Razlika med hotelom z dvema in petimi zvezdicami je očitna na prvi pogled. Vseeno pa vas verjetno zanima, kaj bi vas moralo dočakati v hotelski sobi enega in drugega.
Obstajajo splošni standardi, kaj bi moral nuditi hotel z določenim številom zvezdic. A dejansko lahko vsaka država sprejme pogoje ali enostavno postavi svoje. Tako ima lahko na primer hotel v Londonu z izredno majhnimi sobami več zvezdic kot hotel v Sloveniji z večjimi sobami, a s 15 centimetrov ožjim stopniščem kot narekujejo pravila za štiri zvezdice. Hotel s štirimi zvezdicami v ZDA pa ima lahko popolnoma drugačno ponudbo kot hotel iste kategorije na Kitajskem.

V Evropski uniji imajo neobvezne smernice, ki naj bi jih upoštevale države članice. Obsega 270 kriterijev, nekaj je ključnih za podelitev določenega števila zvezdic. Pogoji za hotele različnih kategorij po evropskih smernicah so:
Ena zvezdica
Hoteli z eno zvezdico so namenjeni vsem, ki ne pričakujejo prestiža ali preveč udobne postelje. Vseeno morajo imeti vse sobe lastno kopalnico s straniščem in prho ali kadjo. Čiščenje je obvezno vsak dan, v sobi morajo biti miza s stolom, milo in barvni televizor. Recepcija mora delati vsaj osem ur dnevno, imeti mora faks in telefon. Morajo streči zajtrk in pijača mora biti dostopna cel dan. Seveda ne zastonj.
Dve zvezdici
Hoteli z dvema zvezdicama morajo poleg zgoraj naštetega imeti samopostrežni zajtrk, v sobah morajo biti poleg postelj nočne omarice s svetilko in omara. V kopalnici morajo biti gel za prhanje, brisače in pribor za osebno higieno. Na recepciji mora biti omogočeno plačevanje s kreditnimi karticami.
Tri zvezdice
Hotel s tremi zvezdicami mora izpolnjevati vse pogoje za eno in dve zvezdice in dodatno: recepcija mora biti odprta vsaj 14 ur dnevno in dostopna po telefonu 24 ur dnevno, osebje mora govoriti vsaj en tuj jezik. Ob recepciji morajo biti vsaj tri sedežne garniture in možnost hranitve prtljage. V sobah mora biti mini bar s pijačo, telefon, dostop do spleta, veliko ogledalo, prostor za kovček, pribor za šivanje in čiščenje čevljev. V kopalnici mora biti sušilec za lase, hotel mora nuditi možnost pranja ali čiščenja oblačil, dodatnih vzglavnikov in pokrival.
Štiri zvezdice
V hotelu s štirimi zvezdicami mora recepcija delati vsaj 18, preko telefona pa 24 ur dnevno. Ob njej mora biti tudi prostor, kjer lahko gostje popijejo pijačo. Zajtrk morajo po želji postreči v sobi, pa tudi sicer morajo nuditi postrežbo hrane v sobi. Mini bar morajo po potrebi polniti vsak dan. Poleg postelje, mize s stolom in omare morata biti v sobi še sedežna garnitura ali kavč in dodatna majhna miza. Vsak gost mora imeti na voljo kopalno haljo in natikače, gostu morajo biti na voljo vsaj na zahtevo. V kopalnici morajo biti še kapa za prhanje, kozmetično ogledalo, palčke za ušesa. V hotelu mora biti še restavracija, ki je odprta sedem dni v tednu.
Pet zvezdic
V hotelu s petimi zvezdicami mora biti recepcija odprta 24 ur na dan, vsem gostom mora biti na razpolago vratar in oseba za parkiranje avtomobila. Prtljago morajo odnesti v sobo brez doplačila. Preddverje mora biti prostorno, s prostorom za sedenje in barom. Vsak gost mora dobiti darilo dobrodošlice, najsi bo sveže cvetje ali čokoladice. V sobah mora biti sef in super hitri splet. V hotelu mora biti likalnica, oblačila vam morajo vrniti v eni uri.
Samo izbrani hoteli imajo sedem zvezdic. Prvi jih je dobil dubajski hotel Burj Al Arab, ki so ga odprli leta 1998. V njem ima vsaka soba svojega batlerja, pohištvo je oblikovalsko, bogatim gostom nudijo samo izbrano pijačo.
Tako, zdaj veste. Ampak zavedajte se, da lahko hoteli presenetijo in nudijo še več kot bi morali, pa tudi razočarajo. Da ne bi rekli, da vas nismo opozorili.
Komentarji (4)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV