Cekin.si
Božično darilo
Potrošnik

Božič: kje v Evropi kupujejo največ in kaj se najbolj prodaja?

M.M.
24. 12. 2025 03.49
0

V Nemčiji bo božična potrošnja letos dosegla rekordnih 85,24 milijarde evrov, kar državo postavlja na prvo mesto v EU po izdatkih za darila. Poglejte, kateri izdelki so najbolj priljubljeni in kako inflacija spreminja navade kupcev.

Evropa se pripravlja na še eno praznično sezono, nakupovanje daril je v polnem zagonu. Največji izdatki tudi letos prihajajo iz Nemčije, kjer bo vrednost božične maloprodaje po podatkih analitične platforme Statista dosegla približno 85,24 milijarde evrov. S tem država ostaja nedvomni evropski rekorder v prazničnem zapravljanju. 

Na drugem mestu ostaja Francija s 71,65 milijarde evrov, Italija pa leto zaključuje z več kot 43 milijardami evrov božične potrošnje.

Velika Britanija vodi širšo evropsko lestvico

Če pogledamo širšo Evropo (torej tudi države izven EU), pa lestvico prehiteva Združeno kraljestvo. Po podatkih PwC bo britanska božična potrošnja letos zrasla za 3,5 odstotka v primerjavi z letom 2024, kljub počasnejšemu začetku nakupovalne sezone. 

To potrjuje, da Evropejci kljub negotovim gospodarskim razmeram svojih prazničnih navad ne opuščajo – a jih prilagajajo.

Inflacija dviguje cene daril

Obdarovanje
ObdarovanjeFOTO: Adobe Stock

Letos so številna darila dražja kot lani, predvsem zaradi vztrajajoče inflacije. Eurostat za november 2025 beleži 2,2odstotno letno inflacijo v euroobmočju, rahlo višjo kot mesec prej. 

Po oceni Mastercard Economics Institute se v takšnem okolju kupci vedejo drugače – bolj so cenovno občutljivi, iščejo popuste in se pogosteje odločajo za "dostopne užitke", torej manjša, cenovno prijazna darila, ki pa še vedno nudijo občutek prazničnega razvajanja. 

Najbolj priljubljena darila v EU: kozmetika, moda, elektronika

Po analizah Mastercard Economics Institute in podatkih, ki jih navaja Euronews, so v EU v ospredju tri velike kategorije daril:

1. Kozmetika in izdelki za nego

V zadnjem četrtletju 2024 so prebivalci Češke med vsemi Evropejci zapravili največ prav za kozmetiko.

Gre za darilo, ki ostaja univerzalno priljubljeno – ker je uporabno in cenovno raznoliko. 

2. Nakit in ure

Poljaki še naprej prednjačijo pri nakupu nakita in prestižnih ur.

Tovrstni izdelki veljajo za trajnejša darila z emocionalno vrednostjo. 

3. Elektronika in pripomočki za dom

Elektronika ostaja ena najmočnejših kategorij v večini držav EU, Italijani pa med vsemi največ vlagajo v gospodinjske aparate. 

4. Rabljeni izdelki – hit med Španci

Španski kupci so letos posegli po najbolj vidni spremembi: postali so vodilni kupci rabljenih izdelkov, kar odraža širši evropski trend trajnostnega in cenovno racionalnega nakupovanja.

5. Igrače in igre – Češka na vrhu

Čehi so med vsemi Evropejci zapravili največ za igrače in igre.

A prav ta kategorija je vzbudila največ skrbi zaradi varnosti. 

Velika varnostna opozorila: kar 96 % igrač ne ustreza EU standardom

Euronews poroča o zaskrbljujočih rezultatih raziskave združenja Toy Industries of Europe (TIE). Analizirali so 70 igrač, ki se pojavijo med prvimi rezultati na priljubljenih spletnih platformah. Kar 96 % igrač ni izpolnjevalo evropskih varnostnih zahtev, 86 % pa je imelo resne varnostne pomanjkljivosti, kot so:

- majhni delci, ki lahko povzročijo zadušitev,

- premočni magneti,

- prelahko dostopne baterije. 

Evropski svet je zato oktobra sprejel nova pravila, ki uvajajo digitalni potni list za igrače, strožje sledenje izdelkom in prepoved nevarnih kemikalij. 

To je pomembno tudi za slovenske kupce, saj veliko igrač prihaja iz istih spletnih platform kot drugod po Evropi.

Kako se spreminjajo nakupovalne navade?

Obdarovanje
ObdarovanjeFOTO: Adobe Stock

Euronews izpostavlja dva jasna trenda:

1. Kupci opravljajo več primerjav cen

Nakupovanje se je premaknilo v smeri večje racionalnosti – potrošniki so previdnejši, preverjajo več trgovin in čakajo na znižanja.

2. Zanimanje za cenovno dosegljiva darila

Kupci iščejo "dostopne užitke", kar pomeni darila, ki prinesejo zadovoljstvo, ne da bi predstavljala visok strošek.

Evropa zapravlja veliko, a premišljeno

Kljub draginji in inflaciji Evropejci ne opuščajo prazničnega obdarovanja. Nemčija ostaja prepričljivo največji evropski porabnik, medtem ko se v izbiri daril kažejo razlike med državami.

Prazniki ostajajo čas radodarnosti – a letos z več premisleka, previdnosti in iskanja najboljšega razmerja med ceno in vrednostjo.

Viri: Euronews, Mastercard Economics Institute

UI Vsebina ustvarjena z generativno umetno inteligenco.
  • Služba
  • Pravna pomoč za ceno malice
  • Nepremičnine
  • Nekdanji partner
  • Pridobite brezplačen nasvet
  • Zavarovanje pravne zaščite v prometu
  • Ali se vaša služba nikoli ne konča?
  • Družina
  • Mobing
Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Spremeni nastavitve piškotkov Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 1333