Cekin.si
Nakupovanje hrane v trgovini

Potrošnik

Ko ste v trgovini, prisluhnite okolici: trgovine imajo premeten manipulativni trik

M.M.
09. 05. 2025 03.35
0

Med nakupovanjem v supermarketih se v ozadju pogosto sliši glasba, za nekatere, večinoma manjše trgovine, pa je običajno slišati le ropotanje vozičkov. Zakaj? Odgovor se skriva v različnih ciljih in pristopih k prodaji – ter v stroških.

Psiholog Jens Lönneker iz Inštituta za tržne raziskave Rheingold Salon pojasnjuje, da se v trgovinah glasba v ozadju uporablja za umeščanje strank v določeno razpoloženje, ki spodbuja potrošnjo. Ta oblika manipulacije ni nujno negativna, saj – kot pravi – nismo žrtve strategij vplivanja, ampak si tudi sami želimo izkusiti to razpoloženje. Glasba spodbuja tako imenovano "mood for walking" oz. razpoloženje za sprehod, zaradi česar se kupci dlje zadržujejo v trgovini, raziskujejo ponudbo in pogosteje posegajo po stvareh, ki jih niso nameravali kupiti.

Ta praksa je pogosta v večjih supermarketih, trgovinah z gradbenim materialom ali pohištvom. Te trgovine imajo širšo in dražjo ponudbo, kupci pa vanje ne prihajajo samo zaradi nakupa, ampak tudi po navdih. Nakupovanje takrat dojemamo kot dogodek, pravi Lönneker za t-online, k takšnemu vzdušju pa pripomore ustrezna glasba.

Popolnoma drugače pa je v diskontih

Po drugi strani pa diskonti, kjer ni glasbe, ciljajo na drugo publiko. Njihova ponudba je manjša, cene nižje, kupci pridejo z jasno začrtanim seznamom in pričakovanjem, da bodo nakup opravili hitro in ugodno.

Kupci v diskontnih trgovinah ne iščejo navdiha ali izkušenj, ampak želijo preprosto in hitro prevzeti potrebne izdelke ter po možnosti izkoristiti kakšno akcijo, pravi psiholog. To imenuje "varčevalno razpoloženje". Pri tovrstnem nakupu glasba v ozadju ni potrebna – ali celo zaželena.

Pretirano nakupovanje
Pretirano nakupovanjeFOTO: Shutterstock

Drugi pomemben razlog, zakaj v diskontih ni glasbe, je finančni. Trgovine, ki predvajajo glasbo, morajo plačati pristojbino organizacijam, ki se ukvarjajo z avtorskimi pravicami, diskonti pa se tej pristojbini enostavno izognejo in si s tem dodatno znižajo stroške.

Nemška spletna stran t-online se je z vprašanjem o glasbi obrnil na same diskontne verige. Večina jih ni odgovorila, Aldi Süd pa je dejal, da že od začetka neguje filozofijo enostavnosti in da obstoječe zvočnike uporablja izključno za oglašanje - na primer za odpiranje in zapiranje blagajn. Aldi Nord je na kratko izjavil, da glasba v ozadju trenutno ni načrtovana.

Vir: Dnevno in T-online

Se vam zdijo informacije pomembne? Vam je članek všeč? Delite ga s svojimi prijatelji! 

Najbolj brane novice:

- Po najdražji hiši razkrivamo še trenutno najdražje stanovanje v Ljubljani

- Pripravite se na izpad elektrike ali druge izredne razmere: Gotovina je vaša rešitev 

- Bi morali pokojnino načrtovati po pravilu 30:30:30:10?

- Toliko znaša regres za letni dopust v javnem sektorju

- Ženske, rojene v teh znakih horoskopa, imajo pogosto vodilne položaje v službi

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Spremeni nastavitve piškotkov Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 911