Cekin.si
Cannes

Novice

Vložijo 20 milijonov, zaslužijo pa do 220 milijonov evrov: kako festival v Cannesu obrača denar

M.M.
17. 05. 2025 03.55
0

Filmski festival v Cannesu že desetletja velja za najbolj glamurozen filmski dogodek na svetu - rdeča preproga, zvezde v dizajnerskih toaletah, premiere, ki povzročajo medijsko evforijo ... A za reflektorji in šampanjcem se skriva tudi resna ekonomija. Medtem ko gledalci spremljajo, kdo je dobil zlato palmo, lokalno gospodarstvo šteje – milijone.

Organizacija festivala stane okoli 20 milijonov evrov

Organizacija festivala stane približno 20 milijonov evrov na leto, enakomerno pa se financira iz državnega proračuna in sponzorskih pogodb. Festival organizira Francoski center za kinematografijo, velik del sredstev pa prispevajo znane blagovne znamke, ki želijo biti povezane s tem prestižnim dogodkom.

Mesto Cannes dodatno vloži okoli 6,5 milijona evrov na leto v infrastrukturo, varnost in logistiko, saj se v dvanajstih festivalskih dneh mesto popolnoma preobrazi – in postane začasna prestolnica svetovne kinematografije.

Zaslužek do 220 milijonov evrov

Čeprav je vložek velik, je zaslužek večkrat višji. Po ocenah lokalnih oblasti in gospodarske zbornice so ekonomski učinki festivala med 180 in 220 milijoni evrov na leto, poroča spletna stran Telegraf Biznis. Ti prihodki prihajajo iz različnih sektorjev: gostinstva, hotelirstva, prometa, trgovine in seveda - filmske industrije.

Od 74.000 do 200.000 ljudi v mestu

Mesto Cannes ima okoli 74.000 prebivalcev, vendar se v času festivala število ljudi v mestu podvoji in celo potroji. V 12 festivalskih dneh pride več kot 200.000 obiskovalcev, od tega 45.000 akreditiranih gostov, med njimi 4500 novinarjev z vsega sveta. To ustvarja ogromen pritisk, a tudi priložnost za lokalno gospodarstvo.

Cene hotelov poskočijo do šestkrat

Filmski festival Cannes
Filmski festival CannesFOTO: AP

Eden najbolj očitnih pokazateljev gospodarskega razcveta je skok cen v hotelih. Povprečna soba, ki ob običajnih dnevih stane okoli 40 evrov, med festivalom doseže tudi do 260 evrov na noč.

Najbolj luksuzni hoteli, kot je legendarni Carlton Cannes, ponujajo apartmaje po ceni do 9000 dolarjev (približno 8300 evrov) na noč, s posebnimi storitvami - zasebnimi strežaji, sobami polnimi cvetja, zasebnimi kuharji in celo personaliziranimi dišavami.

Hrana, pijača in razkošje za bogate – pa tudi za vse ostale

Bella Hadid - Cannes 2019
Bella Hadid - Cannes 2019FOTO: Profimedia

V Cannesu cene v restavracijah in barih med festivalom rastejo, a obiskovalci so pripravljeni odpreti svoje denarnice. Samo v hotelu Carlton po poročanju ameriške spletne strani Page Six med festivalom popijejo na tisoče steklenic vina, restavracije pa so odprte skoraj 24 ur na dan.

Ni pa vse rezervirano za bogate. V mestu so tudi cenejše restavracije, bistroji in kavarne, kjer lahko obiskovalci kosijo za 20 ali 30 evrov, a tudi ta znesek je višji kot v preostalem delu leta.

Investicija v višini 20 milijonov evrov na leto se večkratno povrne skozi vse panoge gospodarstva in prinese do 220 milijonov evrov prihodkov. Festival v Cannesu je dokaz, da je kultura – če je pravilno organizirana in promovirana – lahko resen motor gospodarstva.

Filmski trg v Cannesu - milijardni posel

Festival je poleg glamurja tudi največja svetovna filmska tržnica – Marché du Film, ki vsako leto zbere več kot 13.000 profesionalcev iz filmske industrije. V Cannesu se prodajajo pravice, sklepajo posli, podpisujejo koprodukcijske pogodbe in začenjajo novi filmski projekti.

Čeprav je zlata palma - glavna nagrada festivala - simbol prestiža, je njena tržna vrednost razmeroma skromna, okoli 20.000 evrov. Narejen je iz 18-karatnega zlata, a pomen nagrade je v njenem vplivu – film, ki jo dobi, si skoraj zagotovo zagotavlja svetovno distribucijo in uspeh.

Kratka zgodovina rasti prihodkov

Irina Shayk - Cannes 2023
Irina Shayk - Cannes 2023FOTO: Profimedia

V 80. in 90. letih prejšnjega stoletja so bili ekonomski učinki festivala bistveno nižji, od 40 do 70 milijonov evrov na leto. Ko pa je festival rasel, ko ga je prenašalo vse več svetovnih medijev in ko so ga velika modna in luksuzna podjetja začela uporabljati kot svojo marketinško platformo, se je povečal tudi zaslužek.

Danes Cannes ni le filmski, ampak tudi gospodarski fenomen. Zahvaljujoč festivalu je mesto postalo sinonim za luksuzni, umetniški in elitni turizem.

Vir: Telegraf Biznis

Se vam zdijo informacije pomembne? Vam je članek všeč? Delite ga s svojimi prijatelji! 

Najbolj brane novice:

- Hrvaška ni več njihova najljubša destinacija: kam gredo Čehi letos na morje?

- Milijarderka brez diplome: kako ji je uspelo?

- Ženska na spletu kupila denarnico. Kmalu ostala brez besed

- Kje je najcenejše kosilo za dva?

- Pripadniki teh horoskopskih znamenj so najbolj pridni delavci

- Kralj Karel: od kod na njegov račun priteka toliko denarja?

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Spremeni nastavitve piškotkov Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 947