Ali bi umetni inteligenci dovolili, da načrtuje vaše naslednje počitnice?

Ali bi umetni inteligenci dovolili, da načrtuje vaše naslednje počitnice?

M.M.
21.09.2024, 4:02
0
Kako dobra je umetna inteligenca v podajanju nasvetov za potovanja in ali ji lahko v popolnosti zaupamo?

Za prikaz vsebine je potrebno omogočite piškotke družbenih omrežij. Omogoči piškotke

Ste tudi vi med tistimi, ki si za načrtovanje potovanja kupite ali v knjižnici izposodite vodič? Morda na spletu poiščete namige, kaj je treba obvezno videti v mestu, kamor ste namenjeni? Ali pa raziskujete po družbenih omrežjih, kaj drugi popotniki pravijo o izbrani turistični destinaciji?

No, Jason Brown letos tega ni počel – za organizacijo poletnih počitnic v Amsterdamu in na Irskem je uporabil drugo orodje. Brown, sicer ustanovitelj zaposlitvenega podjetja People Movers, se je o svojem potovanju posvetoval s ChatGPT, orodjem generativne umetne inteligence podjetja Open AI.

Umetni inteligenci je zastavil vrsto vprašanj, ki so mu pomagala načrtovati pot v Amsterdam in na Irsko, vključno z Dublinom in Galwayem, za desetdnevno potovanje julija in avgusta letos z ženo, dvema sinovoma, starima 20 in 16 let, ter enim od sinovih prijateljev. "V preteklosti sem vedno uporabljal spletna mesta, kot je TripAdvisor, vendar sem ugotovil, da imam vse znanje na dosegu roke [s pomočjo umetne inteligence], ki mi ga izpiše v 15 sekundah," je dejal za spletno stran BBC. Izkušnjo je opisal kot "fantastično".

"Ponudil mi je program za golf v Dublinu in štiridnevni program za druge kraje na Irskem. Presenetljivo je bilo, da ga je razdelil na dopoldne, popoldne in zvečer. Na primer, prvi dan je predlagal, da pridem zjutraj, popoldne preživim na Trinity College in Grafton Street, zvečer pa v Temple Baru," je razložil. Umetna inteligenca mu je priporočila, naj v Amsterdamu obišče najpomembnejše znamenitosti, kot so muzej Ane Frank, muzej Van Gogha in sosesko Jordaan.

Čeprav je sprejel veliko predlogov umetne inteligence, Brown pravi, da se je še vedno zanašal na priporočila resničnih ljudi, ki so jih podajali na različnih spletnih mestih. V Amsterdamu so obiskali tudi prijatelja, ki jim je razkazal mesto. "Tako smo doživeli nekaj stvari, ki jih s ChatGPT ne bi našli. Vendar pa je to popoln okvir potovanja, ki vam ponuja vse, kar potrebujete in želite videti," je dodal. 

Umetna inteligenca prodira na vsa področja našega življenja in na potovanjih ni nič drugače

Potovanja
PotovanjaFOTO: Shutterstock

Poleg ChatGPT obstajajo tudi druga generativna orodja umetne inteligence (UI), kot so Googlov Gemini, Microsoftov Copilot in posebna potovalna spletna mesta UI, kot sta Trip Planner in Ask Layla.

Po podatkih raziskave Sainsbury's Bank Travel Money je eden od desetih Britancev uporabil umetno inteligenco za načrtovanje potovanja. Eden od petih je dejal, da jo bo verjetno uporabljal v prihodnosti. Vendar pa je raziskava tudi nakazala, da je pred potovalno umetno inteligenco še kar nekaj poti, preden bo lahko prevzela vse vaše počitniške načrte, poroča BBC

Kako dobra je UI v podajanju nasvetov za potovanja?

Med tistimi, ki so umetno inteligenco uporabili za načrtovanje potovanj, jih je več kot tretjina (38 odstotkov) dejala, da je prinesla splošne odgovore, 37 odstotkov, da so manjkale informacije, 30 odstotkov pa, da so bile informacije napačne.

Čeprav lahko generativna umetna inteligenca pomaga pri zagotavljanju personaliziranih potovalnih načrtov in priporočil, je dobra le toliko, kolikor so dobre informacije, na katerih je usposobljena, in če so te informacije zastarele, pristranske, napačne in tako naprej, bo umetna inteligenca ohranila in naprej posredovala napačne informacije, poudarja Caroline Bremmer, vodja raziskav na področju potovanj in turizma pri analitični družbi Euromonitor International.

Izziv je zagotoviti informacije v realnem času, ki so dejansko pravilne. Zato mora potrošnik preveriti, ali mu je UI podala ustrezne informacije. 

Informacije preverijo

PREBERI ŠE

Nasveti za načrtovanje poceni počitnic

Sardar Bali je soustanovitelj berlinskega podjetja za načrtovanje potovanj z umetno inteligenco in vodnika Just Ask Layla. Pravi, da je natančnost ključni del storitve, zato so glede tega zelo striktni. "Vse vsebine gredo skozi dvostopenjski postopek preverjanja, od katerih je eden bolj avtomatiziran, imamo pa tudi bolj ročni postopek, pri katerem notranje ekipe pregledajo različne vsebine in jih malo raziščejo," je dejal Bali. Priznava pa, da se jim lahko kakšna napačna informacija izmuzne. Tako je navedel primer, ko je UI v načrt potovanja zapisala, da se Eifflov stolp nahaja v Pekingu.

V začetku tega leta je potovalni velikan Expedia uvedel storitev umetne inteligence za stranke v ZDA. Imenuje se Romie in je del aplikacije podjetja za iPhone. "Potovanje lahko vključuje kompleksno načrtovanje ... obstaja na milijarde možnosti," pravi Shiyi Pickrell, višji podpredsednik za podatke in umetno inteligenco v skupini Expedia. Pravi, da lahko Romie pomaga zožiti izbiro destinacije in primerjati različne lokacije. Če želite počitnice preživeti ob morju, lahko Romie primerja britanske plaže s španskimi in francoskimi, lahko tudi preveri, katere so prijazne družinam in podobno. Tako se stranka lažje odloči, kam bi se odpravila. 

Ne gre vedno vse po načrtih

PREBERI ŠE

'Ne morem kupiti hiše, lahko pa grem na potovanje'

29-letna pisateljica Rebecca Crowe, ki živi v Liverpoolu, pravi, da si pogosto pomaga z umetno inteligenco pri načrtovanju potovanj, vendar je po nekaj ne preveč dobrih izkušnjah, med katerimi je bilo tudi potovanje v Lecco, mesto ob jezeru Como v Italiji, pri tem previdna. "Izkušnja ni bila odlična," pravi Crowe. Sicer ji je umetna inteligenca nanizala vse priljubljene lokacije in znamenitosti, ki jih lahko najdete s standardnim iskanjem v Googlu, načrti pa niso imeli veliko logičnega smisla, dodaja. 

"Poskušala nas je zjutraj poslati v Milano, popoldne pa v Bellagio, kar pa glede na vozne rede vlakov in trajektov ni bilo izvedljivo. Nato nas je naslednji dan poslala nazaj v Milano, da bi lahko še več raziskovali. Če bi sledili temu načrtu, bi za prevoz porabili več časa kot za kar koli drugega," je poudarila. 

Ko so orodje UI povprašali po restavracijah, ki pripravljajo hrano brez glutena, so sicer dobili cel seznam lokacij, a kaj, ko so bile informacije zastarele. "Ugotovila sem, da moram ročno preveriti vsak predlog, da vidim, ali je lokal sploh še odprt," je razložila in dodala, da je treba biti previden pri sezonski ponudbi, kot so na primer vozni redi trajektov. 

"Če si želite okvirno predstavo o tem, kaj početi v določenem mestu, je to odlična izhodiščna točka, vendar pa vam zaradi količine preverjanja dejstev na dolgi rok ne prihrani veliko časa," je še dejala Rebecca Crowe. 

Povzeto po BBC