Ste vedeli, da je bil očarljivi Camogli na ligurski obali nedavno razglašen za najlepše obalno mesto na svetu? Ta neverjetna pohvala s strani revije Architectural Digest ni prišla kar tako – Camogli namreč ni samo paša za oči s svojimi slikovitimi fasadami ob morju, ampak je tudi pravi strojček za zaslužek lokalnim prebivalcem.

To majhno mesto dokazuje, kako lahko naravno lepoto in tradicijo pametno povežete z modernim svetom in s tem poskrbite za svoj razvoj in blaginjo. Gre za zgodbo o uspehu, kjer vsaka pisana hiška, vsak lokalni posel, od ribje restavracije do stojnice s spominki, prispeva k veliki sliki. Postati 'Instagram slaven' tukaj ni samo trend, ampak se neposredno prevede v nove obiskovalce in njihov denar.
Zakaj je to pomembno? Ker mesta, kot je Camogli, ne ponujajo samo lepote, ampak resnično doživetje pristne Italije, ki ga mnogi turisti iščejo, daleč stran od običajnih množic. Prav to je formula, ki jim pomaga ne le preživeti, ampak uspevati, medtem ko ohranjajo svoj edinstven značaj, poroča spletna stran Telegraf Biznis.
Kako Camogli s turizmom služi milijone, čeprav morda nimajo javno objavljenih natančnih številk?
Skrivnost je v tem, da so kljub svoji velikosti postali prava turistična senzacija. Italijanski turistični strokovnjaki pravijo, da takšna manjša obalna mesta na ligurski obali zaslužijo več milijonov evrov letno. Ligurija kot celota beleži kar 15 milijonov prenočitev letno, in ker je Camogli tako fotogeničen in obiskan, je jasno, da ima velik del te pogače.
Od kje pa pride denar? Največji kosi prihodka so seveda od nočitev v hotelih in zasebnih sobah. Potem so tukaj restavracije in bari – kdor pride v Camogli, si pač privošči svežo morsko hrano in pijačo. Veliko ljudi obišče mesto zaradi posebnih dogodkov, kot je Festival rib, ki sam zbere kar 100.000 obiskovalcev!
Po uradnih podatkih turist v Liguriji porabi med 90 in 120 evri na dan – to pomeni, da samo festivalski vikend lahko prinese preko milijon evrov v blagajno mesta in lokalnih ponudnikov! K zaslužku dodajo še prodaja spominkov, organizirani izleti in lokalni izdelki. Skratka, Camogli je dokaz, da s pravim pristopom in raznoliko ponudbo tudi majhno mesto lahko doseže ogromen finančni uspeh, ki se meri v milijonih evrov.
Bi si mislili, da lahko lepa fotografija na Instagramu tako zelo vpliva na gospodarstvo mesta?
V Camogliju je prav to del formule za uspeh. Mesto je polno majhnih, družinskih podjetij – od kavarnic na plaži do restavracij z morskimi dobrotami in trgovinic s spominki. Ta podjetja so hkrati zelo zakoreninjena v svoji tradiciji in izjemno moderna, ko gre za pridobivanje strank.
Pastelne barve hiš ob morju in romantični sončni zahodi niso le lepi prizori, ampak so postali prava senzacija na Instagramu. Veste, veliko turistov danes izbira destinacijo zato, ker želijo posneti 'sanjske' fotografije za svoje sledilce na družbenih omrežjih. In Camogli ponuja prav to! Ko ti 'Instagram turisti' prispejo, niso samo fotografi – postanejo stranke. Ustavijo se na kavi, obedujejo v lokalnih restavracijah, kupujejo unikatne spominke.
Ta preprosta dejavnost ustvarjanja 'kul' vsebine na spletu se neposredno prelevi v pravi denar za lokalna podjetja. Gre za izjemen primer, kako lahko tradicionalna skupnost uporabi digitalni svet v svojo korist, ne da bi pri tem izgubila svoj značaj. To je torej dodaten način, kako se lahko lepota ne le ceni, ampak tudi kapitalizira, saj kot kažejo primeri, "lepa vsebina na družbenih omrežjih privabi konkretne obiskovalce." In ti obiskovalci polnijo mestne blagajne in žepe družinskih podjetij.
Si lahko predstavljate, da je Camogli kljub svoji majhnosti ključni igralec na zemljevidu italijanskega turizma?

Italija se s turizmom preživlja – ta dejavnost prinese okoli 13% vsega, kar država ustvari, to je njihov bruto domači proizvod (BDP). To pomeni, da je turizem eden glavnih stebrov italijanskega gospodarstva. Na leto v Italijo pridejo tuji turisti, ki pustijo preko 50 milijard evrov!
Ampak ne zaslužijo le velika mesta. Ravno nasprotno, vedno več obiskovalcev se usmerja v manjše, še neodkrite (ali pa manj oblegane) bisere, ki ponujajo bolj pristno izkušnjo. In Camogli je odličen primer tega trenda. Ponuja točno tisto, kar danes turisti želijo – lepoto, lokalnost in možnost za super fotke.
Bonus je njegova super lokacija. Nahaja se blizu Genove in tja se pripeljete z vlakom v pičlih 20 minutah. To je res ogromna prednost! Mesto je enostavno dosegljivo tako za hitri obisk kot za daljše počitnice.
"Italija letno zasluži več kot 50 milijard evrov od mednarodnih turistov." Ta izjava pove vse o pomenu turizma, in Camogli z odlično povezljivostjo k temu zagotovo izdatno prispeva. Prav enostaven dostop z vlakom naredi Camogli še privlačnejšega za širok krog obiskovalcev - od tistih na hitrem izletu do tistih, ki tam preživljajo tedne.
Res je osupljivo, kako se v Camogliju lepota preobrazi v pravi denar

Mesto ni samo lepa kulisa za fotografiranje, ampak je živ in kar je najpomembneje, uspešen gospodarski organizem. Dokazuje, da je mogoče združiti tradicijo, naravno danost in moderne poslovne pristope, ne da bi pri tem vse skupaj postalo plastično ali brez duše. To je ključnega pomena!
Italija se zaveda tega in vse več vlaga v razvoj trajnostnega turizma, ki naj bi krajem pomagal rasti, a hkrati ohranjal njihove posebnosti. In Camogli je v tem pogledu zares šolski primer. Zakaj? Ker uspešno povezuje vse elemente: od družinskih podjetij, ki s ponosom ponujajo lokalne izdelke, do prireditev, kot je Sagra del pesce, ki pritegne ogromno ljudi.
K vsemu skupaj dodajo še pametno uporabo družbenih omrežij za privabljanje obiskovalcev, ki so pripravljeni zapravljati. S svojo kombinacijo 'Instagram turizma', trdno zakoreninjene lokalne tradicije in pravega podjetniškega žilice, Camogli, kot potrjujejo primeri, "pokaže, kako Instagram turizem, lokalna tradicija in podjetniški duh skupaj lahko prinesejo višemilijonske zaslužke."
Vir: Telegraf Biznis
Se vam zdijo informacije pomembne? Vam je članek všeč? Delite ga s svojimi prijatelji!
Najbolj brane novice:
- To je trenutno najdražja hiša v Ljubljani
- Čeprav je sama podala odpoved, ji bivši delodajalec mora vsak mesec plačati na tisoče evrov
- Litij iz Italije: Sardinija postaja evropsko središče surovin za baterije
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV