Rogelio Villarreal ni vedel ničesar o francoskem draguljarju Cartier, ko se je lanskega decembra na njegovem Instagramu pojavil oglas. Kliknil je nanj in si ogledal strani z bleščečimi in dragimi luksuznimi predmeti, vključno s torbicami, urami in ogrlicami, od katerih je vsaka stala več tisoč dolarjev, poroča ameriška spletna stran Seattle Times.
Nato je Villareal, ki živi v Mehiki, opazil par uhanov: okrogli in vitki uhani iz 18-karatnega rožnatega zlata, obložene z diamanti, ki so stale le 237 mehiških pesov (približno 13 dolarjev ali 12,15 evra).
Kupil je dva para. Kasneje je bila cena uhanov na Cartierjevi spletni strani popravljena na 237.000 pesov - več kot 13.000 dolarjev ali 12.148 evrov.
Izbruhnil spor
Nakup je sprožil večmesečno prerekanje med moškim iz severne zvezne države Tamaulipas in ugledno znamko. Spor je spremljalo na stotine uporabnikov družbenih omrežij, vanj se je vključil celo mehiški senator.
27-letnik pravi, da je na spletni strani draguljarja odkril te uhane in da se je odločil za nakup. Sledil je en teden, ko je Cartier po besedah Villarealove začel vrsto poskusov preklica naročila, pri čemer je sprva trdil, da uhani niso na voljo.
Ko Villarreal naročila ni preklical, so ga začeli klicati predstavniki podjetja. Povedali so, da "uhani, ki sem jih naročil, niso bili navedeni s pravo ceno, zato so želeli preklicati nakup, in da mi bodo zaradi nevšečnosti podarili darilo". Kot "nadomestilo za nevšečnosti" je podjetje moškemu ponudilo "gesto iz hiše Cartier" - brezplačno steklenico šampanjca Cartier Cuvée in usnjen Cartierjev izdelek, kot je navedeno v elektronskem sporočilu, poslanem Villarrealu.
Odločil se je, da bo darila zavrnil in se uprl, pri čemer je uporabil kontaktni obrazec na spletni strani podjetja in se skliceval na zvezni zakon o varstvu potrošnikov v Mehiki, ki pravi, da je mogoče dobavitelja blaga postaviti pred sodišče, "ker ne spoštuje pogojev, pod katerimi" je kupljen izdelek ali storitev.
Villarreal je na Cartierjevem spletnem mestu v Mehiki našel prodajne pogoje, v katerih je navedeno, da se lahko morebitni spor predloži uradu zveznega tožilca za potrošnike v "poravnalni postopek". To je tudi storil. Pri podružnici zveznega urada za varstvo potrošnikov v Matamorosu je vložil pritožbo. Agencija, ki ima podobno vlogo kot zvezna trgovinska komisija v ZDA, je v preteklosti že posredovala v imenu potrošnikov, ko so trgovci na drobno po prodaji spremenili cenik. Februarja je agencija pozvala potrošnike, naj se pridružijo skupinski tožbi proti podjetju Sony, ki je preklicalo naročila za konzolo PlayStation 5, ki jo je na svoji spletni strani v Mehiki ponujalo s 30-odstotnim popustom.

Zakon o varstvu potrošnikov je v Mehiki tako dobro poznan, da ljudje prek družbenih medijev opozarjajo na napačne cene na spletnih straneh Amazon in drugih trgovcev na drobno z objavami, ki so pogosto vidne in deljene, navaja El Economista, časopis iz Mexico Cityja, ki se ukvarja s finančnimi novicami.
Villarreal je dejal, da je agencija za varstvo potrošnikov pozvala podjetje Cartier na arbitražo in da so večkrat poskušali doseči sporazum. Uradniki agencije so dejali, da informacij o odprtem primeru ne morejo posredovati nikomur drugemu kot vpletenim strankam.
Če agencija za varstvo potrošnikov ugotovi, da je podjetje krivo, lahko naloži globe ali druge kazni, ne more pa podjetja prisiliti, da se drži cene, ki jo je navedlo, je dejal Jorge López Zozaya, odvetnik za podjetja v Mexico Cityju. Če sporazum ni dosežen, lahko katera koli stranka zahteva, da pritožbo reši sodnik. Mehiška zakonodaja ne predvideva zaščite potrošnikov, če je bila navedena cena očitno napačna, je dejal Zozaya. "Če bi se ta primer obravnaval na sodišču, bi se verjetno ugodno zaključil za podjetje Cartier," je dejal Zozaya.
Vendar se zdi, da sta strani sklenili premirje. Villarreal je v ponedeljek pred mediacijskim zaslišanjem agencije za varstvo potrošnikov, ki bo potekalo naslednji teden, povedal, da je od podjetja Cartier prejel obvestilo, da bo njegovo naročilo izpolnjeno. "Vojne je konec," je zapisal v angleščini v objavi na družbenih omrežjih.
Podjetje Cartier se ni odzvalo na več prošenj za komentar, navaja spletna stran Seattle Times.
Povzeto po Seattle Times.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV