Poslovanje najbogatejših posameznikov na svetu cveti, posledično tudi švicarska turistična industrija. Leta 2024 so švicarski hoteli zabeležili 42,8 milijona prenočitev, kar je največ v več kot 50 letih. Ključno gonilo tako velike rasti? Turisti, ki želijo luksuz. Potniki prihajajo zlasti iz ZDA. Seveda je švicarski turistični panogi takoj postalo jasno, da morajo ta trend čim bolje in nemudoma izkoristiti, poroča spletna stran Euronews, ki dodaja, da Švica podvaja svoj status vrhunske destinacije.
Doživetja po meri in VIP-storitve
Švica sicer že desetletja zaradi neokrnjene pokrajine in elitnega slovesa privablja premožne popotnike. Država je že dolgo sinonim za ekskluzivnost, od hotelov s petimi zvezdicami in restavracij z Michelinovimi zvezdicami do zasebnih smučarskih koč in diskretnih bančnih storitev.
Švica se po pandemiji še bolj nagiba k osebnim, vrhunskim doživetjem, prilagojenim peščici in ne množici. Hoteli v alpskih destinacijah, kot so Sankt Moritz, Zermatt in Gstaad, so dvignili raven storitev - vse do zasebnih smučarskih pomočnikov, ki vam ogrejejo čevlje, organizirajo helikopterske izlete in podobno.

Nastanitve s petimi zvezdicami v tej državi so zdaj opremljene s pričakovanimi ugodnostmi, kot so kuharji v živo in storitve concierge, ki poskrbijo za enkratna doživetja. Nekatere, kot je The Chedi, se ponašajo z ekstravaganco, kot je zbirka tisočerih redkih cigar - te vas lahko stanejo tudi do 8.600 evrov.
Luksuzni turizem pomeni velik posel
Po podatkih Svetovnega gospodarskega foruma bodo svetovni milijarderji leta 2024 povečali svoje skupno premoženje za neverjetnih 1,94 bilijona evrov. Zdi se, da se Švici osredotočanje na posameznike z visokim premoženjem kot strategija za obiskovalce obrestuje.
Lani se je število tujih prenočitev povečalo za 5,1 odstotka na 22 milijonov, pri čemer so četrtino teh prenočitev ustvarili ameriški turisti. Kitajski in indijski obiskovalci so se povečali za dvomestno število, kar kaže na rast tudi na področju luksuznih potovanj na dolge razdalje.
Čeprav morda ne prihajajo v velikem številu, imajo premožni gostje velik vpliv. Hoteli s petimi zvezdicami predstavljajo le približno 8 odstotkov vseh prenočitev, vendar gostje, ki bivajo v njih, ustvarijo od 25 do 30 odstotkov vseh prihodkov od turizma v Švici.
"Številke govorijo same zase," je za BBC povedal Markus Berger iz Switzerland Tourism. "Velik gospodarski pomen upravičuje zavezo luksuznim gostom," je dodal.
Kritiki se sprašujejo, ali lahko ti izjemno luksuzni obiskovalci izpodrinejo lokalne turiste in lokalne prebivalce. Podobne zgodbe o uspehu turizma so se namreč razblinile tudi drugje, na primer v Rimu, kjer so kratkoročni najemi zvišali najemnine in prisilili prebivalce, da živijo zunaj mesta.
Kako se Švica primerja z drugimi luksuznimi počitniškimi kraji?

Razcvet luksuznega turizma v Švici ni osamljen. Destinacije po vsem svetu se potegujejo za delček trga luksuznega turizma. Tenerife se na primer ponovno predstavlja kot ekskluzivno letovišče in uvaja pobude, ki so posebej namenjene luksuznim potnikom iz ZDA, medtem ko letovišča od Maldivov do Avstrije in Grčije ponujajo bogatim turistom ekskluzivnost.
Švica upa, da se bo še naprej razlikovala od drugih luksuznih destinacij, in sicer zaradi mešanice veličastnosti starega sveta in sodobnega razkošja.
Medtem ko destinacije, kot sta Dubaj in Maldivi, obljubljajo ekstravaganco, Švica ponuja umirjeno razkošje, ki temelji na dediščini, wellnessu, pustolovščinah na prostem in vrhunskih - pogosto domačih - storitvah. To bi lahko ostala zmagovalna formula za najbogatejše potnike na svetu, še bolj pa za švicarsko gostoljubje, ki žanje profit.
Vir: Euronews
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV