Glede na analizo podatkov o letalskem tovornem prometu, ki jo je izvedla organizacija Uyghur Human Rights Project (UHRP), se je v preteklem letu iz Xinjianga odprlo na desetine novih poti v Združeno kraljestvo, Nemčijo, Madžarsko, Grčijo, Švico, Belgijo, Irsko, Španijo in druge evropske države. Tovorna letala prevažajo potrošniško blago – od oblačil in obutve do elektronike, avtomobilskih delov in kmetijskih proizvodov – panoge, ki so še posebej ogrožene zaradi prisilnega dela, poroča spletna stran Politico.
Maja letos je iz Ürümqija v EU, Švico in Združeno kraljestvo prispelo približno 2000 ton blaga. UHRP opozarja, da takšna širitev letalskih poti ogroža integriteto evropskih in britanskih dobavnih verig.
Pozivi k prepovedi uvoza

David Alton, predsednik skupnega odbora britanskega parlamenta za človekove pravice, je dejal, da povečanje števila letov "neposredno nasprotuje" nedavni odločitvi Evropske unije o uvedbi mehanizma za preverjanje prisilnega dela. Alton opozarja, da Združeno kraljestvo tvega, da bo postalo "odlagališče" za blago, proizvedeno s sodobnim suženjstvom, če ne bo uvedlo ciljno usmerjene prepovedi uvoza.
Podobne prepovedi so že bile uvedene v ZDA, kjer od leta 2021 velja popolna prepoved uvoza izdelkov iz Xinjianga zaradi prisilnega dela. Zakon o sodobnem suženjstvu iz leta 2015 v Združenem kraljestvu od podjetij zahteva, da objavijo poročila o preprečevanju prisilnega dela, vendar aktivisti pravijo, da je izvrševanje šibko.
Podjetja in prevozniki - koliko resnično vedo?
Med letalskimi družbami, ki letijo med Ürümqijem in Evropo, so CAMEX Airlines, European Cargo, Geo-Sky, MNG Airlines, My Freighter, ROMCargo, S.F. Airlines, Titan Airways in Uzbekistan Airways. Večina jih trdi, da nimajo vpogleda v poreklo blaga ali proizvodne procese, poroča Politico.
Gruzijska letalska družba CAMEX Airlines na primer pravi, da blago v Ürümqi prispe s tovornjaki iz drugih delov Kitajske, da bi ohranili nizke stroške zračnega prevoza. Podjetje pravi, da nasprotuje vsaki obliki prisilnega dela, vendar ne more preveriti, od kod prihajajo izdelki. Druga podjetja imajo podobna stališča in poudarjajo, da je njihovo poslovanje izključno prevoz blaga med letališči.
Kitajska: To je laž stoletja
Kitajska vlada je obtožbe zavrnila in jih označila za laži stoletja, ki so jih izmislili protikitajski elementi. Peking trdi, da v Xinjiangu ni prisilnega dela in da so izdelki iz regije visokokakovostni in široko sprejeti. V resnici je dostop do regije močno omejen, neodvisni pregledi pa so skoraj nemogoči, je dodal Politico.
Ürümqi je postal pomembno središče kitajskega projekta Zračna svilna pot, ki je del širše pobude En pas, ena pot, katere cilj je vključiti Xinjiang v globalne trgovinske mreže. Do konca letošnjega leta naj bi v regiji odprli sedem novih letališč, kar bo še okrepilo njeno logistično povezanost s preostalim svetom.
Skupine za človekove pravice pozivajo EU in Združeno kraljestvo k odločnim ukrepom, od prepovedi uvoza iz Xinjianga do poostrenega nadzora nad tovornimi pošiljkami. "Vsaka nepreverjena pošiljka iz Ürümqija je potencialna kršitev človekovih pravic ujgurske manjšine," opozarja Henryk Szadziewski iz UHRP.
Vir: TPortal in Politico
Se vam zdijo informacije pomembne? Vam je članek všeč? Delite ga s prijatelji!
Najbolj brane novice:
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV