Naročanje po spletu je danes zelo priljubljeno in razširjeno, a mnogi potrošniki slabo poznajo svoje pravice pri tovrstnih nakupih, pred začetkom prazničnih nakupov opozarjajo v Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS). V tej luči so podali več pojasnil.
14-dnevna pravica do odstopa od pogodbe
V ZPS so uvodoma spomnili, da imajo porabniki pri spletnih nakupih pravico, da v 14 dneh od prejema izdelka odstopijo od pogodbe, ne da bi morali za to navesti razlog. Če gre za naročilo storitve, začne ta rok teči z dnem sklenitve pogodbe, so dodali.
Kako pravilno odstopiti od pogodbe?
Glede postopka odstopa od pogodbe so navedli, da je treba prodajalca o tem obvestiti, najbolje pisno. Izdelek mu je treba vrniti v 14 dneh po poslanem obvestilu, pri čemer pa potrošnika bremenijo le stroški vračila. Prodajalec mu mora v 14 dneh po prejemu obvestila povrniti celotno kupnino, vključno z morebitnimi stroški dostave.
Prevzem v trgovini: ali pravice ostajajo enake?
Porabnik lahko, tako pravijo v ZPS, od pogodbe odstopi tudi v primeru prevzema v trgovini. "Zakon o varstvu potrošnikov ne razlikuje med možnostjo dostave blaga na dom ali prevzema v trgovini. Pravico do odstopa od pogodbe imate torej ne glede na izbrani način dostave. Bistveno je le, da gre za pogodbo, sklenjeno na daljavo, saj pravica temelji na dejstvu, da ob nakupu niste mogli videti ali preizkusiti izdelka," so pojasnili v ZPS.
V katerih primerih pravica do odstopa ne velja?

Zakon pa določa tudi kar nekaj vrst pogodb, kjer potrošnik nima pravice do odstopa od pogodb, in sicer pri pogodbah o blagu, ki je hitro pokvarljivo; pri dobavljenem zapečatenem blagu; pri blagu, ki je bilo izdelano po natančnih navodilih potrošnika in prilagojeno njegovim osebnim potrebam ter v nekaterih drugih primerih, so našteli v zvezi.
Kot primer so navedli nakup personalizirane skodelice, ki kupcu ni všeč. V tem primeru potrošnik ne more odstopiti od pogodbe brez razloga. Če skodelica nima dogovorjenih lastnosti, pa lahko uveljavlja neskladnost s pogodbo.
Kaj storiti, če trgovec zavrne vašo zahtevo?
V ZPS so pojasnili še, kaj naj potrošnik stori, če želi odstopiti od pogodbe, trgovec pa njegovo zahtevo neutemeljeno zavrača: "Trgovca opozorite, da poznate svoje pravice in vztrajajte pri vaši odločitvi. V primeru, da trgovec neutemeljeno vztraja pri zavrnitvi zahtevka, pa lahko podate prijavo na Tržni inšpektorat RS."
Poznajte svoje pravice!

S poznavanjem svojih pravic lahko potrošniki v prazničnem obdobju nakupujejo bolj samozavestno in brez skrbi. Pravica do odstopa od pogodbe pri spletnih nakupih in postopki za reševanje morebitnih težav omogočajo zaščito pred slabimi nakupi ali nepoštenimi praksami trgovcev. Ključno je, da se ob težavah dosledno držimo svojih pravic in poiščemo ustrezno pomoč, če se soočimo z nepravilnostmi.
Obdobje prazničnih nakupov je čas veselja in obdarovanja, zato je pomembno, da ga ne zasenčijo nevšečnosti pri nakupih. Zveza potrošnikov Slovenije svetuje, da se pred nakupi dobro informiramo in po potrebi posvetujemo. Z dobro pripravljenostjo in pozornostjo pri izbiri izdelkov ter trgovcev si lahko zagotovimo prijetno izkušnjo in uživamo v prazničnem vzdušju brez nepotrebnega stresa.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV