O tem, kaj se dogaja v Španiji, Italiji in drugod po svetu, smo na Cekin.si že poročali. Naveličani, da njihova mesta uničujejo množice turistov, se domačini odločajo za proteste.
Poskus naj bi trajal do 11. avgusta, za sodelovanje pri projektu pa se je prijavilo 24 organizacij.
V Koebenhavnu naj bi bili turisti deležni finančnih in drugih spodbud, če se bodo obnašali odgovorno. "Zdi se, da danska prestolnica nasprotuje trendu drugih turističnih središč, ki se spopadajo z bremenom prevelikega števila turistov, in poskuša privabiti le dobro vzgojene, družbeno in okoljsko ozaveščene popotnike," poroča britanski portal The Guardian.
Danska turistična organizacija je uvedla program za spodbujanje podnebju prijaznega in trajnostnega vedenja. Od 15. julija letos bo nagrajevala tiste, ki se bodo odločili za vožnjo s kolesom, uporabo javnega prevoza ali za delo, kot je vrtnarjenje ali pobiranje smeti v pristanišču ali mestnih parkih.
Ljudje, ki se bodo pojavili z lastnimi skodelicami za kavo za večkratno uporabo, lahko v izbranih lokalih dobijo brezplačen napitek, druge ugodnosti za dobro vedenje pa vključujejo brezplačen koktajl v baru na strehi ali dodaten čas na mestnem kompleksu umetnih smučišč.
"Vse naše odločitve vplivajo na okolje, zakaj torej ne bi sprejemali zavestnih odločitev, ki koristijo nam vsem, in bili za to nagrajeni," predlagajo organizatorji projekta CopenPay.
Mikkel Aarø-Hansen iz uradnega turističnega združenja "Čudoviti Koebenhavn" je izrazil upanje, da bo zamisel navdih za druga mesta, ki iščejo izvedljiv način za vzpostavitev bolj vzajemno koristnih in manj obremenjujočih odnosov med turisti in lokalnimi prebivalci.
"Zagotoviti moramo, da turizem ne bo breme za okolje, temveč bo postal gonilna sila pozitivnih sprememb," je dejal. Dodal je, da bo program z vključevanjem elementov tako imenovanega doživljajskega gospodarstva spodbujal tudi bolj pozitivna srečanja med turisti in lokalnim prebivalstvom.
"Naši temeljni cilji so, da potovanja postanejo bolj trajnostna. Vendar nam bo to uspelo le, če nam bo uspelo premagati velik razkorak med željo obiskovalcev po trajnostnem ravnanju in njihovim dejanskim ravnanjem," je dejal in dodal, da je ta izziv bolj zapleten, kot se zdi. "Želimo, da bi obiskovalci sprejemali bolj zavestne, podnebju prijaznejše odločitve in da bi s tem, upajmo, pridobili bolj koristno potovalno izkušnjo," je dodal Aarø-Hansen.
Topla dobrodošlica, ki jo ponuja mesto, bi morala biti samoumevna v nasprotju z nezaželenimi prizori, s katerimi so se turisti srečevali na drugih destinacijah, ki jim ni uspelo obvladati ponudbe in povpraševanja po obiskovalcih, pravijo voditelji mesta. Barcelona ni edina priljubljena turistična destinacija, ki se je znašla na udaru množičnega turizma in kjer so lokalni prebivalci sprejeli drastične ukrepe, da bi omejili ali nadzorovali turistični razcvet, poroča omenjena spletna stran. Na drugih destinacijah preizkušajo različne metode, od vstopnin do območij z omejenim številom obiskovalcev, da bi nadzorovali pretok ljudi.
Oblasti na projekt CopenPay, ki bo sprva trajal do 11. avgusta, gledajo kot na nekakšen pilotni projekt, ki bi ga lahko v primeru uspeha ponovili in razširili. V prihodnosti bo morda vključeval nagrajevanje obiskovalcev, ki se v Koebenhavn odpravijo z vlakom in ne z letalom.
Povzeto po The Guardian in STA.