Nick Leighton, ameriški strokovnjak za bonton in voditelj podcasta "Were You Raised by Wolves?" (Ali so te vzgojili volkovi?), je lepo primerjal obnašanje ljudi v trgovinah in na cestah – če na avtocesti drugim ne zapirate poti s svojim vozilom, potem tega ne počnite niti v trgovini z nakupovalnim vozičkom. Tudi v trgovini je treba upoštevati "prometna pravila" in se držati desne smeri.
"Z nakupovalnim vozičkom je blokirajte prehodov, ne ustavljajte nenadoma in sunkovito ter ne spreminjajte smeri nenadoma," je dejala Diane Gottsman, avtorica knjige "Modern Etiquette for a Better Life" (Sodobni bonton za boljše življenje). Poudarila je tudi, da v trgovini nikoli ne odpiramo embalaže, da bi jo povohali, okusili ali preverili, kaj je notri. Ja, tudi to ni popolnoma jasno marsikateremu kupcu.
Opozorila je tudi, da vsakdo drugače dojema osebni prostor, zato med čakanjem v vrsti ni v redu komu pihati za vrat. Prav tako ni vljudno, če z nakupovalnim vozičkom udarjate tistega pred vami.
Kaj jezi zaposlene v trgovinah?
Na seznamu stvari, ki najbolj jezijo prodajalce, je puščanje izdelkov na napačnih mestih, zlasti, ko gre za zamrznjeno hrano, kot sta sladoled ali zelenjava. Prodajalci so pripravljeni kupcem oprostiti marsikaj, a nesprejemljivo se jim zdi, če puščajo zamrznjene ali ohlajene izdelke na običajnih policah. To pomeni, da ti izdelki niso hranjeni na primeren način in jih bodo trgovci primorani zavreči.
Kaj jezi kupce?
Kupci pravijo, da jim gre na živce, ko ljudje pustijo stvari na blagajni in gredo po nekaj, kar so pozabili, ter pustijo druge čakati v vrsti. Na živce jim gredo tudi otroški vozički, puščeni na parkirišču, divjanje otrok v trgovini, pa tudi ljudje, ki jedo hrano in pijejo pijačo iz trgovine, preden jo plačajo.
Številni se pritožujejo nad tem, da drugi kupci ne spoštujejo osebnega prostora drugih.
Kaj vas v trgovini najbolj moti?
Povzeto po Pun Kufer.