"Dopustnike opozarjamo na porast goljufij, pri katerih se lažni računi na družbenih omrežjih izdajajo za letalske prevoznike," poroča britanska spletna stran BBC.
Po podatkih britanskega potrošniškega združenja Which? obstajajo lažni računi vseh večjih britanskih letalskih družb na portalu X, ki je bil prej znan kot Twitter, in se redno uporabljajo za to, da stranke zavedejo tako, da jim posredujejo svoje osebne podatke. Na omenjenem družbenem omrežju prepočasi odstranjuje račune kršiteljev.
Kako poteka prevara?
BBC poroča, da se prevara pogosto zgodi, ko razočarana stranka poskuša stopiti v stik z letalsko družbo, da bi rešila težavo, so razkrili v omenjenem potrošniškem združenju. Prevaranti preiskujejo družbene medije – pogosto s pomočjo botov, tj. vrste samodejne programske opreme –, da bi našli takšne interakcije. Nato se odzovejo na poizvedbo ali pritožbo in upajo, da stranka ne bo opazila, da z njo komunicira lažni račun.
Združenje Which? je navedlo primer osebe, ki je prek družbenega omrežja stopila v stik s pravim računom letalskega prevoznika Wizz Air. A na vprašanje, ali ima let zamudo, je nemudoma prejela odgovore dveh lažnih računov. Oba sta uporabljala skoraj enak jezik, se opravičila za nevšečnosti, navedla, da sta zadevo že posredovala ustreznemu oddelku, in zahtevala dosegljivo številko WhatsApp za pomoč prek DM oz. neposrednega sporočila, so navedli v poročilu.
Prevaranti pogosto prosijo stranke, naj jim pošljejo občutljive osebne podatke ali jih usmerijo na goljufiva spletna mesta, kjer je mogoče pridobiti podatke o kreditnih karticah. Nekateri goljufi trdijo, da so stranke upravičene do odškodnine, pri tem pa zahtevajo majhno pristojbino za rešitev problema.
Potrošniško združenje Which? je navedlo, da je odkrilo lažne račune X, ki so se izdajali za vse večje letalske družbe v Združenem kraljestvu, vključno z British Airways, easyJet, Jet2, Ryanair, Tui, Virgin Atlantic in Wizz Air.

Prijavljanje teh lažnih računov nekako ne deluje oz. ima omejen učinek, so dodali za BBC.
"Na portalu X si ne smete prilaščati identitete posameznikov, skupin ali organizacij ali uporabljati lažne identitete za zavajanje drugih. Računi, ki se na zavajajoč ali zavajajoč način predstavljajo za drugo osebo, skupino ali organizacijo, so lahko v skladu z X-ovo politiko o zavajajočih in goljufivih identitetah trajno ukinjeni," je za BBC dejal tiskovni predstavnik podjetja X.
Letalske družbe pozivajo stranke, naj bodo pozorne na lažne račune in naj na družabnih medijih ne delijo osebnih podatkov.
Tiskovni predstavnik družbe easyJet je dejal: "Strankam svetujemo, naj za najnovejše posodobitve ali iskanje podpore sledijo in sodelujejo le z našim edinim uradnim kanalom @easyJet, ki je prepoznaven po zlati znački za preverjanje uradnih podjetij, ter naj bodo pozorni in naj ne sodelujejo z drugimi računi ali klikajo na kakršne koli povezave."
Tiskovni predstavnik družbe Wizz Air je dejal: "Še naprej prijavljamo lažne račune v družbenih medijih, stranke pa želimo opomniti, naj na teh kanalih nikoli ne posredujejo svojih osebnih podatkov. Potniki naj se obrnejo na službo za pomoč strankam prek naših centrov za pritožbe ali klicnih centrov."
Povzeto po BBC.
Komentarji (1)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV