse poklopilo. Isto kot bi trofil na lotu. Na tisoče ljudi vsak dan izumi in naredi tisočkrat boljše stvari v katere so vložili tisočkrat več dela, pa se jim pač ni posrečilo jih lansirat ali pa niso imeli možnosti...
gaspercaa 30. 01. 2015 09.42
+7
matr si fausn/fausna!!! jima full prvosim. sama neka negativna misljenja!!! ni da ni
Gmilicnik 02. 02. 2015 12.42
+2
smola pa daj si ti kaj tkega "krompirja" zmisl. foušarijaaaaaa. bravo Anže&Stella
Antipolitik 26. 01. 2015 18.22
+0
Krneki, delux.
hribr00 26. 01. 2015 15.44
+47
Koga briga kakšen je izdelek? Kakšna je njegova uporabnost? Če nekaj zbere pol milijona dolarjev sredstev, pa četudi je povsem neuporabno, je naravnost genialno. Moderna globalna in informacijska doba ne dopušča več le klasičnih ''izumov'', potrebno je pihati na duše ljudem in jim znati prodajati... Zato samo kapo dol; vsi ki pa govoreite čez izdelek... who cares really? Oni so dobili pol milijona za proizvodnjo, vi se pa pritožujete nad uporabnostjo izdelka, a v lajfu niste naredili nič
vrtnar01 26. 01. 2015 15.23
+11
še en neumen izdelek,sreča,da se je našlo precej več še bolj neumnega folka,ki to podpira
CyChick8 26. 01. 2015 19.39
+8
je pa dosti boljši izdelek kot pa tiste karte z mačkami, ki podirajo rekorde. To pa res ne razumem.
i_shit_thunder 26. 01. 2015 14.31
+48
Zanimiv dizajn, ampak konec koncev neumen produkt, ki je dobil podporo hipsterjev... Rog ne stoji sam pokonci, ampak moraš tisto plastiko okoli obrnt - brezvezno delo. Enako prenosna je npr.čutara, ki stoji na ravnem že po defaultu... Meni osebno totalno brezvezen produkt, ampak po drugi strani to samo kaže da denar 'leži' naokoli, samo treba ga je znat pobrat :)
Toxix 26. 01. 2015 12.27
+2
Svaka čast... Za skodelico
janezpodre 26. 01. 2015 09.58
+19
Priprava in pitje kave je obred, ki ga poznajo vse kulture, ki kavo poznajo, razen pri blesavih amerjih, ki nosijo tisti svoj voden kofe nokol, ko mačka mlade, v papirnatih lončkih. Zdaj bo pa naše gore list oplemenitil to navado še s plastičmi, kozjim rogom. Res sta osvojila svet. Upam, da prej umrem, da mi ne bo treba čez 10 let, pit kofeta iz plastičneha roga.
hanss 26. 01. 2015 13.12
+9
Slovenska nevoščljivost nima meja. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
gripson 26. 01. 2015 13.31
+14
Američani pijejo iz stiropornih kozarcev.
PohorskaSmreka 26. 01. 2015 16.48
+8
tebe bo prej od zamorjenosti pobralo :P najboljše da se zapreš med štiri stene in ostaneš tam, da te ne bo kdo, ki mu je kaj uspelo v življenju preveč šokiral in prizadel
bondxyz 27. 01. 2015 11.56
+7
Ful jima privoščim. Res. Mogoče tudi meni ni izdelek nekaj, kar bi takoj imela, ampak privoščim jima kot podjetnica, ki je začela zaradi neodgovornosti staršev dobesedno iz minusa, pa nam super dobro uspeva, pa za vsako stvar, ki jo delaš, najprej najdeš en kup ljudi, negativcev, ki ne verjamejo in imajo pripombe kako nekaj ne bo šlo. Celo kakšni poslovni partnerji, ki bi ti mogli kake stvari naredit. Težko je sploh bilo najt take, ki so hoteli sodelovat npr., pa čeprav bi plačano dobili. Pa bonitetnih ocen očitno ne gledajo. Samo ime podjetja npr. ni marketinško napihnjeno. Saj je bolje tako, na koncu itak delaš z najboljšimi, zato je bolje, da drugi prej odpadejo. Če imaš vizijo, se vse da.
Kr en tm 26. 01. 2015 09.25
+70
samo dokaz kako ultra glupo je človeštvo. Kupimo vsaka jajca ki nam jih servirajo in zato še plačamo. Prav rabimo en reset kot nekoč dinozavri.
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Spremeni nastavitve piškotkov Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 1072