Cekin.si
Ilulissat

Potrošnik

Bogati ljudje še nikoli niso bili bogatejši in trošijo več kot pred pandemijo

M.M.
03. 08. 2023 04.45
0

Bogataši so našli novo zabavo.

Res menite, da bogataši čutijo recesijo na svoji koži? Drži, da številni v zelo kratkem času ostajajo brez velikih zneskov, saj je trg nepredvidljiv, a premožni niso bili nikoli še tako bogati, kot so prav zdaj. 

"Bogati so danes veliko bogatejši, kot so bili pred pandemijo. Njihova zadolženost je nizka. Imajo zelo malo dolga, in sicer gre za 30-letna posojila s fiksno obrestno mero in imajo zelo nizke obrestne mere," je za Business Insider dejal glavni ekonomist podjetja Moody's Analytics Mark Zandi.

Izraz "richcession" – izraz, ki ga je nedavno skoval Wall Street Journal za opis recesije, ki prizadene premožne – se letos vse bolj uveljavlja. A zadeve niso tako preproste, kot želijo ponazoriti s to skovanko. Mar se bogataši res odpovedujejo luksuznim dobrinam? Če se, ali res razumemo, zakaj se jim odpovedujejo? Poglejmo. 

Ne zato, ker bi bili prerevni, da bi si lahko privoščili Rolex: gospodinjstva z visokimi dohodki imajo več kot trilijon prihrankov, ocenjuje Zandi, in 1 odstotek najbogatejših ima približno 30 odstotkov celotnega bogastva ZDA, kažejo podatki Feda. Pravzaprav 1 odstotek najbogatejših ni bil tako bogat že od leta 1989.

Namesto tega, da bi kupovali luksuzne dobrine, se je pozornost potrošnikov v veliki meri preusmerila na storitve izkušnje, kot so na primer drage vstopnice za koncert Taylor Swift. Torej pozornost ni več na izdelkih, temveč na storitvah. 

"Gre le za spremembo preferenc," pravi Zandi. "Tam zunaj uživajo v dejavnostih, tako da je tam denar. Ogledali si bodo Taylor Swift za 2000 dolarjev na vstopnico. Ne kupujejo Rolexovih ur," pravi Zandi.

In medtem ko je Rolex lahko zaželen izdelek med novopečenimi bogataši, ultrabogati verjetno zapravijo veliko več za druge superluksuzne znamke.

Luksuzne storitve

Premožni zdaj dejansko trošijo več kot pred pandemijo, pravi Claudia D'Arpizio, partnerica svetovalnega podjetja Bain & Company. Po njenih izkušnjah je luksuzna poraba močno povezana z delniškim trgom in vlagatelji so do letos uživali solidne donose, ko se je S&P 500 vrnil z najnižjih vrednosti leta 2022.

"Obstajajo tudi psihološki razlogi, kot je občutek, da živiš samo enkrat," je D'Arpizio povedal za Insider. "Strah pred covidom je ustvaril nekakšno ... sebično držo in ljudje so bolj osredotočeni na dobro počutje kot na druge teme. Tako da ne opažamo zmanjšanja porabe na vrhu, če sem iskrena."

Prodaja na svetovnem trgu luksuznega blaga in storitev se je lani povečala za 20 odstotkov na 1,5 bilijona dolarjev, kar je približno 10 odstotkov več od dobička, ustvarjenega v letu 2019, ocenjuje Bain & Company.

Poseben poudarek je bil na sektorju luksuznih storitev. Prodaja v luksuzni gostinski industriji se je več kot podvojila na 211 milijard dolarjev, deloma zaradi velikega povpraševanja po potovanjih. Scott Dunn, organizator luksuznih počitnic in organizator potovanj, pravi, da so se rezervacije luksuznih počitnic v zadnjih šestih mesecih povečale za 34 odstotkov v primerjavi z enakim obdobjem lani.

Zasebni ogled Vatikana 

Batilika sv. Petra
Batilika sv. PetraFOTO: Shutterstock

Povprečna rezervacija počitnic je ocenjena na okoli 35.000 dolarjev (31.882 evrov), vendar pa lahko stroški načrtovanih počitnic presežejo 400.000 dolarjev (364.368 evrov), je za Insider povedala severnoameriška izvršna direktorica Scotta Dunna Bridget Lackie.

Luksuzne počitnice so na primer ekspedicije na Arktiko, zasebne rezervacije v Vatikanu po delovnem času ali potovanja v kraje, ki so dostopni le s helikopterjem, je dejala Lackie.

"Pandemija je spremenila način, kako se naši gostje lotevajo potovanj. Večina naših gostov se počuti, kot da je bil čas izgubljen, zato želijo nadoknaditi leta, ko je bilo vse zaprto," je dodala Lackiejeva.

Tudi povpraševanje po luksuznih nepremičninah je ostalo močno, saj so se cene luksuznih nepremičnin medletno povečale za 5 odstotkov.

Sicer pa so premožni lani še naprej kupovali drage stvari, čeprav se bo to po napovedih spremenilo oz. se je že. Prodaja luksuznih avtomobilov je dosegla nov rekord in se je leta 2022 povečala za 6 odstotkov. Enako se je povečala prodaja zasebnih jaht in letal, ki se je povečala za 18 odstotkov. 

Povzeto po Index

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 795