Kriza v gostinstvu gre v dve smeri: ali se lastniki odločijo za dvigovanje cen, kar privede do še hujših posledic in upada gostov, ali pa se odločijo za zniževanje cen.
Za slednje so se odločili lastniki nekaterih elitnih restavracij v Berlinu. Kot poroča Watson.de, so se restavracije že dlje časa soočale s hudimi izzivi. Z ukinitvijo znižanega 7-odstotnega DDV in vrnitvijo na običajnih 19 odstotkov se je končala koronska razbremenitev, ki je skupaj z drugimi dejavniki povzročila padec števila gostov.
K temu so dodatno pripomogli večletni "cenovni šoki", zaradi katerih so bili jedilniki vedno dražji in manj dostopni, poroča spletna stran Fenix. Statistični podatki kažejo, da so se cene hrane in pijače močno podražile. Danes gostje za alkoholne pijače v povprečju plačajo do 26,9 % več, glavne jedi pa so dražje celo za 32,9 %. V letu 2023 so zato morale številne restavracije zapreti svoja vrata, saj preprosto ni bilo dovolj gostov.
Nekatere restavracije poskušajo situacijo spremeniti z nižanjem cen. Tako je po poročanju Tagesspiegla restavracija "Kink", znana kot restavracija višjega cenovnega razreda, občutno znižala cene.
Nekatere jedi stanejo manj kot 10 evrov, večina pod 20. Čeprav so bile prej takšne cene za tovrstne lokale nekaj nepredstavljivega, eden od lastnikov priznava, da to pomeni tudi 25 odstotkov nižji povprečni promet. Za nadomestitev izgube načrtuje "prestrukturiranje delovnih mest", kar lahko pomeni tudi zmanjšanje števila zaposlenih.

Podobno se je odločila restavracija "Swanson". Björn Swanson je znižal ceno nekaterih jedi s 134 na 99 evrov, čeprav so naraščajoči stroški in večji napori v kuhinji že občutno zmanjšali dobiček. Znižanje je privabilo številne goste, a na koncu je lastnik ugotovil, da so nižje cene nevzdržne. Na koncu je moral cene znova dvigniti, in sicer na kar 149 evrov.
Restavracije, kot sta "Irma La Douce" in "Eins44", so prav tako spremenile svoj koncept in ne ponujajo več le vrhunskih jedi, ampak tudi preprostejše. Posledica tega je, da je vse postalo ugodnejše, povprečna cena obiska pa je nižja za 40 %.
"Včasih so rekli, da bolj ko je lokal poln, večji je promet na gosta," pravi Jonathan Kartenberg iz "Eins44". Gostje, ki se počutijo udobno, bodo bolj verjetno naročili več, kar poveča prihodke. Ostaja vprašanje, ali se bo ta berlinski trend nižanja cen razširil tudi na širše gostinstvo in ali bo sploh vzdržen.
Vir: Večernji.hr
Se vam zdijo informacije pomembne? Vam je članek všeč? Delite ga s svojimi prijatelji!
Najbolj brane novice:
- Kako si privoščiti več za manj denarja? 6 trikov, ki res delujejo
- Kako poceni potovati za prvomajske počitnice: 10 trikov, ki jih uporabljajo izkušeni popotniki
- Kaj je zapustil papež Frančišek po smrti?
- Ena izmed najdražjih ločitev: Harrison Ford in Melissa Mathison
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV