Na svetu obstajajo turistične destinacije, ki imajo dvojne cenike; ene za tujce, druge za domačine. In tujci seveda plačujejo višje cene. Japonska nikoli ni bila znana kot destinacija, ki bi tujcem zviševala cene. Vendar je pretiran turizem, ki ga spodbuja kombinacija povpraševanja, ki se je pojavila po koncu Sovjetske zveze (t. i. maščevalno potovanje), in šibke lokalne valute, v zadnjem času spodbudil restavracije v državi k razmisleku o prednostih diferenciranih cen, poroča ameriška spletna stran CNN.
"Ljudje pravijo, da gre za diskriminacijo, vendar je za nas res težko streči tujcem in to presega naše zmogljivosti," je dejal Šogo Jonemitsu, ki v Tokiu vodi restavracijo z morskimi sadeži. Trdi, da turistom ne zaračunava dodatnih stroškov. Namesto tega domačinom ponuja popust v višini 1000 jenov (6,12 evra). "Ta cenovni sistem potrebujemo zaradi stroškov, ki jih imamo," je dejal Jonemitsu.
Japonska se je v celoti ponovno odprla šele jeseni leta 2022, po odpravi omejitev potovanj zaradi pandemije. Letos so se turisti, spodbujeni s šibkim jenom, ki je v primerjavi z dolarjem padel na najnižjo raven v zadnjih desetletjih, vrnili, in sicer v velikem številu. Po vladnih podatkih je namreč v prvi polovici leta 2024 na Japonsko prispelo rekordnih 17,78 milijona obiskovalcev in je na dobri poti, da podre rekord iz leta 2019, ko je na Japonsko prispelo 31,88 milijona turistov.

Ali se vam zdi pošteno, da ponekod tuji turisti plačujejo več od domačinov?
'Ni res, da tujcem zaračunamo več. Gre za to, da domačini plačajo manj'
V odgovor na to so kraji po vsej državi začeli uvajati turistične takse, uvajati omejitve števila obiskovalcev in celo prepovedati prodajo alkohola, da bi omejili učinke prevelikega števila turistov. V začetku tega leta je letoviško mesto ob vznožju gore Fudži postavilo ogromno mrežo, ki je preprečevala pogled na znameniti vrh, potem ko so se turisti zgrnili na mesto za fotografiranje, kar je povzročilo gore smeti in težave v prometu.
Medtem so turistični organi na Hokaidu, najsevernejši prefekturi v državi, ki je znana po slikovitih razgledih in smučarskih središčih, ta mesec pozvali podjetja, naj določijo nižje cene za domačine. Župan na zahodu Japonske pa je izjavil, da razmišlja o tem, da bi tujim turistom zaračunal več kot šestkrat višjo vstopnino za ogled gradu Himeji, ki je na Unescovem seznamu svetovne dediščine, poroča CNN.
So različne cene res način boja proti prekomernemu turizmu?

Elisa Čan, pomočnica direktorja raziskovalnega centra za gostinstvo kitajske univerze v Hongkongu, je dejala, da so lahko različne cene učinkovit način boja proti prekomernemu turizmu.
Gostinec Jonemitsu pravi, da prihod turistov ni le vprašanje dodatnih miz, ki jih bodo brez težav postregli. Povedal je, da je moral zaposliti dodatno angleško govoreče osebje, ki bo sprejemalo naročila, urejalo rezervacije in turistom razlagalo vse od tega, kako razlikovati med sashimijem in jedmi z žara, do tega, kam naj odložijo prtljago. Če tega ne storijo, nastane kaos, je dejal.
Dejstvo je, pravi gostinec, da Japonci večinoma znajo slabo angleško. "Še nismo na takšni ravni, da bi se lahko imenovali turistična velesila. Preprosto ne znamo govoriti angleško, a ne smemo si privoščiti, da jim rečemo kakšne napačne stvari. To je res stresno," je dejal.
Na Japonskem se vsak sam odloči, ali bo imel dvojne cene
Čeprav je na Japonskem to nov pojav, je diferencialno določanje cen v drugih delih sveta precej razširjeno. Ker so cenejše cene za prebivalce pogosto napisane v lokalnem jeziku, tuji turisti morda niti ne vedo, da so plačali več. Na Japonskem se mora vsako podjetje samo odločiti, ali želi uvesti dvostopenjske cene. Drugod to ne velja vedno, saj lahko v to posežejo vlade. V Benetkah, na primer, so uradniki uvedli pristojbino za vstop v italijansko mesto in spletni sistem rezervacij, da bi se spopadli s prekomernim turizmom.
Medtem nekateri japonski lastniki podjetij poskušajo biti ustvarjalni. Šudži Mijake, ki ima v tokijskem okrožju Cukiji neformalno gostilno izakaya, ponuja ramen z jastogom za 5.500 jenov (33,80 evra), kar je štirikrat dražje od rezancev s kozicami, ki jih pogosto naročajo njegovi redni obiskovalci. Ta vrhunska jed je namenjena turistom, ki imajo po njegovih besedah višji proračun za preizkušanje novih stvari.
Avstralska turistka Phoebe Lee je dejala, da je na nedavnem dvotedenskem potovanju na Japonsko porabila manj kot na prejšnjih potovanjih po tej državi, in da ne bi imela nič proti, če bi plačala nekaj več, če bi šibek jen oteževal življenje domačinov. "To pomaga lokalnim podjetjem, da nam, srečnežem, še naprej zagotavljajo neverjetna doživetja in ohranjajo pomembne dele japonske kulture, kot so majhne restavracije in avtentične riokane (tradicionalne gostilne)," je dejala.
Povzeto po CNN.
Komentarji (1)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV