Ali ste vedeli, da Kitajska trenutno proizvede in izvozi večino avtomobilov na svetu? Ali pa to, da je Kitajska postala tehnološko vodilna v proizvodnji električnih avtomobilov? To je država, kjer sedaj nastajajo inovacije in novi trendi te panoge, poroča spletna stran DW. Glede na študijo PwC, bi se letos lahko končal tradicionalno večji izvoz evropskih avtomobilov na Kitajsko, ki so večinoma nemški. Zakaj? Ker bi lahko prvič na evropski trg prišlo več kitajskih avtomobilov kot obratno.
Že več kot deset milijonov električnih in hibridnih avtomobilov
In ne le izvoz kitajskih avtomobilov v Evropo – v Evropi se povečuje tudi prisotnost kitajskih podjetij iz avtomobilske industrije in baterij. Evropski avtomobilski trg pa je medtem v krizi s krčenjem tržnih deležev na kitajskem trgu.
"Prvič je Kitajska v enem letu naredila več kot deset milijonov električnih avtomobilov, vključno s hibridi," je v novoletnem govoru sporočil predsednik države in partijski voditelj Xi Jinping. In tako je v samo nekaj letih Ljudska republika postala avtomobilska država svetovnega pomena.
Tržna deleža VW in Mercedesa se zmanjšujeta
"Če se vrnemo deset let nazaj, se spomnim pogovora s predstavniki nemških in ameriških avtomobilskih podjetij, ki so se smejali," pravi analitik Einar Tangen iz inštituta Taihe, raziskovalnega inštituta s sedežem v Pekingu. "Govorili so: 'Kitajci hočejo izdelovati električna vozila. O moj bog! To je neumno. Zapravljajo svoj denar. Kaj vedo o izdelavi avtomobilov?'" Sedaj deset let pozneje, pa so Kitajci prvi na svetu.
Konkurenca električnih avtomobilov s Kitajske je še posebej problematična za ohromljeno nemško avtomobilsko industrijo. V zadnjih desetletjih so nemški avtomobilski proizvajalci močno prisotni na kitajskem trgu, predvsem Volkswagen. Toda tržni delež se danes zmanjšuje.
Kupci na Kitajskem vse pogosteje kupujejo električne modele, manj motorjev z notranjim izgorevanjem in dajejo prednost lastnim blagovnim znamkam. Skupina BMW, Mercedes in Volkswagen, ki jo poleg VW sestavljata še znamki Audi in Porsche, zdaj poskuša dohiteti kitajsko konkurenco. A kitajske raziskave in njihov razvoj so brutalne. Skupaj s kitajskimi tehnološkimi podjetji so pripravili odlično strategijo, ki jo je težko kopirati.
Kitajska podjetja so v zadnjih letih na avtomobilskih sejmih pokazala, kaj zmorejo in kaj lahko ponudijo trgu – na primer inovativne avtomobile, ki so digitalno povezani s pametnimi telefoni. Vse, kar deluje na mobilnem telefonu, bi moralo delovati tudi v avtomobilu, pravi uradnik kitajske znamke Neta, ki je bila ustanovljena leta 2018. Aplikacije na pametnem telefonu so povezane z zaslonom na dotik v vozilu. Avto ne bi smel biti le električen, ampak tudi pameten in zabaven – in poceni.
Tako kot Neta so bili tudi številni drugi avtomobilski start-upi ustanovljeni šele v zadnjih letih. Kitajsko državno in partijsko vodstvo je močno subvencioniralo industrijo in konkurenca je huda. Da bi pritegnili kupce, proizvajalci na kitajskem trgu med seboj znižujejo cene. Gre za cenovno vojno, ki je ne preživijo vsa podjetja in ki povzroča težave tudi dražjim nemškim proizvajalcem avtomobilov.
Evropa kot nov cilj
Kitajska podjetja postajajo vse bolj konkurenčna tudi na tretjih trgih. Lani se je EU dogovorila o dodatnih carinah na električne avtomobile iz Kitajske. Po preiskavi Evropske komisije visoke subvencije iz Kitajske povzročajo presežek kitajskih električnih avtomobilov, ki bi jih nato po nizkih cenah prodajali na evropskem trgu – na škodo evropskih proizvajalcev.
Kitajska podjetja vse več proizvajajo tudi v Evropi. Chery že več mesecev proizvaja v Španiji, Leapmotor na Poljskem, vodilni na kitajskem trgu BYD pa gradi svojo prvo tovarno na Madžarskem. Največji kitajski proizvajalec baterij za električne avtomobile na svetu CATL načrtuje svojo tretjo tovarno v Evropi – poleg sedanjih lokacij v Nemčiji in na Madžarskem še v Španiji.
Vir: DW