Že za prvomajske počitnice se številni Slovenci odpravijo na hrvaško obalo. Priprave so v polnem teku, številni bodo proste dni preživeli na hrvaških otokih, na katere vozijo trajekti Jadrolinija.
Ta teden pa je hrvaška spletna stran TPortal objavila, da se je Jadrolinija odločila do sredine aprila prekiniti trajektno linijo med Splitom in Ancono v Italiji, edina celoletna mednarodna povezava iz hrvaških pristanišč. Razlog: nimajo dovolj ladij za vzdrževanje. Kaj to pomeni? Ali ima Jadrolinija resne težave s svojimi trajekti?
Spomnimo na tragično lansko nesrečo trajekta Lastovo. V omenjeni nesreči trajekta v Malem Lošinju so avgusta lani umrli trije člani posadke, eden pa je bil huje poškodovan. Nesreča se je zgodila zaradi padca ploščadi za vstop vozil na trajekt, pod katero so bili v tistem trenutku oba krmarja ter vodja strojnice in prvi častnik, ki so pregledovali ploščad. Poročilo o nesreči z začetka februarja je razkrilo, da so zanjo odgovorni kapitan plovila, pa tudi ladijska družba Jadrolinija in njen predsednik uprave. Pristojno ministrstvo je predlagalo uvedbo kazenskega postopka proti Jadroliniji, odgovorni osebi v tej družbi in odgovornemu na trajektu Lastovo. Zamenjala se je tudi uprava tega hrvaškega državnega ladjarskega podjetja.

In če se vrnemo na trenutne razmere: ukinitev edine ladijske povezave med Hrvaško in Italijo ni bila uradno napovedana, a so se karte preprosto nehale prodajati, kar je povzročilo upor potnikov, ki so o tem obvestili omenjeno spletno stran. Ta ladijska linija je v zimskih mesecih priljubljena za tovorni promet med državama, za italijanske romarje v Međugorje in hrvaške turiste ali poslovneže, ki želijo v Italijo, so navedli.
Po neuradnih informacijah, ki jih navaja TPortal, gre za težave pri velikih trajektih Dalmacija in Marko Polo, ki sta že dlje časa v remontu, nato pa naj bi po vrnitvi v plovbo v remont odšli še nekateri drugi trajekti. V takšnih razmerah je skoraj nemogoče spoštovati prej načrtovani vrstni red plovbe.
"Zaradi velikih zamud, ki jih beležimo v remontnem ciklusu ladij Jadrolinije ter nujnosti in prioritete vzdrževanja nacionalnih linij, bo prodaja vozovnic za obdobje od 11. marca do 16. aprila na mednarodni trajektni liniji Split - Ancona, začasno ustavljena," so za TPortal potrdili v Jadroliniji.
Bo vse nared za sezono?
Od sredine aprila naj bi to linijo ponovno vzpostavili po predsezonskem redu plovbe, torej s tremi odhodi tedensko iz Splita in Ancone. Vozil bo le trajekt Marko Polo, kaj pa bo s trajektom Dalmacija, ki so ga nedavno kupili posebej za mednarodne linije v Italijo?
"Kot so sporočili iz Jadrolinije, naj bi bil po zdajšnjem stanju njen remont končan "v desetih dneh", nato pa bo "ohranil državne trajektne linije do načrtovanega začetka plovbe na liniji Dubrovnik - Bari, torej tudi nekje sredi aprila. Povedano drugače, ogromna ladja, ki so jo nedavno kupili posebej za mednarodne linije v Italijo, bo za nekaj tednov "krpala" luknjo v povezavah z otoki, kot sta Brač ali Hvar," poroča omenjena spletna stran.
Seznam nekaj incidentov v zadnjih mesecih
Jadrolinija je imela v zadnjem letu kar nekaj težav in incidentov. Poleg tiste lani v Malem Lošinju se je lanskega decembra zgodil še en incident. Na poti od Splita proti Hvaru se je kmalu po izplutju pokvaril trajekt Zadar, na katerem je bilo 164 potnikov. Trajekt se je moral vrniti v splitsko pristanišče, v Jadroliniji pa so okvaro pripisali slabi kakovosti goriva, so takrat poročali hrvaški mediji.
Lanskega novembra je na Dugem otoku nasedel katamaran Silba hrvaške družbe Jadrolinija. Plovilo je zaradi tehnične težave ob pristanku v pristanišču Božava trčilo ob obalo. To je le eden v vrsti incidentov, povezanih s plovili Jadrolinije v zadnjem času. Iz Jadrolinije so takrat sporočili, da je bila za nesrečo kriva tehnična težava, zaradi katere je katamaran zaneslo na obalo. Potnike so izkrcali, poškodovanih ni bilo.
Nato spomnimo na lanski oktober, ko se potniki trajekta Jadrolinije Vladimir Nazor zaradi tehnične okvare na električnih instalacijah niso mogli izkrcati na dalmatinskem otoku Ist, temveč so se morali vrniti v Zadar.
Sredi lanskega avgusta se je pripetila tudi okvara na vstopni ploščadi trajekta Tin Ujević, konec julija pa se je na poti od Splita proti otoku Korčula pokvaril trajekt Oliver, ki je nato nekaj ur stal na morju. Konec avgusta pa je med vplutjem v pristanišče na otoku Brač padla vstopna ploščad trajekta Mljet.
Vir: TPortal
Preberite tudi: