Cekin.si
Recepcija

Potrošnik

Zaposlena v hrvaškem hotelu o tem, kaj morate vedeti o hotelskih kamerah

M.M.
19. 05. 2025 10.02
0

Odkrijte brezplačne storitve v hotelih, postopke za izgubljene kartice in zablokirane sefe ter kje so nameščene varnostne kamere. Izkušena receptorka v hotelu na hrvaškem Jadranu odgovarja na pogosta vprašanja gostov.

Ali ste vedeli, da lahko v hotelu pogosto koristite cel kup skritih brezplačnih storitev? In kaj storite, ko vam preneha delovati kartica za vstop v sobo ali ko se vam zablokira sef? Kako pa je s tisto filmsko sceno, ko se na recepciji nasmejete in dobite boljšo sobo? 

Na vsa ta vprašanja je za spletno stran net.hr odgovorila Marija, receptorka z bogatimi desetletnimi izkušnjami v hotelirstvu. Njena naloga je gostom ne le olajšati bivanje, temveč poskrbeti tudi za tisto piko na i, da je njihova izkušnja resnično prijetna in brezskrbna. Razkrila je praktične nasvete, s katerimi bo vaš naslednji obisk hotela še bolj gladko potekal in boste lahko izkoristili vse, kar hotel ponuja.

Katere hotelske storitve so brezplačne?

Da bi bilo vaše bivanje v hotelu res super, vam bodo na recepciji z veseljem pomagali z informacijami o hotelu, seveda pa tudi z nasveti za raziskovanje okolice – od znamenitosti do dobrih restavracij, skratka vse po vašem okusu! Marija poudarja, da boste izvedeli vse o delovnem času restavracije (za slasten zajtrk in večerjo) in wellnessa. 

Ena res odlična, pogosto nepoznana brezplačna storitev je, da lahko svojo prtljago popolnoma brezplačno pustite na čuvanju na recepciji, ki je odprta non-stop, kar pomeni, da po stvari lahko pridete kadarkoli. Kaj še dobite brezplačno? Budilko po telefonu (če ne zaupate svojemu alarmu), rezervacije v zunanjih restavracijah, klicanje taksija, pomoč pri parkiranju in prtljagi. 

Hotelska recepcija
Hotelska recepcijaFOTO: Adobe Stock

Če rabite še kakšen vzglavnik ali brisačo, samo pokličite! Mnogi gostje ne vedo, kaj je vključeno v wellness – pri Mariji so to notranji bazen, savne in fitnes, vse brez doplačila, tudi brisače za bazen so že vključene v ceno. Samo pazite, saj pijača iz mini bara žal skoraj nikoli ni brezplačna, razen redkih izjem!

Ste med tistimi, ki si radi privoščijo, da v hotelu uredite tudi svoje perilo?

Storitev pranja in likanja je na voljo, v sobi je ponavadi poseben seznam s cenami, kamor označite, katere kose oblačil želite očistiti. Nato daste oblačila v priloženo vrečko, nanjo napišete svojo številko sobe. Vrečko lahko pustite v sobi in zanjo poskrbi sobarica ali pa jo odnesete kar na recepcijo, lahko pa tudi pokličete recepcijo in pride sobarica ponjo. Res preprosto, da obdržite sveža oblačila skozi celo potovanje!

Vaša varnost in zasebnost v hotelih: kaj morate vedeti

Ko končno dobite ključ in vstopite v svojo hotelsko sobo, si najprej oddahnite, nato pa naredite nekaj koristnega za svojo varnost in brezskrbnost: vse, kar je vredno – denar, nakit in druge dragocenosti – spravite v sef, ki je v sobi. Lahko si izberete lastno kodo, tako da le vi dostopate do vsebine. 

Druga pametna poteza je, da si ogledate, kje v hotelu se nahaja vaša soba in kakšne so izhodne poti v sili. 

Hotelska nastanitev
Hotelska nastanitevFOTO: Adobe Stock

Marija pojasnjuje, kako zaposleni vstopajo v vašo sobo. "Hotelske strežnice in sobarice vedno potrkajo, in to večkrat, preden sploh vstopijo." Če resnično ne želite, da vam kdo pride v sobo, sploh ne na čiščenje, lahko to poveste že takoj ob prijavi na recepciji. Poleg tega lahko vedno uporabite dobro staro oznako 'Ne moti' na vratih (fizično ali digitalno), kar je jasen znak za vse, naj vas pustijo pri miru. Da, včasih vas po prijavi iz recepcije pokličejo, a le zato, da preverijo, če vam še kaj manjka in je vse tako, kot mora biti!

Kje pa so v hotelih nameščene kamere? Marija je jasna: "Kamere nikoli niso nameščene v sobah niti v hodnikih, kjer so sobe, tako da se zares pazi na zasebnost gostov." Nameščene so na vidnih mestih, kjer je to nujno.

Ste pred vrati hotelske sobe, vtaknete kartico, a lučka noče zasvetiti zeleno? To je deaktivirana kartica za sobo, situacija, ki se zgodi precej pogosto, a naj vas ne skrbi, rešitev je na dlani, vedno na recepciji! Marija pravi, da je glavni razlog za to, da se kartica preprosto izklopi, ker je vaš čas bivanja potekel. Pojdite na recepcijo, preverite možnosti podaljšanja in kartica bo takoj spet delovala. 

Če jo izgubite, je pa to prva stvar, ki jo morate takoj sporočiti recepciji – deaktivirali jo bodo in vam dali novo. Včasih pa kartico poškodujejo mobilni telefoni ali druge naprave v torbici ali žepu, takrat jo prav tako prinesete na recepcijo, da jo ponovno aktivirajo. 

Zapomnite si: le na recepciji vam lahko odprejo sobo ali naredijo novo kartico, kar je za vašo varnost zelo pomembno. Zato vas bodo vedno preverili (ime, rezervacija), če pridete brez ključa. Posebna situacija so sobe, ki imajo povezovalna vrata z drugo sobo (recimo za družine), a če bivate sami, nujno preverite, da so ta vrata zaklenjena, ponavadi z običajnim ključem. Tako ste lahko brez skrbi!

Reševanje pogostih tehničnih težav

Hotelska nastanitev
Hotelska nastanitevFOTO: Adobe Stock

Kljub skrbni uporabi lahko pride do težave, kot je zablokiran sef v sobi. Če gost sefa ne more odpreti, mora nemudoma kontaktirati recepcijo. V takih primerih recepcija pokliče tehnično osebje oz. hišnike, ki so usposobljeni za ponastavitev sefov. Marija poudarja: "Gost vedno mora biti prisoten s hišnim mojstrom v sobi, medtem ko se sef nastavlja." 

Za odpiranje zablokiranega sefa namreč obstaja mehanski ključ, ki ga uporabi tehnično osebje. Glavni razlog za zablokiranje sefa je napačno večkratno vnašanje PIN kode, zlasti če je koda vnesena več kot trikrat narobe. Receptorka svetuje, naj gostje pri nastavitvi PIN kode izberejo tako, ki si jo bodo zlahka zapomnili, in pri odpiranju sledijo navodilom, da se izognejo ponovnemu blokiranju. Pomoč pri tovrstnih tehničnih zapletih je standardna storitev recepcije in del prizadevanj za nemoteno bivanje gostov.

Kako do pozabljenih osebnih stvari?

Vsak dan se na recepciji srečujejo z izzivom izgubljenih in najdenih predmetov. Naloga obravnavanja le-teh pripada bodisi zaposlenim na recepciji bodisi vratarjem (concierge), odvisno od organizacije hotela. Marija ugotavlja, da so najpogostejši izgubljeni predmeti polnilci za elektronske naprave. Ko sobarica najde predmet v sobi, to takoj prijavi recepciji, ki nato poskuša kontaktirati nekdanjega gosta. 

Gostje pozabijo raznovrstne stvari, od nakita in dokumentov do oblačil in obutve. Iskanje je mnogo učinkovitejše in uspešnejše, če gost izgubo prijavi čim prej in lahko natančneje pove, kje misli, da je predmet pozabil. Pri pošiljanju najdenih predmetov tujim gostom je postopek nekoliko kompleksnejši: najprej morajo gosti poklicati hotel, potrditi lastništvo, nato pa recepcija organizira prevzem pošiljke preko dostavne službe, pri čemer stroške dostave krije gost. Ta proces se včasih zavleče, saj morajo gostje dostavni službi pravočasno posredovati zahtevano QR kodo za prevzem paketa iz hotela, zaradi česar recepcijo včasih pokličejo tudi večkrat.

Kako do boljše sobe v hotelu (in kdaj je to sploh mogoče)?

Vsak dan se na recepciji srečajo z gostom, ki želi boljšo sobo, kot jo je rezerviral. Ti 'upgrade-i' pa niso vedno na voljo. Kdaj jih hotel ponudi in kakšne 'trike' uporabljajo gostje? Marija pove, da upgrade dobiš le v določenih primerih. Nekateri gostje upajo na boljšo sobo, če omenijo rojstni dan ali obletnico, ko se prijavljajo. Vendar pa je dejanska odločitev o nadgradnji močno odvisna od zasedenosti hotela in od same politike posameznega hotela. 

Marija pravi, da "vodja recepcije daje navodila ... a vsak hotel ima svojo politiko." Dejavniki so platforma rezervacije, pogostost bivanja v hotelu (zvestoba) in število razpoložljivih boljših sob. Boljšo sobo je lažje dobiti, če ostanete le eno ali dve noči in če ima hotel proste kapacitete. 

Marija pravi, da obstajajo gostje, ki vedno nekaj 'prosjačijo', a to ni vedno učinkovito. Pomembna je prijaznost z obeh strani. Recepcija sprejema odločitve in lahko nudi popuste. Če pa hotel naredi napako in je nekaj narobe z bivanjem, se hotel po svojih najboljših močeh potrudi, da to popravi, recimo tako, da zmanjšajo račun za parkiranje ali ponudijo kaj drugega kot kompenzacijo. Skratka, bodite prijazni in razumevajoči, to se običajno izplača bolj kot vztrajno pritoževanje.

Vir: net.hr

Se vam zdijo informacije pomembne? Vam je članek všeč? Delite ga s svojimi prijatelji! 

Najbolj brane novice:

Gurs: Sedaj lahko preverite, koliko je vredna vaša nepremičnina

Napačni podatki o nepremičnini v evidenci vrednotenja. Kaj storiti?

Poročilo razkrilo zaskrbljujoče podatke o zdravnikih: Kdo bo kmalu zdravil Evropejce?

Kje je poleti največja gneča? Mesta, ki se jim morate izogibati, če iščete mir in počitek

Top 10 nemških delodajalcev, ki ponujajo najvišje plače

Direktorji v Evropi zaslužijo toliko več od delavcev

UI Vsebina ustvarjena z generativno umetno inteligenco.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Spremeni nastavitve piškotkov Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 947