Cekin.si
Sistem množičnega vrednotenja nepremičnin se ohrani kot večnamenski sistem, modeli vrednotenja se bodo na podlagi podatkov o trgu nepremičnin preverili najmanj vsaka štiri leta.

Nepremičnine

To je predlog množičnega vrednotenja nepremičnin, ki je v javni obravnavi

STA
13. 07. 2016 09.24
0

Predlog na novo ureja predvsem sodelovanje lastnikov nepremičnin v fazi oblikovanja modelov vrednotenja in ugovora na posplošeno tržno vrednost.

Finančno ministrstvo je v javno obravnavo dalo predlog novega zakona o množičnem vrednotenju nepremičnin. Predlog, ki temelji na posplošeni tržni vrednosti, po pojasnilih državne sekretarke Mateje Vraničar Erman odpravlja neskladja z ustavo. Pripombe zbirajo do 30. septembra, zakon naj bi začel veljati v začetku leta 2017.

Posplošena tržna vrednost naj bi predstavljala davčno osnovo za potrebe novega davka na nepremičnine, ki je glavni izvirni davčni vir financiranja občin. Po pojasnilih Vraničar Ermanove bodo sam zakon o obdavčitvi nepremičnin javnosti predstavili jeseni. "Delamo pa na tem, da bi s postopnim prehodom iz sedanjega sistema nadomestila za uporabo stavbnega zemljišč nekje do leta 2020 popolnoma prešli na sistem obdavčitve glede na vrednost nepremičnin," je dejala.

Sistem množičnega vrednotenja nepremičnin se ohrani kot večnamenski sistem, modeli vrednotenja se bodo na podlagi podatkov o trgu nepremičnin preverili najmanj vsaka štiri leta.
Sistem množičnega vrednotenja nepremičnin se ohrani kot večnamenski sistem, modeli vrednotenja se bodo na podlagi podatkov o trgu nepremičnin preverili najmanj vsaka štiri leta.FOTO: Thinkstock

Pri pripravi predloga so po njenih besedah natančno pregledali vse argumente ustavnega sodišča, kar je imelo dva ključna argumenta, da obstoječi zakon po odločitvi ustavnega sodišče iz 2014 ni skladen z ustavo: da metode niso dovolj podrobno urejene v zakonu, da je preveč prepuščeno podzakonskim aktom, in da lastnik nima možnosti sodelovanja v postopku določanja vrednosti nepremičnine. "Oba problema smo naslovili, pa tudi nekatere druge, tako da računam, da smo na očitke ustavnega sodišča ustrezno odgovorili," je poudarila.

Kot izhaja iz besedila predloga novega zakona je cilj zagotoviti ustrezno pravno podlago za sistem množičnega vrednotenja v samem zakonu in tako preprečiti, da bi se izvirne vsebine sistema urejale v podzakonskih predpisih. Ti so sicer predvideni pri tistih vprašanjih, ki potrebujejo podrobnejše določanje tematike, ki pa ni zakonska. "Načelo zakonitosti vpliva na pravno predvidljivost sistema, ki je dodatno izraženo z javnostjo podatkov o posplošeni tržni vrednosti, poleg tega pa je celoten sistem modelov vrednotenja natančno določen z uredbo vlade in tako povsem transparenten," piše v predlogu.

Obenem je cilj nadgraditi sicer že vpeljan postopek sodelovanja lastnikov in občin v fazi oblikovanja modelov vrednotenja ter omogočiti poseben postopek vplivanja na posplošeno tržno vrednost - tako da bo ta omogočal ustrezno znižanje ali zvišanje vrednosti ob upoštevanju dokazanih posebnih okoliščin. Kot posebne okoliščine se določajo posebej ugodna ali neugodna mikrolokacija, nestandardna kakovost in poškodbe, na vrednost pa lahko vplivajo tako, da jo zvišujejo ali pa znižujejo. Seznam najpogostejših pojavnih oblik posebnih okoliščin, skupaj z vnaprej predvidenim vplivom, se bo sicer predpisal s podzakonskim aktom. 

Zakon tudi določa vsa temeljna načela, merila in metode, s čimer se izboljša kakovost in preglednost sistema množičnega vrednotenja v skladu z načelom zakonitosti. Cilj zagotavljanja večje kakovosti sistema je spodbujanje nadaljnje uporabe podatka o posplošeni tržni vrednosti za dodatne javne (na primer za potrebe ugotavljanja odškodnin pri pogodbenih odkupih v primerih razlastitev) in nejavne namene (na primer. za sklepanje zavarovanj, pridobivanja posojil v bankah).

"Uporaba posplošene tržne vrednosti za čim več različnih namenov bi spodbujala lastnike pri izboljševanje kakovosti podatkov v nepremičninskih evidencah oziroma bi jih odvračalo od namenskega prilagajanja posplošene tržne vrednosti nepremičnine preko spreminjanja podatkov o nepremičnini," piše v predlogu. Kot osnovno načelo vrednotenja nepremičnin določa vrednotenje v skladu z najgospodarnejšo rabo. Pozidana zemljišča se po predlogu vrednotijo glede na dejansko rabo stavbe in dela stavbe ali dejansko rabo zemljišča, nepozidana zemljišča pa glede na namensko rabo, pri čemer se kot pomemben element vrednotenja, predvsem za nestavbna zemljišča, upošteva tudi dejanska raba.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 795