Cekin.si
Spletno nakupovanje sicer ponuja številne prednosti, a ga spremljajo tudi nevarne pasti!

Potrošnik

Prepoznajte pasti: Vodnik za izogibanje spletnim prevaram

STA
29. 04. 2025 03.23
0

Ste zaskrbljeni glede varnosti pri spletnem nakupovanju? Kako prepoznati spletne prevare in se zaščititi pred finančnimi izgubami? Bodite previdni pri deljenju podatkov in upoštevajte priporočila za varno nakupovanje.

Slabo napisana besedila, neverjetno ugodne ponudbe in vztrajanje pri plačilu vnaprej so pogosti znaki prevare, s katerimi se kupci lahko srečajo pri spletnem nakupovanju, opozarjajo pri spletnem oglasniku Bolha. Uporabnike zato opozarjajo, da zaupnih podatkov, kot so številke kreditnih kartic, nikoli ne delijo na sumljivih spletnih straneh.

Kot so v sporočilu za javnost spomnili pri Bolhi, so na nacionalnem odzivnem centru za kibernetsko varnost SI-CERT lani zabeležili skoraj 3000 prijav spletnih incidentov.

Pogosta tarča spletnih prevarantov so tudi uporabniki spletnih oglasnikov, zato na Bolhi izvajajo redne in natančne preglede na novo objavljenih oglasov. "Posebno pozornost namenjamo neustreznim ali nelogičnim vsebinam ter preverjanju pristnosti kontaktnih podatkov," je pojasnil vodja marketinga pri Bolhi Klemen Petelin.

Pogosti znaki spletne prevare

Spletno nakupovanje
Spletno nakupovanjeFOTO: Shutterstock

Fotografije, ki manjkajo ali so vzete s spleta, slabo napisana besedila, prenizke cene in vztrajanje pri plačilu vnaprej, so pogosti znaki prevare. Prav tako previdnost ni odveč, če se prodajalec izogiba osebnemu srečanju ali zahteva kopijo bančne kartice, svetujejo.

Pri dragocenejših nakupih, kot so nepremičnine, vozila ali plovila, zato uporabnikom priporočajo, naj vedno zahtevajo dokumentacijo in se dogovorijo za ogled v živo. Če je le mogoče, naj s seboj pripeljejo strokovnjaka ali prijatelja.

Žrtve spletnih prevar pa so lahko tudi prodajalci

Pri Bolhi izpostavljajo opozorila centra SI-CERT glede novega vala goljufij, kjer se prevarant predstavi kot kupec, pogosto s tujo telefonsko številko, in pošlje povezavo do lažne spletne strani, ki spominja na uradno stran Pošte Slovenije. Tam naj bi prodajalec vpisal podatke o kreditni kartici, a namesto prejetega plačila mu z računa izgine denar.

Pri portalu uporabnike opozarjajo, naj ne delijo podatkov kreditnih kartic, saj za transakcije zadostuje številka TRR v varnem okolju platforme.

Med pogostejšimi poskusi goljufij so tudi lažne kurirske storitve in povezave do ponarejenih plačilnih platform. Goljufi pogosto poskušajo ustvariti občutek nujnosti ali zaupnosti in uporabnike prepričati, da kliknejo na sumljivo povezavo. Na bolha.com poudarjajo, da platforma nima lastne kurirske službe, uradno sodelujejo z dostavno službo GLS.

"Pomembno je, da pri spletnem nakupovanju ne klikate na povezave v SMS, Viber ali WhatsApp sporočilih, temveč komunicirate izključno prek uradne aplikacije bolha.com ali spletne strani. Prav tako naj bo vnos osebnih podatkov omejen izključno na to okolje," so zapisali.

Uporabnike, ki naletijo na sumljivo komunikacijo, pozivajo, da se takoj obrnejo na uporabniško podporo bolha.com. 

Se vam zdijo informacije pomembne? Vam je članek všeč? Delite ga s svojimi prijatelji! 

Najbolj brane novice: 

- Ali Trump ruši svetovni finančni sistem? Bodo profitirali Kitajci?

- Kaj moramo vedeti o poklicnih boleznih?

- Zdravnica se sramuje plače, ki jo prejema za svoje delo

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Spremeni nastavitve piškotkov Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 891