Carlos Tavares, ki je po precejšnjem padcu prodaje v Evropi in ZDA nenadoma odstopil konec lanskega leta, naj bi na čelu družbe Stellantis ostal do leta 2026. Njegov odstop naj bi bil po navedbah poznavalcev tudi posledica nestrinjanja z upravo glede strategije elektrifikacije – nekdanji izvršni direktor se je zavzemal za 100-odstotni delež prodaje električnih vozil do leta 2030, medtem ko je upravni odbor zahteval počasnejše tempo tranzicije, poroča spletna stran Euronews.
Plaz kritik

Kljub šibkim poslovnim rezultatom iz leta 2024 je večina vlagateljev - teh je okoli 67 odstotkov - podprla izplačilo bogatega paketa Tavaresu, ki vključuje dva milijona evrov osnovne letne plače, 500 tisoč evrov za "stroške po upokojitvi" in celo 20 milijonov evrov iz dolgoročnega bonus programa, ki nagrajuje izpolnitev določenih ciljev.
Ta poteza je sprožila plaz kritik. Institucionalni vlagatelji, kot sta Allianz Global Investors in Proxinvest, so pozvali delničarje, naj zavrnejo predlog, češ da je nagrada "pretirana in neprimerna" glede na Stellantisove poslovne neuspehe in okoliščine, ki so privedle do Tavaresovega odhoda.
"Vpliv lanskega opozorila o padcu dobička se je odrazil le v znižanju bonusa (ta je nič), ne pa tudi v drugih variabilnih sestavinah, ki mu še vedno zagotavljajo več kot 20 milijonov evrov," so opozorili v Allianzu.
Spomnimo, Stellantis je ob koncu leta 2024 izdal opozorilo glede dobička z napovedjo operativne marže med 5,5 in 7 odstotki – bistveno manj od prejšnjih 10 odstotkov – ter napovedjo negativnega prostega denarnega toka v višini kar 10 milijard evrov.
Pet kandidatov
Po Tavaresovem odhodu je vodenje začasno prevzel izvršni direktor John Elkann z napovedjo, da bo novi direktor imenovan do konca prve polovice leta 2025. Kot poroča Reuters, je Stellantis trenutno izbor skrčil na pet kandidatov.
To ni prvič, da je Tavaresova plača povzročila polemike – že leta 2022 je proti takratnemu predlogu glasovalo kar 52 odstotkov delničarjev, ko je njegova odškodnina znašala 19,2 milijona evrov, brez dolgoročnih bonusov.
Na celotno dogajanje so se odzvali tudi politiki
Podpredsednik italijanske vlade Matteo Salvini je ostro kritiziral višino odpravnin, še posebej v času, ko podjetje znižuje stroške in beleži padec prodaje.
Zelo slabo poslovanje
Proizvodnja evropskega avtomobilskega velikana Stellantis se je v Italiji znašla na najnižji ravni po letu 1956, je v začetku aprila objavil sindikat FIM CISL. V prvih treh mesecih letos so sestavili 109.900 avtomobilov in gospodarskih vozil, kar je 35,5 odstotka manj kot v enakem obdobju lani, pri čemer je že lansko leto v podjetju veljalo za zelo slabo.
Proizvodnja avtomobilov tega podjetja je pri zahodnih sosedih v medletni primerjavi nazadovala za 42,5 odstotka na 60.533 enot, gospodarskih vozil pa za 24,2 odstotka na 49.367 enot, poroča italijanska tiskovna agencija Ansa.
V rdečih številkah so vse Stellantisove tovarne avtomobilov in gospodarskih vozil v Italiji, carine, ki jih je uvedel ameriški predsednik Donald Trump, pa bodo položaj še poslabšale, je opozoril generalni sekretar FIM CISL Ferdinando Uliano.
Vir: TPortal, STA in Euronews
Se vam zdijo informacije pomembne? Vam je članek všeč? Delite ga s svojimi prijatelji!
Najbolj brane novice:
- Politika presenetile cene v restavraciji: 'Z 19 evrov so poskočile na 35'
- Zaradi teh napak na blagajni plačate več
- Cena zlata se po rekordu ohlaja: analitiki vseeno ne dvomijo v nov vzpon
- Evropski politiki nad kadilce: bodo cene tobačnih izdelkov res šle v nebo?
Komentarji (1)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV