Po stečaju podjetja TOM leta 2010, ko je brez dela ostalo okoli 200 zaposlenih, se je skupina nekdanjih delavcev odločila, da ne sprejme poraza. Združili so moči, vložili lastne prihranke in 7. februarja 2011 ustanovili M TOM, kjer so se zavezali k delavskemu solastništvu in skupnemu upravljanju.
Začetki niso bili lahki. 10 posameznikov je združilo svoje prihranke, tvegalo z zastavitvijo lastnih nepremičnin in se pogajalo za posojila pri bankah. Sprva so delali s skromnimi sredstvi in z dovoljenjem stečajne upraviteljice izpolnili že vplačana naročila v stari najemniški proizvodni hali in z materiali, ki so jim ostali na voljo.
S strastjo, znanjem, rokodelskimi spretnostmi in izkušnjami so razmeroma hitro postavili trdne temelje za uspeh in vmes dokazovali, da so kos številnim izzivom. Ogromno so dosegli že v prvih mesecih, ovire pa so reševali sproti in z veliko mero premišljenosti, se spominja direktor Damjan Burger, pobudnik ideje o nadaljevanju zgodbe.

Prvi večji mejnik so dosegli leta 2015, ko jim je uspelo od Družbe za upravljanje terjatev bank (DUTB) odkupiti proizvodno halo. Tedaj so pridobili večjo stabilnost in trdnejšo osnovo za nadaljnji razvoj.
Eden ključnih dejavnikov uspeha je bila tudi digitalna preobrazba. Uvedli so spletno aplikacijo – konfigurator z informativnim 3D prikazom, ki je kupcem omogočil izris in prilagoditev sedežnih garnitur po meri ter njihovo virtualno umestitev v središče doma. Inovacija je bila pomembna prelomnica, saj jim je omogočila lažji dostop do kupcev in jim olajšala predstavitev izdelkov na trgu. Z uporabo sodobnih tržnih poti so uspeli vzpostaviti uspešen model neposredne prodaje končnim uporabnikom brez posrednikov, kar jim še dandanes omogoča zelo oseben in tesen stik s kupci.
Majhno podjetje velikih vrednot

Tehnološka prednost in prave vrednote so jim utrli pot v domove in danes izdelajo približno 900 sedežnih garnitur letno. So majhno podjetje velikih vrednosti z visoko stopnjo trajnosti v proizvodnji. Uporabljajo pretežno slovenske materiale; kar 95 odstotkov sestavin za njihove kavče prihaja od slovenskih dobaviteljev. Tako ne le podpirajo lokalno gospodarstvo, ampak tudi vzpostavljajo trajnostne dobavne verige. Njihov cilj je ustvarjati kakovostne sedežne garniture, ki sledijo uporabi recikliranih materialov, in hkrati ohranjati konkurenčne cene.
Danes zaposlujejo 20 ljudi, med njimi je devet solastnikov. Večina zaposlenih prihaja iz lokalnega okolja, kar še dodatno utrjuje njihovo povezavo s skupnostjo in skupnimi vrednotami. Njihova vizija ostaja jasna – ustvarjati trajnostne, kakovostne in po meri prilagojene sedežne garniture, kar se da unikatne in izbrane za vsakega kupca posebej. Čeprav se trenutno osredotočajo na slovenski trg, v prihodnosti ne izključujejo možnosti širitve v tujino. A za zdaj, v negotovih časih polnih nenapovedanih spremenljivk, sledijo načelu "manj je več".
Zavedajo se izzivov prihodnosti, a ostajajo motivirani

Kljub uspehu se vsakodnevno soočajo z izzivi, saj negotovost, stalne spremembe ter visoki stroški energije in surovin zahtevajo prilagodljivost in premišljene poslovne odločitve, poudarja Damjan Burger, ki se zavzema za gospodarstvu bolj prijazno politiko.
Rešitev evropskega gospodarstva, da bo lahko pariralo Kitajski in Indiji, vidi predvsem v sprejemanju realne zakonodaje z jasnejšimi in stabilnimi pogoji, ki bi olajšala delo gospodarstvenikov, zmanjšala birokracijo in pospešila procese za učinkovitejše poslovanje. A ko potegne črto, so v letih delovanja nizali več zmag kot porazov. Delovna klima v podjetju je večinoma pozitivna, zaposleni so motivirani in zvesti svoji viziji, kjer je v ospredju kupec. "Če so zadovoljni uporabniki, si motiviran za vse in ni nepremostljivih ovir," odločno pove.

Zgodba M TOM je navdih. Njihovo vodilo ostaja izdelava slovenskih sedežnih garnitur po meri kupca iz pretežno slovenskih materialov. Z inovacijami, prilagodljivostjo in osredotočenostjo na trajnost dokazujejo, da lahko tudi manjša podjetja v delavskem solastništvu uspešno konkurirajo na trgu – ne le s številkami, temveč s pravimi vrednotami, s katerimi gradijo dolgoročno zaupanje in zadovoljstvo kupcev.

Komentarji (1)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV