Bralka, ki je želela ostati anonimna, je na osebni elektronski naslov prejela nenavadno obvestilo o pošiljki. Za Cekin.si je sporočila, da je nemudoma posumila, da gre za prevaro.

Kontaktirali smo tako dostavno službo DPD kot Pošto Slovenije.
Iz podjetja DPD so za Cekin.si sporočili, da so v zadnjem času vse pogostejši poskusi različnih spletnih prevar, v nekaterih primerih pa se omenja tudi DPD kot dostavna služba.
V podjetju vse sile vlagajo v opozarjanje ljudi, naj bodo previdni, naj ne klikajo na sumljive povezave in naj ne posredujejo svojih osebnih ali bančnih podatkov.
Predstavnica DPD si je ogledala posnetek zaslona sporočila naše bralke. Ocenila je, da gre v tem primeru najverjetneje res za zlonamerno sporočilo, saj DPD takšnih sporočil ne pošilja.
"Sicer naše stranke kontaktiramo na dan dostave s SMS ali Viber sporočilom in e-mail sporočilom, v katerih prejemniku paketa sporočimo časovni okvir dostave njihovega paketa. V DPD vso elektronsko pošto pošiljamo izključno z domene dpd.si in nikoli ne bomo zahtevali podatkov s plačilnih kartic preko e-pošte ali digitalnih komunikacijskih kanalov (chat, SMS, WhatsApp, Viber ipd.)," nam je zaupala.
Če prejmete obvestilo in dvomite, ali sporočilo res prihaja iz DPD Slovenija in ali mu lahko zaupate, se lahko vedno obrnete na DPD službo za pomoč strankam na elektronski naslov info@dpd.si ali na telefonsko številko +386(0)1 513 23 00.
Pošta Slovenije: Gre za lažno elektronsko sporočilo
Za odgovore smo prosili tudi Pošto Slovenije, ki je potrdila, da gre za lažno elektronsko sporočilo, ki ga naši bralki niso poslali oni. "Cilj pošiljatelja je finančno oškodovanje prejemnika sporočila, tako da pridobi podatke o plačilni kartici in jih zlorabi. Pri tem se zlorablja dobro ime Pošte Slovenije in drugih poštnih operaterjev, z namenom pridobiti zaupanje prejemnika," so dejali za Cekin.si.
Tudi njih smo vprašali, kako sicer kontaktirajo stranke. "Spletne kupce o dostavi paketov obveščamo po elektronski pošti in s SMS-sporočili, v katerih je navedena sprejemna številka pošiljke. Če je v sporočilu navedena sprejemna številka, jo lahko stranke preverijo na spletni strani sledenje.posta.si, na klicnem centru (080 14 00, info@posta.si) in se tako prepričajo, ali pošiljka obstaja ali ne. Če pošiljka ne obstaja ali sprejemna številka ni navedena, zahtevano pa je plačilo vnaprej, gre zagotovo za prevaro," pravijo in poudarjajo, da sami v nobenem primeru ne zahtevajo plačila vnaprej, poštnina oz. odkupnina in morebitni drugi stroški pa se vedno plačajo ob prevzemu paketa, neposredno pismonoši, na poštnem okencu, paketomatu ali na drugem prevzemnem mestu.

Za Cekin.si so na Pošti dejali, da tovrstnih prevar ni mogoče preprečiti. "Edina učinkovita metoda je ozaveščanje in izobraževanje uporabnikov, da prepoznajo lažna sporočila ter posledično ravnajo previdno, torej sumljiva sporočila izbrišejo ali pa prej na drug način preverijo pristnost. Nikakor pa naj ne odpirajo povezav, QR-kod ali priponk v tovrstnih sporočilih, prav tako naj ne vpisujejo v spletne obrazce svojih osebnih podatkov ali podatkov o plačilnih karticah," so nam povedali.
Nasveti Pošte Slovenije: Kako preverimo, ali je sporočilo sumljivo?
Podrobneje pogledamo sporočilo in preverimo:
- Ali elektronski naslov pošiljatelja ne prihaja iz domene "posta.si". Pošta Slovenije pošilja obvestila o prispeli pošiljki izključno iz elektronskih naslovov, ki se končajo z domeno "@posta.si"?
- Ali je besedilo v pošiljki v "polomljeni slovenščini", pojavljajo se tudi besede, ki niso prevedene?
- V sporočilu je povezava na spletno stran s podatki po pošiljki, stran sicer ima logotipe Pošte Slovenije. Ali URL, ki ga vidite v naslovni vrstici (naslov na katerem se nahaja spletna stran), prihaja iz domene "posta.si"?
- Ali se zahteva plačilo vnaprej (preden gre paket v dostavo)?
- Ali je možno stroške poravnati ob prevzemu paketa?
- Ali je edini način plačila plačilna kartica?
"Že če je en sam odgovor na zgornja vprašanja NE, potem skoraj zagotovo gre za prevaro. Če ste v dvomih, lahko preverite pristnost sporočila tako, da ga posredujete na info@posta.si ali pa pokličete klicni center 080 14 00. V kolikor je navedena sprejemna številka, jo lahko sami preverite na spletni strani https://sledenje.posta.si," pravijo. V primeru, da ste že vnesli podatke o plačilni kartici: 1. Nemudoma kontaktirajte svojo banko oz. klicni center za kartično poslovanje in povejte, kaj se je zgodilo. Banka uredi blokado kartice, morda lahko tudi prepreči izvršitev transakcije in s tem izgubo denarja. 2. V primeru, da je prišlo do transakcije in oškodovanja, podate prijavo na najbližjo policijsko postajo. 3. Posamezniki lahko tovrstna spletna oškodovanja prijavite tudi na SI-CERT (nacionalni odzivni center za kibernetsko varnost).
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV