Nekdanji vodja velike ameriške verige Whole Foods Jeff Campbell, ki je v poslu že več kot 20 let, je razkril, zakaj trgovine to pravzaprav počnejo.
Trgovci z živili si obupno prizadevajo, da bi bile njihove trgovine videti boljše od konkurentov. Eden najboljših načinov za to je, da spremenijo postavitev. Vendar je to tudi način, da kupce prisilijo, da se sprehodijo med vsemi policami. Tako bodo stranke najverjetneje opravile dodatne nakupe, ki jih niso načrtovale.
Logičen in glavni razlog je, da živilske trgovine želijo doseči čim večjo prodajo in je to najboljši način za dodaten zaslužek in morebitno širitev. Da bi povečali dobiček, morajo stranke kupiti več izdelkov, kot so prvotno nameravale. Da bi se to zgodilo, morajo strankam otežiti iskanje predmetov, ki jih potrebujejo. Tu pride v poštev preoblikovanje trgovine.
Potepanje po trgovini, impulzivni nakupi, uvajanje novih izdelkov ...
Če danes obiščete trgovino in se čez nekaj mesecev vrnete, boste ugotovili, da nekateri predmeti niso tam, kjer ste jih prvotno našli. Ko hodite naokoli in jih poskušate najti, boste videli druge izdelke, ki pritegnejo vašo pozornost, in obstaja možnost, da jih boste kupili impulzivno.
Preoblikovanje trgovine še omogoča, da so najbolje prodajani izdelki postavljeni v sprednji del, kar pritegne kupce. Toda poleg tega so dobički pri nekaterih izdelkih višji kot pri drugih. S tem v mislih bodo nekateri trgovci tiste izdelke, ki imajo višjo maržo, postavili na polico, ki je v višini oči kupcev.
Trgovine se preoblikujejo tudi, ko pride na trg nov izdelek, kar je lahko precej pogosto. Preuredijo se tudi, ko posamezno podjetje preneha proizvajati izdelek. V vseh teh primerih mora trgovina spremeniti postavitev, da zapolni prostor izdelka, ki je odšel, in/ali naredi prostor za nove izdelke.
Končna prerazporeditev omogoča trgovini, da se znebi izdelkov, ki jim bo potekel rok trajanja. Preureditev celotne trgovine ali samo določenih oddelkov ali prehodov se imenuje ponastavitev. Ponastavitev vključuje vse, kar vzamete z določene police ali celotnega prehoda (ali občasno celotne trgovine), se odločite, kako to preurediti, in nato postavite nazaj.

Večina trgovin z živili je postavljena na podoben način
Večina trgovin z živili je urejenih na podoben način – rože so na začetku trgovine in so tudi prvi izdelek, ki ga kupci vidijo. Ker rože odlično dišijo, to daje strankam vtis, da so v trgovini sveži pridelki.
Drugi izdelki, ki se hranijo blizu vhoda, se imenujejo "zgrabi in nosi". To so predmeti, kot so ustekleničena voda, prigrizki in podobno. Kupci med nakupovanjem zlahka vzamejo nekaj za prigrizek, česar običajno ne bi storili.
Sladkarije, revije in drugi impulzivni nakupi so običajno postavljeni blizu blagajn, tako da jih lahko kupci prevzamejo med čakanjem in ne bodo imeli dovolj časa, da bi si premislili. Pekarne se običajno nahajajo za vhodom. Vonj po sveže pečenem kruhu ponavadi sproži občutek lakote in najverjetneje napelje kupce k nakupu več živil.
Druge gospodinjske potrebščine, kot so sestavine za kuhanje in konzervirana hrana, so običajno postavljene v sredinske prehode. Izdelke, kot so jajca, meso in mlečni izdelki, običajno najdemo v zadnjem delu trgovin. Ko kupci pridejo do njih, bodo na poti videli druge nebistvene predmete in jih verjetno kupili.
Večina trgovin vsakih nekaj mesecev malo preuredi police
Zgornja polica običajno vsebuje izdelke manj priljubljenih znamk. Police v višini oči so namenjene najbolje prodajanim in/ali najbolj dobičkonosnim izdelkom. Gre za izdelke priznanih blagovnih znamk in zato zlahka pritegnejo pozornost.
Ni nujno, da so najcenejši izdelki, a se kljub temu dobro prodajajo zaradi ugleda blagovnih znamk. Spodnje police so običajno rezervirane za zelo težke ali zajetne izdelke.
Čeprav ni določeno, kolikokrat je dobro preurediti police, jih večina to stori na vsakih nekaj mesecev. Ni neobičajno, da se velike spremembe v celotni trgovini zgodijo enkrat letno, medtem ko lahko nekateri trgovci na drobno postavitev preoblikujejo dvakrat letno.
Je pa tudi tako, da preureditev zahtevajo dobavitelji, saj številni plačujejo trgovinam, da dobijo najboljšo možno postavitev za izdelke.
Komentarji (4)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV