Evropska unija hitro spreminja svoje energetske navade – in ne le to. V pristanišču Portovesme na italijanskem otoku Sardinija zaganjajo enega najpomembnejših centrov za recikliranje baterij v Evropi – Portovesme CRM Hub.
Za tem ambicioznim podvigom stojita podjetji Glencore in Li-Cycle, ki nameravata iz starega metalurškega kompleksa ustvariti tovarno nove generacije. Patentirana tehnologija omogoča predelavo tako imenovane črne mase – materiala iz izrabljenih litij-ionskih baterij – in ekstrakcijo litija, niklja in kobalta za uporabo v proizvodnji novih baterij.
Ta projekt ni dobil podpore iz Bruslja po naključju
Evropska unija ne želi biti odvisna od uvoza surovin iz geopolitično nestabilnih regij. Namesto tega namerava v skladu z Zakonom o kritičnih surovinah (CRMA) do leta 2030 v EU zagotoviti kar 10 % surovin z rudarjenjem, 40 % s predelavo in 25 % z recikliranjem.

Projekt na Sardiniji je eden od 47 strateških na področju kritičnih surovin, ki jih je Evropska komisija uvrstila na poseben seznam, saj izpolnjuje stroge kriterije: skladnost z najvišjimi okoljskimi standardi, vključenost lokalne skupnosti in prispevek k zanesljivosti oskrbe.
Na seznamu strateških projektov EU je poleg reciklažne tovarne na Sardiniji še 21 projektov litija. Sedem od teh je rudnikov litija – od Portugalske in Španije do Češke in Finske. Najlažjo kovino v Evropi bodo pridobivali tudi iz geotermalnih virov. V Frankfurtu Vulcan Energy že proizvaja litij iz geotermalnih voda, ki ga testirajo vodilni evropski proizvajalci avtomobilov.
Zakaj je vse to pomembno?
Litij kot ključna surovina energetskega prehoda vpliva tudi na trg dela, naložbe in razvojne prioritete evropskih gospodarstev. Projekti, kot je Portovesme, odpirajo vrata novim delovnim profilom, ki združujejo inženirsko znanje, zelene tehnologije in digitalne veščine. Recikliranje baterij, predelava litija, nadzor kakovosti in vzdrževanje obratov so področja, kjer povpraševanje po strokovnjakih, tehnikih in operaterjih narašča.
Na Sardiniji naj bi novi center prinesel nov zagon gospodarstvu, zlasti v regiji, ki je v preteklosti trpela zaradi pešanja tradicionalnih industrij. Prav tako tovrstni strateški projekti privabljajo neposredne tuje naložbe in omogočajo rast malih in srednje velikih podjetij, ki so vključena v dobavne verige – od logistike in ravnanja z odpadki do proizvodnje visokotehnoloških baterijskih komponent.
Avtomobilski velikani, kot so Stellantis, Renault, BMW in Volkswagen, te pobude že pozorno spremljajo in finančno podpirajo, saj se zavedajo, da brez varnih in trajnostnih virov litija ni stabilne proizvodnje električnih vozil.
Vir: Telegraf Biznis
Se vam zdijo informacije pomembne? Vam je članek všeč? Delite ga s svojimi prijatelji!
Najbolj brane novice:
- To je trenutno najdražja hiša v Ljubljani
- Čeprav je sama podala odpoved, ji bivši delodajalec mora vsak mesec plačati na tisoče evrov
- Camogli: Kako čarobno mesto z Instagramom služi milijone evrov
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV