Bomo doživeli nočno moro pred božičem?

Bomo doživeli nočno moro pred božičem?

M.M.
21.09.2024, 4:50
0
Bo božično blago na naše police prišlo z zamudo? Ali bo dražje kot pretekla leta?

Za prikaz vsebine je potrebno omogočite piškotke družbenih omrežij. Omogoči piškotke

Božična naročila so že v polnem teku - to je posledica zaskrbljenosti, da bi se svetovna ladjarska industrija lahko zlomila, če bi poskušala izpolniti vse več božičnih naročil brez uporabe pomembnih trgovskih poti prek Rdečega morja. Evropski trgovci na drobno namreč poskušajo zaobiti teroristične napade na tem območju, da bi potrošnike razveselili za božič, vendar bodo nemški in britanski kupci zaradi tega morda ostali brez modnega in elektronskega blaga. 

Trgovci na drobno si nikakor ne želijo, da božična zaloga zaradi terorističnih napadov v Rdečem morju obtiči nekje na poti do polic. 

Val terorističnih napadov na mednarodni ladijski promet, ki so jih izvedli uporniki Hutiji iz Jemna, naklonjeni Hamasu, je dejansko zaprl poti Rdečega morja za komercialni ladijski promet. V kombinaciji z nenehno nestanovitnostjo cen v ladijskem sektorju, zaradi katere so se cene prevoza močno zvišale, se trgovci na drobno soočajo z dvojnim pritiskom. Da bi izkoristila božično trgovalno obdobje, ki prinaša denar, podjetja nimajo druge možnosti, kot da poskušajo blago predčasno odpremiti, da bi se izognila nadaljnjemu zvišanju cen, ki bi se lahko preneslo na potrošnike.

PREBERI ŠE

'Naši stroški so višji za 250 odstotkov'

Trgovci na drobno se trudijo, da bi se izognili nočni mori pred božičem

Izogniti se konfliktnemu območju Rdečega morja, eni od najbolj prometnih ladijskih poti na svetu, ki letno predstavlja 12-15 odstotka svetovne trgovine, ni lahko, poroča Euronews. Kontejnerske ladje iz proizvodnih regij jugovzhodne Azije, ki oskrbujejo evropske trge, morajo pluti okoli južnoafriškega rta Dobrega upanja, kar podaljša čas prevoza za 3500 navtičnih milj (12 dni) in podjetjem povzroči dodatne stroške v višini več milijonov dolarjev oz. evrov.

Tanker Sounion, ki je bil napaden v Rdečem morju
Tanker Sounion, ki je bil napaden v Rdečem morjuFOTO: AP

Svetovni indeks zabojnikov (WCI) 2024 družbe Drewry, ki se ukvarja s svetovno oskrbovalno verigo, je v desetih mesecih po napadu Hamasa na Izrael in začetku širše bližnjevzhodne krize zabeležil 270-odstotno povišanje stroškov prevoza zabojnikov. Avgusta 2023 je kontejner stal 1.249,20 evrov, do avgusta 2024 pa se je cena povzpela na 4.660,43 evrov.

Nemški in britanski potrošniki bolj izpostavljeni povišanju cen

PREBERI ŠE

'Jaz sem že zaključila z božičnimi nakupi za letos'

Patrick Lepperhoff iz podjetja INVERTO, ki se ukvarja z upravljanjem mednarodne dobavne verige, je za Euronews Business pojasnil, da bodo posledice motenj v prevozu ladij v Rdečem morju verjetno občutila vsa glavna evropska uvozna gospodarstva, vendar sta Nemčija in Združeno kraljestvo še posebej ranljiva. 

"Države, ki so zelo odvisne od uvoza blaga, kot sta Nemčija in Združeno kraljestvo, bodo še posebej prizadete. Ta gospodarstva so močno odvisna od nemotenih svetovnih trgovinskih tokov, motnje pa bi lahko povzročile višje stroške prevoza in zamude, kar bi vplivalo na cene in razpoložljivost izdelkov, zlasti v sektorjih, kot so elektronika, moda in potrošniško blago. Dolgotrajen vpliv motenj v prometu na Rdečem morju ima verižne učinke v vseh dobavnih verigah. Običajno je poletje miren čas za ladijski promet in skladiščenje. Vendar pa je trenutno ladijski sektor izredno zaposlen, saj se zapleteni proces oskrbovanja trgovin za ključno božično obdobje pomakne za dva meseca naprej," je dejal Lepperhoff. 

"To je pritisk na trgovce na drobno, saj so predčasno sprejeli več zalog, za katere morda nimajo skladiščnega prostora. Namesto tega bodo morali trgovci na drobno poiskati kratkoročno rezervno skladišče, kar je lahko zelo drago," je dodal.

Božične lučke
Božične lučkeFOTO: Adobe Stock

Bi lahko imeli kupci koristi od zgodnje prodaje? Očitno ne ...

PREBERI ŠE

Že sedaj določite proračun za božično-novoletne nakupe

Lepperhoff meni, da temu ne bo tako. Za Euronews Business je povedal, da se lahko cene v trgovinah dejansko zvišajo. "Trgovci na drobno se bodo pri ustvarjanju dodatnih skladiščnih prostorov verjetno zanašali na zunanje ponudnike logističnih storitev (3PL) in povečali izkoriščenost svojih obstoječih skladiščnih zmogljivosti. Vendar to prinaša dodatne stroške, ki bi lahko povzročili 1-3-odstotno povišanje cen. Prodaja bo sicer še vedno potekala normalno, vendar pa je še vedno negotovo, v kolikšni meri bodo trgovci lahko pokrili dodatne stroške, del teh stroškov pa se lahko z višjimi cenami prenese na potrošnike," je opozoril. 

Vir: Euronews