Že dolgo ni skrivnost, da so na srednjih policah v trgovini zloženi najdražji izdelki. O tem že dolgo poročajo različni tuji mediji in pri tem svetujejo, naj kupci cenejše izdelke poiščejo na spodnjih policah oz. na čisto spodnji.
Zakaj je tako? Srednje police so v višini oči kupca, za tiste višje, ki izstopajo iz povprečja, pa so z dražjimi izdelki založene tudi najvišje police.
Na najnižjih so po navadi zloženi cenejši artikli. In kupci jih nekako zelo radi spregledamo ali pa to celo počnemo namerno, saj se nam ne da počepniti in sklanjati.
Labirint
Poglejmo še nekaj trikov, ki so jih navedli na spletni strani Index.hr.
Zlato pravilo, da se po nakupih nikoli ne odpravite lačni, je že dolgo znano. Obstaja pa še veliko drugih psiholoških faktorjev, ki vplivajo na naše odločitve, kaj bomo kupili.
Na primer postavitev izdelkov, labirinti polic ... In ko se končno prebijete do iskanega artikla, je tam 20 različnih blagovnih znamk, ki kar kričijo, da so prave za vas. Katero izbrati, kakšne so razlike v ceni, kakšne v teži, kaj se bolj splača, kateri artikel je bolj zdrav, ali izbrati domačo ali tujo znamko ... Številna vprašanja, ki vam rojijo po glavi, medtem ko stojite pred policami z izdelki. To se imenuje "analitična paraliza". V tem primeru kupec sprejme odločitev na podlagi prenagljene sodbe ali intuitivne reakcije. To pomeni, da kupec pogosto sprejme zase slabo, a za prodajalca dobro odločitev.
Zakaj labirint in spreminjanje pozicij nekega izdelka? Pogosto se namreč zgodi, da se kupci navadijo, kje in na kateri polici se nahaja izdelek, ki ga kupujejo. Le manjša sprememba lokacije oziroma manjši premik izdelka lahko kupca tako zmede, da spremeni nakupovalno rutino. To pomeni, da obstaja velika verjetnost, da bo zaznal tudi druge izdelke, ki jih po navadi ne kupuje, in jih bo morda tokrat kupil.
Zakaj so čokoladice pri blagajni? Ker se tam postavite v vrsto in čakate. Pogosto tudi z otroki, ki ob pogledu na slastne pregrehe prosijo za vsaj eno. In nekateri otroci ne nehajo, postanejo glasni, stegujejo roke, ne razumejo besede "ne", začnejo glasno protestirati, se zvijati in metati po tleh ... dokler ne dobijo tega, kar si želijo. Tudi najbolj hladnokrvnim staršem je namreč izredno nerodno, če jim na blagajni, kjer so ujeti v vrsti in ne morejo nikamor, še posebej, če so artikli že zloženi na tekoči trak, otrok naredi sceno.
Izdelki po akcijskih cenah so po navadi zloženi na policah, ki se nahajajo na glavnih prehodih. Tudi če se trudite, se jim boste težko izognili. "Kupiš enega, dobiš dva" je tako mamljivo, da skoraj nikogar ne pusti ravnodušnega.
Barve in glasba
Omenjena spletna stran poroča, da se zaradi lepih barv sadja (in tudi zelenjave) prav ti izdelki nahajajo takoj na vhodu v trgovino. Žive barve, sveži in zdravi izdelki ...
Tudi glasba lahko vpliva na to, kako boste nakupovali. Počasna glasba vas bo na primer "prisilila", da boste počasneje hodili in si vzeli čas za nakupovanje.
Cene
9,89 evra. Osredotočili se boste na devetko in ne na to, da izdelek v bistvu stane le za odtenek manj kot 10 evrov.
Prav tako vas bo oznaka, koliko je izdelek stal pred akcijskim znižanjem, prepričala, da se ga splača kupiti. A razmislite, ali je izdelek pred "znižanjem" res stal toliko.
Trikov je še nešteto. Tudi če se jih zavedate, se boste najverjetneje "ujeli" vsaj na enega.