Evropa se pripravlja na še eno praznično sezono, nakupovanje daril je v polnem zagonu. Največji izdatki tudi letos prihajajo iz Nemčije, kjer bo vrednost božične maloprodaje po podatkih analitične platforme Statista dosegla približno 85,24 milijarde evrov. S tem država ostaja nedvomni evropski rekorder v prazničnem zapravljanju.
Na drugem mestu ostaja Francija s 71,65 milijarde evrov, Italija pa leto zaključuje z več kot 43 milijardami evrov božične potrošnje.
Velika Britanija vodi širšo evropsko lestvico
Če pogledamo širšo Evropo (torej tudi države izven EU), pa lestvico prehiteva Združeno kraljestvo. Po podatkih PwC bo britanska božična potrošnja letos zrasla za 3,5 odstotka v primerjavi z letom 2024, kljub počasnejšemu začetku nakupovalne sezone.
To potrjuje, da Evropejci kljub negotovim gospodarskim razmeram svojih prazničnih navad ne opuščajo – a jih prilagajajo.
Inflacija dviguje cene daril

Letos so številna darila dražja kot lani, predvsem zaradi vztrajajoče inflacije. Eurostat za november 2025 beleži 2,2odstotno letno inflacijo v euroobmočju, rahlo višjo kot mesec prej.
Po oceni Mastercard Economics Institute se v takšnem okolju kupci vedejo drugače – bolj so cenovno občutljivi, iščejo popuste in se pogosteje odločajo za "dostopne užitke", torej manjša, cenovno prijazna darila, ki pa še vedno nudijo občutek prazničnega razvajanja.
Najbolj priljubljena darila v EU: kozmetika, moda, elektronika
Po analizah Mastercard Economics Institute in podatkih, ki jih navaja Euronews, so v EU v ospredju tri velike kategorije daril:
1. Kozmetika in izdelki za nego
V zadnjem četrtletju 2024 so prebivalci Češke med vsemi Evropejci zapravili največ prav za kozmetiko.
Gre za darilo, ki ostaja univerzalno priljubljeno – ker je uporabno in cenovno raznoliko.
2. Nakit in ure
Poljaki še naprej prednjačijo pri nakupu nakita in prestižnih ur.
Tovrstni izdelki veljajo za trajnejša darila z emocionalno vrednostjo.
3. Elektronika in pripomočki za dom
Elektronika ostaja ena najmočnejših kategorij v večini držav EU, Italijani pa med vsemi največ vlagajo v gospodinjske aparate.
4. Rabljeni izdelki – hit med Španci
Španski kupci so letos posegli po najbolj vidni spremembi: postali so vodilni kupci rabljenih izdelkov, kar odraža širši evropski trend trajnostnega in cenovno racionalnega nakupovanja.
5. Igrače in igre – Češka na vrhu
Čehi so med vsemi Evropejci zapravili največ za igrače in igre.
A prav ta kategorija je vzbudila največ skrbi zaradi varnosti.
Velika varnostna opozorila: kar 96 % igrač ne ustreza EU standardom
Euronews poroča o zaskrbljujočih rezultatih raziskave združenja Toy Industries of Europe (TIE). Analizirali so 70 igrač, ki se pojavijo med prvimi rezultati na priljubljenih spletnih platformah. Kar 96 % igrač ni izpolnjevalo evropskih varnostnih zahtev, 86 % pa je imelo resne varnostne pomanjkljivosti, kot so:
- majhni delci, ki lahko povzročijo zadušitev,
- premočni magneti,
- prelahko dostopne baterije.
Evropski svet je zato oktobra sprejel nova pravila, ki uvajajo digitalni potni list za igrače, strožje sledenje izdelkom in prepoved nevarnih kemikalij.
To je pomembno tudi za slovenske kupce, saj veliko igrač prihaja iz istih spletnih platform kot drugod po Evropi.
Kako se spreminjajo nakupovalne navade?

Euronews izpostavlja dva jasna trenda:
1. Kupci opravljajo več primerjav cen
Nakupovanje se je premaknilo v smeri večje racionalnosti – potrošniki so previdnejši, preverjajo več trgovin in čakajo na znižanja.
2. Zanimanje za cenovno dosegljiva darila
Kupci iščejo "dostopne užitke", kar pomeni darila, ki prinesejo zadovoljstvo, ne da bi predstavljala visok strošek.
Evropa zapravlja veliko, a premišljeno
Kljub draginji in inflaciji Evropejci ne opuščajo prazničnega obdarovanja. Nemčija ostaja prepričljivo največji evropski porabnik, medtem ko se v izbiri daril kažejo razlike med državami.
Prazniki ostajajo čas radodarnosti – a letos z več premisleka, previdnosti in iskanja najboljšega razmerja med ceno in vrednostjo.
Viri: Euronews, Mastercard Economics Institute















Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV