Ena najbolj zanimivih zgodb v svetu investiranja je nedvomno tista o naložbi Warren Buffetta v kitajskega proizvajalca električnih vozil BYD. Ta primer je še posebej omembe vreden, saj Buffet slovi po svoji konzervativni naložbeni filozofiji, ki poudarja vlaganje v poslovanja, ki jih investitor v celoti razume, ter izogibanje področjem visoke tehnologije ali hitrih sprememb. Kljub temu načelu, je Buffett na začetku globalne finančne krize leta 2008 s svojo družbo Berkshire Hathaway vložil znatna sredstva v relativno neznano kitajsko podjetje BYD, takrat primarno proizvajalca baterij, ki se je šele začelo resneje ukvarjati z avtomobilsko industrijo.
Impulz za to strateško naložbo ni izviral neposredno iz Buffetta, temveč je bila zasluga njegovega dolgoletnega poslovnega partnerja Charlieja Mungerja. Mungerja je izjemno navdušil ustanovitelj in predsednik BYD-a, Wang Chuan-Fu. Po Mungerjevem mnenju, kot je citirano, je bil Wang izjemna osebnost.
"Ta tip je kombinacija Thomasa Edisona in Jacka Welcha - nekaj takega kot Edison pri reševanju tehničnih problemov in nekaj podobnega Welchu pri realizaciji nalog, ki jih je treba opraviti. Česa takega še nisem videl," je dejal Munger pred svojo smrtjo leta 2023, s čimer je poudaril Wangovo edinstveno kombinacijo tehnične genialnosti in izjemne poslovne učinkovitosti. To prepričanje v vodstvo podjetja je očitno pretehtalo nad Buffettovo običajno previdnostjo pri vlaganju v tehnološke posle.
Zakaj je BYD tako hitro napredoval in se razvijal?
Izjemno rast BYD-a je omogočila njihova sposobnost hitrega inoviranja in prilagajanja trgu. Sprva usmerjeni v proizvodnjo baterij, so svojo ekspertizo s pridom prenesli na avtomobilsko industrijo. V nasprotju s številnimi zahodnimi konkurenti so hitro prepoznali potencial priključno hibridnih vozil (plug-in hibridov), v času, ko ta koncept še ni bil splošno razširjen. Z agresivno širitvijo, ki je vključevala tudi zaposlovanje velikega števila delavcev za poenostavljene naloge, so dosegli proizvodni obseg, ki jim je omogočil prevzem vodilne vloge, najprej na domačem, nato pa tudi na svetovnem trgu električnih vozil.
Eksplozija donosa

Analiza finančnih rezultatov naložbe Berkshire Hathaway v BYD razkriva izjemno kapitalsko dobičkonosnost. Leta 2008 je družba pridobila 10 % lastniški delež v podjetju za znesek 230 milijonov dolarjev, kar je 203 milijone evrov. Do junija 2022 je vrednost teh delnic porasla kar 41-krat glede na prvotno ceno nakupa. To ilustrira izjemen dolgoročni potencial naložb v perspektivna podjetja, četudi prihajajo iz panog ali regij, ki niso del primarnega naložbenega fokusa. Kljub temu fenomenalnemu porastu vrednosti, je Berkshire Hathaway začel s postopno realizacijo dobička.
V zadnjem času je opaziti spremembo v naložbeni strategiji Berkshire Hathaway glede BYD-a. Od sredine leta 2022 je Buffetova družba začela s postopno prodajo svojega deleža v BYD-u. Delež se je s prvotnih 10 % (oz. kasneje nekoliko višjega skozi čas) znižal na zgolj 7 % do sredine lanskega leta. Najnovejša zabeležena prodaja, ki je zajemala 1,3 milijona delnic, je prinesla skoraj 40 milijonov dolarjev, kar je 35,3 milijona evrov.
Uradni razlogi za prodajo niso bili objavljeni, vendar tržni analitiki špekulirajo o več potencialnih motivih, med katerimi izstopata realizacija že doseženih ogromnih kapitalskih dobičkov in negotovost, povezana s trgovinskimi napetostmi med Kitajsko in ZDA, vključno s tveganjem zviševanja carin na kitajske izdelke, kot so električna vozila in baterije.
BYD se širi tudi v Evropo

Uspeh BYD-a na svetovnem trgu je očiten, kar se je izkazalo tudi v njegovem položaju v primerjavi z glavnim konkurentom, Teslo. Za določen čas je BYD celo prevzel globalno vodstvo pred Teslo Elona Muska po številu prodanih električnih vozil. Rast podjetja ni omejena zgolj na kitajski trg; aktivno se širijo tudi v Evropo in drugod po svetu. Ta mednarodna ekspanzija signalizira ambicije podjetja po globalni prevladi v sektorju električne mobilnosti, kar dodatno potrjuje pronicljivo odločitev Charlieja Mungerja, da priporoči naložbo v to podjetje.
Vir: TPortal, Poslovni dnevnik, Yahoo Finance
Se vam zdijo informacije pomembne? Vam je članek všeč? Delite ga s svojimi prijatelji!
Najbolj brane novice:
- Ali Trump ruši svetovni finančni sistem? Bodo profitirali Kitajci?
- Prepoznajte pasti: Vodnik za izogibanje spletnim prevaram
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV