Cekin.si
vrečka polna hrane

Gospodarstvo

Tu pristane hrana, ki je slovenski trgovec ne proda

Ma.K.
13. 12. 2023 08.30
0

Vključevanje okoljske trajnostne politike v poslovanje je velik izziv današnjega gospodarstva, s katerim se podjetja spopadajo na različne načine. Cilj je pri vseh enak: zagotoviti blaginjo in gospodarsko rast ter se hkrati odgovorno vesti do okolja in zaposlenih. Gre za proces, ki zahteva svoj čas in angažiranost vodilnih, je pa že mogoče zaznati premike v pravo smer. V Sloveniji kot primer dobre prakse izstopa znan trgovec, ki se je pred kratkim okitil celo s srebrnim priznanjem za trajnostno poslovanje.

Družbena odgovornost v gospodarstvu ni novost, saj ogromno podjetij že leta v svoje poslovne dejavnosti in odnose s strankami prostovoljno vključuje družbena in okoljska vprašanja, sodeluje pri dobrodelnih projektih in sponzorira razne klube oziroma donira sredstva za tiste, ki v lokalnem okolju potrebujejo pomoč. Že leta 2001 je Evropska komisija opredelila družbeno odgovornost podjetij kot koncept delovanja, po katerem ta v svoje poslovne dejavnosti in odnose z deležniki prostovoljno in ne zgolj na podlagi predpisov vključijo družbena in okoljska vprašanja, ob tem pa skrbijo za rentabilno poslovanje.

Če poenostavimo: osnovno vodilo družbeno odgovornih podjetij je vzpostaviti korekten odnos do zaposlenih (spodbujanje novih znanj in kompetenc, skrb za zdravje in varnost na delovnem mestu, zagotovitev primerne delovne opreme ...), okolja (spoštovanje okoljskih standardov ter vsesplošna trajnostna naravnanost), skupnosti (spoštovanje zakonov, predpisov, sponzorstva, donacije, štipendije, davki), kupcev in dobaviteljev (zagotavljanje kakovosti, informiranje, spoštovanje medsebojnih razmerij, redna plačila), hkrati pa zadovoljiti interese lastnikov, torej uspešno poslovati. 

Kako uspešna so slovenska podjetja pri implementaciji družbene odgovornosti v svoj poslovni model?

Sliši se precej enostavno, a v resnici gre za proces, ki zahteva ogromno angažiranosti in predanosti podjetij. Prav zato se spodobi, da se tiste, ki so pri tem najbolj uspešni, prepozna in izpostavi kot primere dobre prakse, po katerih se velja zgledovati. Tako je sredi oktobra Trgovinska zbornica Slovenije (TZS) prvič podelila priznanja za trajnostno poslovanje podjetij. Srebrno priznanje je prejelo podjetje HOFER, ki že od leta 2014 živi svojo družbeno odgovorno iniciativo Danes za jutri, znotraj katere vodi številne okolju in ljudem prijazne projekte, kot sta Hrana na dobri poti in Embalaža na HOFER misiji: Zmanjšaj. Ponovno uporabi. Recikliraj.

HOFER je letos prejel srebrno priznanje TZS za trajnostno poslovanje.
HOFER je letos prejel srebrno priznanje TZS za trajnostno poslovanje.FOTO: Arhiv naročnika

 Dobrodelnost, optimizacija dela, trajnostna naravnanost – glavna merila za uspeh

HOFER je diskontni trgovec, ki svojim kupcem v 92 trgovinah po Sloveniji ponuja kakovostne izdelke po vedno FER cenah. A to še ni vse. V okviru projekta Hrana na dobri poti pri HOFERju z optimiziranim sistemom naročanja in dovršenim logističnim sistemom ves čas skrbijo za čim manj odpadne hrane v trgovinah, dnevno sveže izdelke, ki ob koncu dneva vendarle ostanejo na trgovskih policah, pa razdelijo med približno 20.000 ljudi v stiski. 

Prav tako si pri HOFERju nenehno prizadevajo za bolj trajnostno in okolju prijaznejšo embalažo. Znotraj projekta Embalaža na HOFER misiji: Zmanjšaj. Ponovno uporabi. Recikliraj. so samo letos s spremembo embalaže pri petih izdelkih prihranili več kot 20 ton* embalažnega materiala. Ti izdelki so: delikatesne kumarice Nature's gold (280 g), korneti z vaniljo Grandessa (9 x 110 ml), voda z okusom Aqua (1,5 l) in trajno mleko Milfina (3,5 % in 1,5 % m. m. brez zamaška, 1 l).

V skrbi za okolje so pri HOFERju še pred zakonsko določenimi omejitvami iz prodaje postopoma v celoti umaknili plastične vrečke in plastične izdelke za enkratno uporabo. Med izdelki HOFERjevih lastnih blagovnih znamk, ki so izdelani v skladu s trajnostnimi smernicami, ni izdelkov z jajci iz baterijske reje, vsi morski sadeži in ribe prihajajo iz trajnostnih virov, kakav v čokoladah, pralinejih, pecivu in sladkarijah je certificiran, BIO natura izdelki ne vsebujejo več palminega olja, z linijo izdelkov FER podeželje pa vpeljuje izboljšave na področju dobrobiti živali.

Diskontni trgovec skrbi tudi za zmanjšanje izpustov CO2, in sicer tako, da za prevoze kruha, peciva, sadja in zelenjave, svežega mesa in svežih jajc iz skladišč do trgovin, kjer je le mogoče, uporablja transportne zaboje IFCO RCP za večkratno uporabo. Tudi večina sadja in zelenjave je v trgovinah na policah postavljena v tovrstne zaboje, ki se odlično obnesejo in so ob tem še prijetni do okolja. Z njihovo uporabo so namreč samo v letu 2022 prihranili:
- emisije CO2, primerljive z izpustom 1382 avtomobilov;
- gospodinjske odpadke, kot jih ustvari 776.950 ljudi;
- porabo vode v količini 934.268 petminutnih prhanj;
- električno energijo, ki jo letno porabi 70.191 žarnic;
- količino hrane, ki bi zadostila kar 291.272 povprečnim obrokom in bi se sicer zaradi poškodb med transportom zavrgla.

HOFER pri projektu Donirana hrana sodeluje z več kot 600 prostovoljci iz okoli 30 socialnih in humanitarnih organizacij.
HOFER pri projektu Donirana hrana sodeluje z več kot 600 prostovoljci iz okoli 30 socialnih in humanitarnih organizacij.FOTO: Arhiv naročnika

Cilj še ni dosežen

Kot pravijo pri HOFERju, je priznanje lepa potrditev, da delajo korake v pravo smer na poti v bolj trajnostni in prijaznejši svet, ne da bi pri tem pod vprašaj postavljali uspešnost podjetja in varnost zaposlenih. Hkrati je nagrada izjemna motivacija, da se še bolj vneto lotijo uresničevanja vizije za leto 2030, v katero je med drugim vključeno zagotavljanje trajnosti, dostopne kupcem, z izdelki, pridobljenimi na odgovoren način, po ugodni ceni. 

Pri HOFERju so odločeni, da bodo še naprej z donacijami pomagali humanitarnim organizacijam in spodbujali zaposlene h korporativnemu prostovoljstvu, kar se jim delno šteje tudi v delovni čas. Že nasploh je HOFER znan po korektnem odnosu do sodelavk in sodelavcev, saj jim zagotavlja nadpovprečno plačilo v panogi, ob tem pa nudi še številne HOFER ugodnosti, kot so izobraževanja, skrb za zdravje, boljše ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem itd. Še naprej si bodo prizadevali za zmanjšanje izpustov toplogrednih plinov, in sicer z uporabo zelene energije (tudi tiste iz sončnih elektrarn na strehah trgovin), delnim ogrevanjem z bio maso, voznim parkom, ki je opremljen z motorji najvišjih ekoloških standardov, ter prostori, osvetljenimi z varčnimi LED-svetili itd.

Zakaj je pomembno, da so podjetja družbeno odgovorna?

Gre za ukrepe, ki bi morali biti v sodobnem svetu ultimativno vodilo vseh gospodarskih družb, saj bomo le tako zanamcem lahko zapustili planet v enako dobri kondiciji, kot smo ga prejeli.

 

Sponzorirana vsebina

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 856