Cekin.si
noč čarovnic

Potrošnik

Milijarde bodo porabili za praznovanje tega praznika

M.M.
20. 10. 2023 04.45
0

Ko v ZDA pride čas za noč čarovnic, si trgovci manejo roke. Zanimivo, da potrošniki trošijo na veliko, čeprav na trgu vlada negotovost.

Ljudje po vsem svetu veliko porabijo za noč čarovnic, vendar je gospodarski vpliv tega praznika v ZDA osupljiv, poroča britanska spletna stran BBC. Nacionalna fundacija za trgovino na drobno (NRF) pričakuje, da bo poraba za noč čarovnic v ZDA leta 2023 dosegla rekordnih 12,2 milijarde dolarjev (11,5 milijarde evrov) in presegla lanskoletnih rekordnih 10,6 milijarde dolarjev (10 milijard evrov). 

Noč čarovnic
Noč čarovnicFOTO: Shutterstock

Čeprav se poraba za noč čarovnic ne more primerjati z zimskima praznikoma Hanuka in Božič, ki sta osredotočena na darila, ali z dragimi družinskimi prazniki, kot sta zahvalni dan ali Eid al-Fitr (Bajram), strokovnjaki pravijo, da se potrošniki v strašljivi sezoni še vedno ne morejo upreti zapravljanju denarja. Podatki NRF kažejo, da Američani za kostume, sladkarije, dekoracijo doma in pripomočke za zabavo v povprečju porabijo 108 dolarjev, kar je malenkost več kot 100 evrov. 

Za mnoge noč čarovnic ni le nekajurno pohajkovanje okoli bloka ali udeležba na prijateljevi zabavi v izposojenem kostumu – lahko se razširi na celotno sezono dogodkov za odrasle in otroke. Trgovci na drobno izkoriščajo njegovo priljubljenost in vsako sezono uporabijo številne trike, da bi povečali prodajo sladkarij, buč in vseh vrst blaga. 

Vas zanimajo recepti teh sladkih dobrot, saj jih želite pripraviti tudi vi? Za vas smo na stran Okusno.je vtipkali "noč čarovnic" in dobili cel seznam receptov, s katerimi boste navdušili!

Obred noči čarovnic 

Pred tisočletji je bil praznik, ki ga zahodni svet pozna kot noč čarovnic, veliko bolj slovesen. Keltska ljudstva so ga poznala pod imenom Samhain, predstavljal je konec poletja in dan, ko je bila pregrada med živimi in mrtvimi najtanjša, poroča BBC. Duhovi, tako dobri kot slabi, naj bi se prosto sprehajali po zemlji. Z oblačenjem v kostume in ponujanjem hrane so želeli pomiriti njihovo morebitno jezo. Danes te obrede upošteva predvsem razmeroma majhno število neopoganskih vernikov.

Toda današnji obiskovalci noči čarovnic, ne glede na svoja verska prepričanja, jo obožujejo še iz enega razloga. "Ljudje imamo radi rituale," pravi Stacy Wood, profesorica trženja na Poole College of Management na North Carolina State University v ZDA. "Rituali dajejo našemu življenju smisel."

In eden od najpomembnejših vidikov rituala, pa naj gre za versko praznovanje ali zabavo, so "ritualni artefakti". Za noč čarovnic so to kostumi, sladkarije in buče. Vsi ti predmeti so sestavni del prazničnega rituala, pravi Woodova, in ljudje jih z veseljem kupujejo.

Noč čarovnic in prigrizki
Noč čarovnic in prigrizkiFOTO: Dreamstime

To trošenje je v veliki meri odporno na recesijo in se nadaljuje tudi v težkih gospodarskih, političnih in družbenih razmerah. Woodova pravi, da je poraba za ritualne artefakte, kot so kostumi, "precej neobčutljiva na ceno" – potrošniki bodo še naprej kupovali, tudi če bodo časi slabi.

Čeprav je pandemija leta 2020 nekaterim trgovinam povzročila težave, je bila poraba za noč čarovnic visoka tudi v najhujših letih covida-19, pravi. Po podatkih NRF so potrošniki leta 2020 za ta praznik še vedno kupili za več kot osem milijard dolarjev blaga, kar je 7,6 milijarde evrov. Tistega leta so prebivalci njene soseske v Chapel Hillu v Severni Karolini našli domiselne načine, kako praznovati in hkrati zmanjšati izpostavljenost virusu. Eden od sosedov Woodove je zgradil katapult, s katerim je bližnjim otrokom pošiljal sladkarije. "To so anekdotični podatki, vendar so moji otroci na noč čarovnic leta 2020 domov prinesli več sladkarij kot kdaj koli prej," je dejala profesorica.

Philip Rist, ameriški analitik za trgovino na drobno in izvršni podpredsednik za strategijo pri podjetju Prosper Insights & Analytics, pričakuje, da bo letos udeležba na noč čarovnic največja v zadnjih letih. Podatki NRF na primer kažejo, da približno 32 odstotkov anketirancev pravi, da nameravajo organizirati zabavo za noč čarovnic ali se je udeležiti. "Nazadnje je bila ta številka blizu te, leta 2019, tik pred pandemijo," pravi Rist.

Američani naj bi letos samo za okraske za dom porabili 3,9 milijarde dolarjev (3,7 milijarde evrov), kar je približno tretjina vseh nakupov za noč čarovnic. Nekateri okraski lahko znašajo več sto ali celo več tisoč dolarjev, pravi analitik za trgovino na drobno Bruce Winder. Dvanajstmetrsko okostje podjetja Home Depot, znano kot "Skelly", je bilo letos že trikrat razprodano, čeprav je njegova cena 300 dolarjev, kar je 284 evrov.

Okraske pa lahko naredite tudi sami! Za vas smo odkrili navodila, kako doma izrezljati bučo in navdušiti tako domače kot sosede!

Triki za spodbujanje nakupovanja

Trgovci na drobno po vsem svetu se zavedajo vznemirljivosti strašljive sezone in jo izkoriščajo v svojo korist, da bi potrošnike spodbudili k nakupovanju. Winder, ki je v kanadski verigi diskontnih trgovin Zellers deloval tudi kot vodja prodaje sezonskih izdelkov, poudarja, da se noč čarovnic začne že veliko pred 31. oktobrom.

"Z vidika trgovca na drobno ne gre le za povečanje prodaje, temveč za ustvarjanje zavedanja potrošnikov," pravi. Med okraševanjem domov in skladiščenjem sladkarij potrošniki ves mesec opravljajo nakupe, povezane z nočjo čarovnic, že tedne prej, ko vidijo blago na policah.

Pričakuje, da bo poraba za večje predmete v letu 2023 zaradi trenutnega burnega gospodarstva nekoliko manjša, vendar bodo potrošniki še vedno porabili veliko denarja za priboljške in kostume. Cenovno ugodni trgovci na drobno bodo s prodajo za noč čarovnic veliko zaslužili, tudi če bodo inflacija in visoke obrestne mere še naprej ogrožale zaupanje potrošnikov. Ustvarjalne rešitve, kot so te, pripomorejo k temu, da je noč čarovnic "malce zaščitena pred gospodarskim nazadovanjem", pravi Winder. "Tako kot za vsak praznik lahko tudi za noč čarovnic zapravite veliko, lahko pa ga tudi malo pocenite."

Izbrskali smo nekaj idej, kako se zabavati z otroki na noč čarovnic!

Tudi družbeni mediji lahko spodbujajo prodajo, saj uporabniki delijo svoje zgodbe, okraske in kostume za noč čarovnic. Katherine Cullen, podpredsednica za industrijo in potrošniške informacije pri NRF, pravi, da je priljubljenost noči čarovnic v veliki meri posledica tega, da mladi objavljajo svoja oblačila, da bi jih videl ves svet. 

"Kar naenkrat je za ljudi zelo enostavno, da svojo ustvarjalnost delijo širše, ko gre za stranke, in da vidijo, kaj počnejo drugi," pravi. "Mislim, da je to še naprej oživljalo praznik in ga ohranjalo v ospredju za številne potrošnike."

Če seštejemo te dejavnike, dobimo čarovniški zvarek potrošniške porabe – tudi ko potrošniki zaradi naraščajočih življenjskih stroškov zategujejo svoje proračune, poroča BBC. Strokovnjaki se strinjajo, da se potrošniki zaradi gospodarske negotovosti oklepajo obredov, zlasti tistih, ki ne zahtevajo velikih izdatkov in družinskih pričakovanj kot bolj verski prazniki. V strašnem svetu zviševanja obrestnih mer in političnih pretresov je lahko dan, ki se osredotoča na domišljijo, dobrodošel balzam za odrasle. Kot pravi Rist: "Noč čarovnic je vstopnica dovoljenje, da za en dan pobegnemo iz resničnega sveta."

Vir: bbc.com

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 861