V letu 2024 je bilo v Sloveniji po podatkih sekcije za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije prodano 53.018 osebnih avtomobilov, kar je 8,37 več kot leto poprej. Na vrhu lestvice najbolj prodajanih znamk avtomobilov ni prišlo do spremembe: Volkswagen je bil tudi lani najuspešnejši in je zanesljivo obdržal prvo mesto, saj je prodal skoraj 15 odstotkov vseh prodanih avtomobilov.
Statistični podatki razkrivajo še, da so bili, kot že nekaj let, tudi lani najbolj priljubljeni športni terenci, saj je bilo skoraj vsako drugo novo vozilo t. i. SUV (Sport Utility Vehicle). Gre za tip avtomobila, ki združuje značilnosti osebnega avtomobila in terenskega vozila. SUV-ji so znani po višjem podvozju, kar zagotavlja boljši pregled nad cesto, prostornejši notranjosti, možnosti štirikolesnega pogona in vsestanski uporabnosti.
Čeprav so bili prvotno namenjeni vožnji po zahtevnejših terenih, se danes SUV-ji pogosto uporabljajo kot družinski avtomobili in mestna vozila, trend priljubljenosti pa se bo kot kaže nadaljeval tudi v 2025. Volkswagen je namreč na evropski trg vstopil z novim SUV-modelom Tayron. Pet- ali po želji sedemsedežni cestni terenec v dolžino meri 4.792 mm, medosna razdalja pa znaša kar 2.791 mm. Tayron je s tem drugi največji SUV znamke Volkswagen: umeščen je med ekskluzivni Touareg (višji razred) in učinkoviti Tiguan (srednji razred).

Pomembno je, da ima avtomobil čim bolj izpopolnjene varnostne sisteme in funkcije
Sodobni športni terenci torej ohranjajo privlačen športni videz (in duha), obenem pa omogočajo pomembne elemente aktivne in pasivne varnosti: zračne blazine, ABS, ESP, sistem za avtomatsko uravnavanje razdalje ACC, asistenca za križišča, asistenca za menjavo voznega pasu (Side Assist), asistenca za ohranjanje smeri na voznem pasu (Lane Assist), sistem za zaviranje v sili z zaznavanjem pešcev in kolesarjev (Front Assist), parkirna asistenca (Park Assist Plus), kamera za vzvratno vožnjo (Rear View) ter prepoznavanje prometnih znakov.
Vsi našteti sistemi so del serijske opreme novega Volkswagen Tayron že v osnovni Life izvedbi, skupaj s 3-consko avtomatsko klimatsko napravo, 10-barvno ambientno osvetlitvijo, gumbom za doživetje vožnje (za upravljanje voznih profilov, vključno s profili štirikolesnega pogona pri sistemu 4MOTION, glasnosti zvoka in možnosti Atmospheres kot vnaprej programiranih svetlobnih in zvočnih vzdušij), senčnimi roloji v zadnjih vratih, infotainment sistemom z možnostjo naknadne aktivacije navigacijske funkcije in brezžično povezavo App-Connect Wireless.
Pri bolj dodelanih, enakovrednih, a individualno opremljenih različicah Elegance in R-Line vam je ob tem na voljo še precej dodatne opreme. Žlahtni Tayron Elegance se lahko med drugim pohvali z odprtopornim pravim lesom v notranjosti, stranskimi stekli iz večslojnega varnostnega stekla s protihrupno izolacijo, električnim pokrovom prtljažnika, sistemom Park Assist Pro s pomnilno funkcijo in funkcijo daljinskega upravljanja ter sistemom Keyless Access za zagon in zaklepanje brez ključa. Pri dinamičnem modelu TayronR-Line pa izstopajo predvsem športno-komfortni sedeži v mikrotkanini ArtVelours Eco z integriranimi vzglavniki, v mikrotkanino ArtVelours Eco oblečene površine na armaturni plošči in vratih, dekorativni elementi aluminijastega videza ter individualno zasnovana odbijača.

Volkswagen je kot eno prvih podjetij s tehnologijo HD matričnih LED-žarometov IQ.LIGHT prenesel iz višjega avtomobilskega razreda tudi v srednji in višji srednji avtomobilski razred. Po 19.200 večtočkovnih diod v vsakem žarometu predstavlja novo raven osvetlitve ceste in okolice ter tako povečuje udobje in varnost.
Dovolj prostora za tisoč in eno malenkost
Ob nakupu avtomobila velja posebno pozornost nameniti prostornosti vozila. Tudi, če (še) nimate otrok, je namreč vedno bolje imeti nekaj viška, kot da bi naenkrat zmanjkajo prostora za vse stvari, ki jih želite pospraviti vanj. Posebno pozornost namenite prostornini prtljažnika. Tja boste namreč odlagali večino večjih in drobnih stvari. Predmetov vsekakor ni pametno odlagati na zadnje sedeže, saj lahko v primeru nesreče pride do resnih poškodb.
Novi Tayron optimalno izkorišča zaprto površino karoserije: pri petsedežni konfiguraciji v kombinaciji z motorji eTSI, TSI in TDI znaša prostornina prtljažnika do 885 litrov (prtljažnik naložen do zgornjega roba naslonjal druge sedežne vrste). Če pa je Tayron naložen do naslonjal prve sedežne vrste, se prostornina prtljažnika poveča na do 2.090 litrov. V prtljažniku so serijsko nameščeni kaveljčki za vrečke in 12-voltni električni priključek. Opcijsko je mogoče opremo nadgraditi z 230-voltnim električnim priključkom in praktično garnituro pritrdilnih elementov oz. mrež za prtljažnik.

Kako pa je z varčnostjo?
V času, ko so cene električnih vozil še relativno visoke, cene pogonskih goriv pa relativno nestabilne, je seveda na mestu tudi vprašanje varčnosti avtomobila. Glede na velikost SUV vozila v osnovi ne spadajo med najbolj varčna, kar pa ne velja za napredne hibridne modele. Hibridno vozilo za svoj pogon uporablja dva ali več različnih virov energije. Običajno gre za kombinacijo klasičnega motorja na notranje zgorevanje in elektromotorja, ki energijo za svoje delovanje črpa iz akumulatorjev.
Tudi Volkswagen Tayron je poleg dveh turbobencinskih (TSI) in dveh turbodizelskih (TSI) 2.0 motorjev na voljo v dveh izvedbah s priključnohibridnim pogonom (eHybrid) ter enim blagim hibridnim pogonom (eTSI). Oba priljučnohibridna modela Tayron eHybrid pri vsakdanji rabi omogočata velik električni doseg.
Kombinacija štirivaljnega turbomotorja in elektromotorja ima v osnovni izvedbi sistemsko moč 150 kW (204 KM), v zmogljivejši izvedbi pa 200 kW (272 KM), oba modela pa se na dolgih razdaljah odlikujeta z velikim skupnim dosegom okrog 850 km in nizko porabo. Visokonapetostna baterija s kapaciteto 19,7 kilovatne ure zagotavlja celo več kot 100 kilometrov električnega dosega. Blagi hibrid 1.5l (eTSI), se ponaša z močjo 110 kW (150 KM). V pomoč pri speljevanju in pospeševanju mu je 48-voltni jermenski zagonski. Motor je opremljen s sistemom izklopa 2. in 3. valja (ACTplus), kar pripomore k dodatnemu varčevanju z gorivom.

Nikar ne zanemarite dizajna
Tudi dizajna pri izbiri novega avtomobila ne gre povsem zanemariti. Oblika karoserije, linije, velikost, barva, svetila in platišča namreč igrajo pomembno vlogo že pri prvem stiku z vozilom. Tudi zato je za novi Tayron značilen avtentični dizajn SUV-ja. Sprednji del je na pogled še posebno visok, stranska silhueta z natančno začrtanimi linijami in ozkimi režami pa potrjuje, da je to kakovosten in izjemno zanesljiv SUV.
Volkswagen je za novi SUV zasnoval več uporabnih paketov, med drugim:
- paket Luči, v sklopu katerega dobi Tayron Life notranje in zunanje sisteme osvetlitve iz višjih opremskih različic – torej tudi LED Plus žaromete;
- paket Family, ki je na voljo za vse različice in vključuje električno nastavljivo otroško varnostno blokado za zadnja vrata, 230-voltno električno vtičnico v prtljažniku in garnituro pritrdilnih elementov za prtljažnik;
- paket Black Style, ki je na voljo izključno za model Tayron RLine, med drugim ponuja visokosijajne črne karoserijske aplikacije in strešne letve, visokosijajna črna 19-palčna aluminijasta platišča, sprednji odbijač s specifičnim dizajnom R-Line ter notranje dekorativne elemente v videzu temnega kroma.
Tudi notranjost novega Tayrona se ponaša z visoko kakovostjo materialov, prečiščenim in elegantnim dizajnom, povezano armaturno ploščo ter zelo veliko količino prostora za voznika, potnike in prtljago. Čeprav torej končno odločitev pogosto narekujejo praktični dejavniki (poraba, cena, varnost, zanesljivost), je dizajn tisti, ki čustveno prepriča kupca – in novemu Volkswagen Tayronu se bo resnično težko upreti!

Sponzorirana vsebina