Cekin.si
Booking

Potrošnik

Neverjetno, kaj je od nje zahteval lastnik namestitve, ki jo je rezervirala prek Bookinga

M.M.
01. 04. 2025 15.08
1

Če tudi vi pogosto rezervirate svoje počitniške nastanitve prek Bookinga, potem morate vedeti za to pravilo.

Hrvaški Jutarnji list poroča o kar pogosti težavi turistov, ki svoje počitniške nastanitve rezervirajo prek spletne platforme Booking. Gre za to, da prek Bookinga rezervirajo apartma, nato pa jih kontaktira lastnik namestitve in jih prosi, naj od rezervacije odstopi in jo prekliče.

Svojo izkušnjo je novinarjem zaupala ena Hrvatica, ki ni mogla verjeti, kaj si lastnik dovoli. "Nisem mogla verjeti, ko se je to zgodilo. Našla sem zelo ugodno namestitev v Italiji, naredila rezervacijo, potem pa me je nenadoma lastnik kontaktiral neposredno prek zasebnega sporočila in me začel rotiti, naj prekličem rezervacijo," je dejala. 

Razlog? Seveda je šlo za denar. Lastnik je namreč razložil, da je prišlo do pomote, da namestitve zagotovo ni vključil v ponudbo po ceni, po kateri je bila rezervirana in da je preprosto ne more prejeti za znesek, naveden v rezervaciji.

"Znorela sem, ne le zaradi njegove prošnje, ampak tudi zaradi dejstva, da me tako direktno kontaktira, čeprav sem vse naredila prek platforme," je bila jezna.

"Seveda sem zavrnila odpoved rezervacije in rekla lastniku, naj jo sam odpove, če nas noče v goste, nato pa sem kontaktirala Booking, da sporočim, kaj se je zgodilo," je dodala. In storila je prav.

Občasno se tovrstne situacije zgodijo, čeprav se ne bi smele. Najpogostejši razlog, zakaj lastnik zahteva od gosta odpoved rezervacije, pa je običajno dvojna rezervacija – torej dejstvo, da je lastnik v istem terminu rezerviral za dva različna gosta in je zdaj v težavah.

"Formalno-pravno bi moral lastnik sam odpovedati rezervacijo, a pravila Bookinga pravijo, da ima v tem primeru neko odgovornost do gostov, čemur se ji mnogi lastniki seveda skušajo izogniti. Odpoved rezervacije namreč s strani gosta običajno nima nobenih sankcij, torej pomembno je le, da je lastnik izbral možnost z možnostjo vračila denarja. Lastniki se tega zavedajo in zato namesto, da sami odpovejo rezervacijo, raje prosijo goste, da oni odpovedo rezervacijo. Številni to tudi storijo," navaja omenjena spletna stran. 

Ob tem opozarja, da je lastnik dolžan sam urediti odpoved rezervacije. Če je bila namestitev tudi že plačana, pa mora vrniti denar.

"V takšnih situacijah morata praviloma tako platforma kot lastnik nastanitve gostu zagotoviti vračilo denarja, če je bila nastanitev plačana vnaprej, mu zagotoviti nadomestno namestitev in kriti razliko, če je nadomestna lokacija dražja," navaja omenjena spletna stran. 

Številni potrošniki se teh pravic ne zavedajo, zato se jih veliko zadovolji zgolj s tem, da so prejeli povračilo denarja, in še naprej sami iščejo nadomestno namestitev. 

Pri rezervaciji preko Bookinga je priporočljivo upoštevati več pravil

Booking.com
Booking.comFOTO: Dreamstime

Najprej je vedno pametno nekam shraniti potrdilo o opravljeni rezervaciji, iz katerega je jasno razvidno, kdaj ste jo naredili in za koliko časa.

Naj se vam prižge rdeči alarm, če vas lastnik nastanitve kontaktira neposredno prek WhatsAppa ali običajnega sporočila. "To ni predpisan način komunikacije v primeru rezervacije, zato morate vse tovrstne aktivnosti prijaviti Bookingu. Po tem bi morali od Bookinga zahtevati vračilo denarja, kar bi se moralo zgoditi takoj, ter ponudbo nadomestne namestitve s potrdilom, da bodo doplačali morebitno razliko. Izkušnje popotnikov kažejo, da to večinoma deluje, čeprav se lahko pojavijo težave pri ponudbah alternativnih namestitev, saj se včasih zgodi, da je nadomestna ponudba slabša od tiste, ki jo je potrošnik prvotno rezerviral. Na kaj takega ne bi smeli pristati. Potrošnik ni kriv, da je lastnik odpovedal namestitev, platforma pa mu je dolžna zagotoviti dostojno zamenjavo. In temu se ne bi smeli zlahka odreči," so zaključili pri omenjeni spletni strani. 

Se vam zdijo informacije pomembne? Vam je članek všeč? Delite ga s svojimi prijatelji!

 

 

 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (1)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 861