Razstavili kitajske električne avtomobile in iskali njihove skrivnosti poceni ...

Razstavili kitajske električne avtomobile in iskali njihove skrivnosti poceni proizvodnje

M.M.
05.11.2024, 16:39
1
Evropska avtomobilska industrija se pogreza v krizo, Kitajcem pa uspeva izdelovati električne avtomobile po izredno pristopnih cenah. Kako? Da bi se dokopali do odgovorov, so nekaj kitajskih modelov razstavili. Kaj so ugotovili?

Za prikaz vsebine je potrebno omogočite piškotke družbenih omrežij. Omogoči piškotke

Kitajska vlada v celoti podpira industrijo električnih vozil, ki na svetovnem trgu beleži izjemno rast. V prvem četrtletju lanskega leta je prvič v zgodovini postala največji svetovni izvoznik avtomobilov. Svojo prisotnost širi tudi v Evropi, domovini avtomobilske industrije, in na vzhodnoazijskih trgih, kot sta Japonska in Južna Koreja.

Japonski urad za gospodarstvo in trgovino je oktobra organiziral seminar za izmenjavo znanj o tehnologiji električnih vozil na Vzhodu. Na tem seminarju so bili tudi razstavljeni deli kitajskih električnih vozil, vključno z BYD in Nio.

Japonci se namreč zavedajo, da ne dohitevajo kitajskega napredka na tem področju. Da o evrospki avtomobilski industriji sploh ne govorimo ...

Kako lahko proizvajajo s tako nizkimi stroški?

PREBERI ŠE

Za tak avto so Slovenci pripravljeni odšteti 20.000 evrov

Na seminarju je bilo predstavljenih več kot 90.000 delov iz 16 uvoženih modelov električnih vozil, vključno z modelom Tesla Model Y, BYD-ovim osnovnim crossoverjem Atto 3 in Nio ET5. 

Strokovnjaki na seminarju so bili presenečeni, ko so videli razstavljene dele modela BYD Atto 3, in se spraševali: kako so ga lahko izdelali tako poceni?

Model Atto 3 se je na kitajskem trgu začel prodajati februarja 2022. Njegova cena znaša približno 26.500 evrov, kar je v primerjavi z električnimi vozili istega razreda razmeroma poceni. BYD je nato svojo domačo prodajno linijo razširil s priljubljenim električnim modelom Dolphin in limuzino Seal. Začetna cena modela Dolphin je približno 22.0000 evrov, začetna cena modela Sea pa približno 32.000 evrov.

To je skrivnost družbe BYD – lastna proizvodnja delov

Električni avtomobil
Električni avtomobilFOTO: Shutterstock

Industrijski strokovnjaki preučujejo skrivnosti kitajskih proizvajalcev električnih vozil, vključno z BYD-jem, da bi lahko proizvajali konkurenčna vozila z nizkimi stroški. Ključni skrivnosti sta optimizacija zasnove in lastna proizvodnja sestavnih delov. V primeru električnega pogonskega sklopa vozila Atto 3, osi E, je vgrajenih osem sestavnih delov, vključno z vgrajenim polnilnikom, transformatorjem enosmerne napetosti, motorjem, inverterjem in reduktorjem. To ne zmanjšuje le teže, temveč tudi proizvodne stroške, poročajo mediji.

Družba BYD lahko tudi sama proizvaja večino sestavnih delov svojih vozil, vključno s ključnimi sestavnimi deli, kot so električni pogonski sklopi in baterije. BYD je tudi podjetje, ki je na prvem ali drugem mestu po tržnem deležu v industriji proizvodnje baterij za električna vozila. V prvi polovici letošnjega leta je bilo s 16,4-odstotnim tržnim deležem na drugem mestu za kitajskim podjetjem CATL.

PREBERI ŠE

Kako je smiselno zavarovati električni avtomobil?

Ker baterije za električna vozila predstavljajo tretjino proizvodnih stroškov, je dejstvo, da jih je mogoče izdelati v lastni proizvodnji, pomembna prednost. Znano je, da BYD večino sestavnih delov svojih vozil, razen oken in pnevmatik, proizvaja v lastni proizvodnji. Poleg modela Atto 3 si aktivno deli dele tudi z drugimi modeli, kot sta Seal in Dolphin.

K eksplozivni kratkoročni rasti je prispevalo tudi intenzivno primerjalno vrednotenje oz. agresivno primerjanje z najboljšimi praksami. Lani je namreč raziskovalni inštitut Nikkei BP Research Institute razstavil BYD model Seal in ugotovil, da je veliko delov vozila podobnih Teslinemu modelu 3. Za razliko od običajnih vozil z več deset ECU-ji je električne sisteme vozila v celoti upravljalo pet ECU-jev, tako kot pri modelu 3. In zakaj tega ne bi Kitajci izkoristili, če pa je ideja dobra? 

Elektronska krmilna enota (ECU) je računalniška komponenta v vozilih, ki nadzoruje različne funkcije, kot so delovanje motorja, prenos, varnostni sistemi, nadzor stabilnosti, klimatizacija in drugi elektronski sistemi. V sodobnih vozilih je lahko več deset ECU-jev, saj vsaka enota upravlja določen sklop funkcij, kar omogoča boljšo avtomatizacijo in nadzor.

Vir: msn