Cekin.si
Kitajska avtomobilska industrija
Gospodarstvo

Kitajska ima avtomobilsko industrijo v šahu: redke zemlje kot orožje

M.M.
25. 10. 2025 03.10
1

Kitajska z nadzorom nad redkimi zemeljskimi kovinami ogroža globalno avtomobilsko industrijo. Proizvajalci iščejo rešitve v reciklaži in razvoju novih motorjev brez teh elementov.

Kitajska ima ključno vlogo na svetovnem trgu redkih zemeljskih kovin, ki so nepogrešljive za proizvodnjo sodobnih avtomobilskih komponent, zlasti električnih vozil. Z nadzorom nad 70 % svetovne proizvodnje, 85 % predelovalnih zmogljivosti in 90 % proizvodnje zlitin in magnetov Kitajska postavlja globalno avtomobilsko industrijo v odvisen položaj. Novi izvozni ukrepi, ki začnejo veljati 8. novembra, bi lahko povzročili resne motnje v dobavnih verigah, poroča tuja spletna stran Forbes.

Redkozemeljski elementi, kot so iterbij, holmij in evropij, se uporabljajo v številnih avtomobilskih delih – od zvočnikov do elektromotorjev. Še posebej so ključni za električna vozila, kjer magnetni materiali poganjajo vitalne komponente. Kitajska je že letos omejila izvoz in otežila pridobivanje dovoljenj, kar je povzročilo izčrpavanje zalog in negotovost med proizvajalci.

Čeprav redke zemlje obstajajo tudi v drugih državah, kot je Švedska, te nimajo ustrezne infrastrukture za njihovo pridobivanje in predelavo. Zaradi tega so alternative Kitajski trenutno zanemarljive. Evropski dobavitelji poročajo o razprodanih zalogah in težavah pri iskanju neodvisnih virov, kar dodatno poglablja krizo v avtomobilski industriji.

Kje je rešitev za nastale razmere?

Rešitev se kaže v reciklaži redkih zemeljskih kovin iz starih vozil, vendar je ta industrija še v zgodnji fazi razvoja. Podjetje Neutral v Franciji, ki ga podpira Renault, letno reciklira materiale iz približno 400.000 vozil, a izziv ostaja v širjenju teh dejavnosti. Brez hitrega razvoja alternativnih virov ali tehnologij se avtomobilska industrija sooča z dolgoročno strateško ranljivostjo.

Kitajska avtomobilska industrija
Kitajska avtomobilska industrijaFOTO: AP

Časovna bomba

Tudi če kitajski dobavitelji izpolnijo naročila pred začetkom omejitev, bi lahko dostava v Evropo trajala do 45 dni. To pomeni ozka grla v dobavi, ki bi lahko ustavila proizvodnjo. Poleg tega Kitajska omejuje izvoz litij-ionskih baterij in materialov zanje, kar dodatno ogroža električna vozila.

Proizvodnja električnih vozil na Kitajskem
Proizvodnja električnih vozil na KitajskemFOTO: AP

Povzeto po: Forbes

Se vam zdijo informacije pomembne? Vam je članek všeč? Delite ga s prijatelji!

Najbolj brane novice:

UI Del vsebine je ustvarjen s pomočjo generativne umetne inteligence.
Komentarji (1)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
modelx 25. 10. 2025 13.04
-1
ko bo eu nehala krast kitajcem in vlagat v proxi vojno, bo mogoče še kaj rešila
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Spremeni nastavitve piškotkov Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 1333