Na TikToku se je rodil nov val zavedanja: mladi iz generacije Z vse pogosteje razkrivajo, česa ne bodo več kupovali – in s tem navdušujejo svet. Trend z imenom "underconsumption core", ki slavi zmanjšano porabo in preprosto življenje, ni le odgovor na pretirano potrošnjo, temveč tudi oblika odpora proti korporativnim pritiskom in finančnemu izčrpavanju. Gre za gibanje, ki spreminja način razmišljanja o denarju, sreči in življenjskem slogu.
'Ljudje lahko živijo srečno s tem, kar že imajo'
Na TikTok posnetkih uporabniki kažejo, da nosijo svoje čevlje, dokler ne "razpadejo", imajo majhno omaro z oblačili ali torbico z ličili, ki je napolnjena samo z izdelki, ki jih bodo zagotovo porabili do konca, in mnogi jih zdaj zaradi tega hvalijo.
Programska inženirka in kreatorka vsebin iz Washingtona je v videu naštela nekaj svojih navad nizke porabe. Tako je poudarila, da vozi starejše osebno vozilo, da si doma pripravlja kavo, da je minimalno naličena in da ima cenejše hobije, kot sta kampiranje in pohodništvo.
"Kot ustvarjalka vsebine sem veliko časa preživela na družbenih omrežjih in spoznala, koliko vsebine je tam, ki ljudi žene k nakupovanju," je povedala za BuzzFeed. "V tem trendu sem sodelovala, ker sem želela prispevati vsebino, ki ljudi spominja, da lahko živijo polno in srečno življenje s tem, kar že imajo, brez nenehnega zapravljanja denarja za nepotrebne stvari," je dodala.
Mnogi so premislili svoj odnos do trošenja
Na platformi, kot je TikTok, kjer se mikrotrendi pojavijo, a tudi zelo hitro izginejo, so mnogi ugotovili, da je osvežujoče videti takšno vsebino. Trend je marsikoga privedel tudi do ponovnega razmisleka o odnosu do potrošnje. Nekateri so se posneli, kako popisujejo svoje izdelke, reorganizirajo in podarjajo tisto, česar ne potrebujejo, da bi postali bolj ozaveščeni potrošniki.
Vendar pa so nekateri poudarili, da so primeri "osnovnih" trendov zmanjšane potrošnje, kot je uporaba le nekaj izdelkov ali bolj skromno življenje, dejansko tisto, kar za večino ljudi predstavlja "normalno" potrošnjo. "Ta trend pomeni samo preživljanje z manj denarja, ki je zapakiran tako, da bi bil videti privlačen," je en komentar na TikTok.
Je ta trend nevaren za korporacije?

Kljub temu so nekateri poudarili, da trend morda ni slab za potrošnike na splošno, saj je povzročil, da so ljudje ponovno pregledali svoje navade in porabo, s čimer so opozorili na kulturo prekomerne porabe. "Mislim, da je trenutno eden najnevarnejših trendov na TikToku trend zmanjšane porabe," je dejala TikTokerka Lauren Leavell, lastnica majhnega podjetja.
Lauren ne misli, da je trend nevaren za tiste, ki sodelujejo, meni, da je nevaren za korporacije, ki zaslužijo več denarja, če ne premislimo, kako in kaj porabimo. "Ko boste prenehali s pretiravanjem, s tem nenehnim kupovanjem novih stvari ali celo z nakupom novega mobilnega telefona, ker je vaš star le dve leti, čeprav še vedno deluje, boste popolnoma spremenili svoj pogled na to, kako porabljate svoj denar, svoj čas in svojo svobodo," je dejala.
'Pogosto sem kupoval nove stvari, da bi se potolažil'
Lauren je pojasnila, da sta kljub temu, da s partnerjem nista odraščala z veliko denarja, v 32 mesecih lahko odplačala 120.000 dolarjev dolga, delno zahvaljujoč sprejetju lastne strategije vestne porabe. To je 109.310 evrov.
"To vam povem, ker v teh 32 mesecih nismo kupili ničesar. Stroške smo zmanjšali na najnižjo možno raven," je pojasnila. "Lagala bi, če bi rekla, da včasih ni bilo težko. Ker je res bilo težko. Pomagalo pa mi je tudi spoznati, kako pogosto sem kupovala nove stvari, da bi se potolažila, ne zato, ker sem jih res potrebovala ali želela," je dodala.
Vir: Index.hr
Kaj vi menite? Je to v bistvu čisto običajno življenje številnih ljudi?
Se vam zdijo informacije pomembne? Vam je članek všeč? Delite ga s svojimi prijatelji!
PREBERITE TUDI:
- Koliko v resnici ima luksemburška kraljeva družina? Analiza bogastva in finančnih skrivnosti
- Dopust za prebolevanje razhoda: Kako podjetja spreminjajo odnos do čustev na delovnem mestu?
- 'Varčevanje je generacijska prevara iz časov, ko je bil denar pod blazino'
Komentarji (1)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV