Blagovna znamka z več kot 110-letno tradicijo letos predstavlja svoje prvo samostojno trajnostno poročilo, v katerem so transparentno predstavljeni trajnostni cilji, prizadevanja in rezultati teh prizadevanj na področju štirih ključnih stebrov: upravljanje, izdelki, ljudje in okolje. S svojimi dolgoročnimi zavezami trajnostnega razvoja podpira uresničevanje trajnostnih ciljev Organizacije združenih narodov do leta 2030.
Atlantic Grupa, katere del je blagovna znamka Donat, sicer že od leta 2013 objavlja svoje trajnostno poročilo, narejeno po GRI standardih. Blagovna znamka Donat želi skrbno upravljati svoj trajnostni razvoj in o tem transparentno komunicirati. S tem postavlja na tem področju nadstandard. Med izdelčnimi blagovnimi znamkami je tako Donat med prvimi, ki pripravlja in komunicira samostojno trajnostno poročilo.
"Donat kot blagovna znamka mednarodnih razsežnosti si aktivno prizadeva k doseganju trajnostnih ciljev OZN do leta 2030 in mednarodnih zavez za dekarbonizacijo s pomočjo krožnega gospodarstva. Globalno prenašamo v lokalno okolje, kjer smo prisotni. Prevzemamo trajnostno odgovornost za celoten življenjski cikel naših izdelkov, za katero smo izdelali LCA (Life Cycle Assessment) analizo za vsa pakiranja Donat. Naša prizadevanja za trajnostno poslovanje širimo tudi na naše dobavitelje, obenem pa posebno skrb namenjamo ravnanju z odpadno embalažo. Donat je unikaten naravni izdelek in se zaveda svoje odgovornosti do narave, zato skrbno varujemo vodni vir," je ob objavi prvega trajnostnega poročila blagovne znamke Donat povedala Darja Teržan, izvršna direktorica poslovnega področja Donat v Atlantic Grupi.

100 % rPET embalaža ter zmanjšanje ogljičnega odtisa za 90 %
V skrbi za okolje se za polnjenje naravne mineralne vode od leta 2021 pri blagovni znamki Donat uporabljajo izključno plastenke iz 100 % recikliranega polietilen tereftalata (rPET), te so v skladu z opravljeno LCA analizo najmanj obremenjujoče za okolje. Hkrati so se v sodelovanju s partnerskim podjetjem Alpla, ki za Donat proizvaja 100 % rPET predoblike, uspešno vključili v sistem krožnega gospodarstva na slovenskem trgu, saj v Sloveniji odkupijo celotno količino embalaže, ki je potrebna za izdelavo Donatovih plastenk.
S tem bistveno prispevajo k varstvu okolja in trajnosti, saj se ponovno uporabi embalažo, ki bi sicer predstavljala odpadni material. S tem je Donat (v primerjavi z »virgin« PET materialom za izdelavo plastenk) ogljični odtis zmanjšal za 90 %.
V letu 2021 je bila blagovna znamka Donat za svojo reciklirano plastenko nagrajena tudi s prvim mestom v kategoriji Okolju najbolj prijazen postopek (nagrado podeljujeta časnik Finance in Eko Sklad Slovenije).
Varovanje naravnega vira
Pomemben del prizadevanj trajnostnega razvoja blagovne znamke Donat je usmerjen v varovanje vira, kar pomeni, da se vsako leto izčrpa le toliko Donata, kolikor je naravnega prirasta. S tem se poskrbi za maksimalno zaščito in obnavljanje vira te enkratne naravne mineralne vode. Posledično pa je letna količina naravne mineralne vode Donat omejena.
Čeprav je vir kot tak že naravno zaščiten zaradi slabo prepustnih plasti zemlje, v Donatu dodatno skrb namenjajo agrotehničnim ukrepom, s katerimi zagotavljajo, da na površju območja, kjer se nahaja vir, ne prihaja do negativnih vplivov. Z modernizacijo procesov so tudi poskrbeli, da je izguba naravne mineralne vode v procesu odvzema vode iz naravnega vira ter med prenosom do polnilnice, minimalna. Tako v Atlantic Grupi skrbijo, da bo Donat na voljo tudi za bodoče generacije.
Urejena prebava je ključna za zdravje in dobro počutje celotnega telesa
Pomemben steber trajnostnega upravljanja blagovne znamke Donat predstavljajo ljudje. Donat kot ekspert na področju zdrave prebave izobražuje potrošnike o pomenu zdrave prebave za celotno telo. V sodelovanju s strokovnjaki so razvili tri celostne vodene programe zdravja: Donat Detox, Donat Imuno in Donat Vital. Njihov namen je osveščati javnost, kako pomembna je zdrava prebava za zdravje celega telesa, pa tudi ustvarjanje novih, zdravih navad, ki podpirajo delovanje prebave. Do danes je zdrave življenjske navade s pomočjo vodenih programov zdravja Donat osvojilo že preko 167 000 ljudi v šestih evropskih državah.
Koristne učinke Donata je prepoznala tudi strokovna javnost, ki sodeluje pri ozaveščanju ljudi o pomenu zdrave prebave, pri svetovanju o načinih pitja Donata, pri oblikovanju vodenih programov zdravja in ustvarjanju vsebin za spletno stran Donat.com.
Ključne zaveze blagovne znamke Donat v prizadevanjih za boljši jutri si lahko preberete v prvem samostojnem trajnostnem poročilu blagovne znamke Donat.
Naročnik oglasa je Donat.