Stroške lastništva avtomobila nižjega in srednjega cenovnega razreda so leta 2021 izračunali na Avto-moto zvezi Slovenije (AMZS). Za cenejši avtomobil, ki je stal okoli 12.000 evrov, so izračunali letni povprečni strošek 2734 evrov ob predvidevanjih, da letno z njim prevozimo 15.000 kilometrov in da zanj prvih pet let doplačujemo kasko zavarovanje. Za dražjega, ki je stal 20.000 evrov, s katerim letno prevozimo 25.000 kilometrov in za katerega prvih pet let prav tako plačujemo kasko zavarovanje, so izračunali povprečne letne izdatke v višini 4782 evrov.
Po oceni Petra Kavčiča, urednika podstrani AMZS, ki je namenjena za prodajo in nakup vozil, so lahko izračuni merodajni tudi dandanes, če zaradi draginje cene povišamo v povprečju 10 odstotkov. Tako lahko sklepamo, da nas avtomobil nižjega cenovnega razreda v današnjih časih stane v povprečju 3000 in avto srednjega cenovnega razreda 5260 evrov na leto.

Rabljeni avtomobili so cenejši, a je večje tveganje za nepredvidene stroške
Ob izračunih, kolikšni so (letni) stroški avtomobila, je sicer potrebno upoštevati več dejavnikov. Največjega in prvega predstavlja kupnina, ki je odvisna od znamke, tipa in starosti vozila ter tudi od načina financiranja (enkratno plačilo kupnine v celoti, lizing, kredit ...).
Stroški goriva se računajo glede na ceno na liter, prevožene kilometre in povprečno porabo. Izdatke za lastnika obenem predstavljajo redni izdatki, kot so registracija, servisi, zavarovanje, vzdrževanje, menjava in nakup novih pnevmatik ... ter izredni izdatki, ki nastanejo nepričakovano in nas lahko zelo, zelo udarijo po žepu.
Več tveganja za nepredvidene stroške je pri starejših in rabljenih vozilih, ki so resda cenejša, a lahko po plačilu nižje kupnine zaradi dotrajanosti in skritih napak naknadno nastanejo precejšnji izdatki z vzdrževanjem. AMZS strokovnjaki zato priporočajo temeljito preverbo zgodovine rabljenega vozila, pri čemer lahko ključne podatke preverite v servisni knjigi in na spletnih platformah, kot je denimo brezplačna Avtolog.si.
Peter Kavčič obenem svetuje predhodni pregled pri mehaniku, "ki lahko preveri obljube prodajalca glede na dejansko stanje avtomobila. Nobena skrivnost namreč ni, da je med rabljenimi avtomobili na trgu tudi veliko takšnih s prevrtenimi kilometri in prikritimi napakami".
Zaradi skritih napak lahko namreč nastane velika škoda. Z vožnjo v vozilu, ki ni tehnično brezhibno, je ogrožena varnost v prometu in nepredvidena popravila lahko stanejo več sto ali več tisoč evrov. Peter Kavčič je med drugim izpostavil nakup novih pnevmatik, ki za avtomobil nižjega srednjega razreda stanejo med 250 in 300 evri, za terence tudi do dvakrat več. "V hladnih mesecih se še hitreje pokaže tudi težava z akumulatorjem. Če ni pretirano izrabljen, ga je sicer mogoče "oživiti" na servisu, v nasprotnem primeru je potrebna menjava. Pri avtomobilu s sistemom start-stop je cena za akumulator običajno podvojena, kar pomeni nekaj sto evrov," je opisal.
Izredno drago je popravilo ob odpovedi motorja, medtem ko je pogoste napake na podvozju po izkušnjah strokovnjaka mogoče odpraviti hitro in za relativno malo denarja. S pravočasnim servisom se prav tako lahko izognemo večjim stroškom, "ki bi nastali zaradi neenakomerne obrabe pnevmatik in višje porabe goriva. Zavore oziroma izrabljene obloge so tudi pogosta napaka, menjava pa nas lahko stane med 200 in 300 evri, kar je seveda odvisno od tipa vozila in tega, ali je treba menjati še kaj več kot le zavorne obloge." Vozniki lahko pri rednih in izrednih izdatkih prihranijo z vključitvijo v avto klube. Ob nakupu tudi prodajalci običajno nudijo določene ugodnosti, ki pa se razlikujejo od starosti, tipa in znamke. V primerjavi z rabljenimi so novi avtomobili dražji, vendar nakup načeloma velja za bolj varnega zaradi garancij in odgovornosti prodajalcev. Prav tako so določena jamstva vsaj zaenkrat še ob nakupu rabljenega, a le pri pooblaščenih trgovcih, medtem ko je večje tveganje in svetovana dodatna previdnost ob nakupu avtomobila od fizičnih oseb.

Pozna se tudi izguba vrednosti
Nakup na prvi pogled sicer poceni vozila se torej sčasoma lahko izkaže za dragega, saj so lahko visoki izdatki za vzdrževanje. Vsekakor je ob nakupu smiselno preučiti vse ključne dejavnike, ki tvorijo končen izračun izdatkov lastništva, med njimi tudi pogoje garancije in jamstva. In čeprav v resnici ne gre za strošek sam po sebi, je ob končni oceni izdatkov lastništva avtomobila smiselno upoštevati tudi izgubo vrednosti. Nastaja skozi leta praktično z vsakim prevoženim kilometrom in jo neposredno občutimo ob prodaji odsluženega, ki povečini sovpada z nakupom novega avtomobila.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV