Industrijo vplivnežev danes ocenjujejo na 250 milijard dolarjev (več kot 231 milijard evrov), Goldman Sachs pa napoveduje, da bo do leta 2027 ta vrednost narasla na skoraj 500 milijard dolarjev (več kot 462,2 milijard evrov), poroča spletna stran Forbes.
Na Forbesovem seznamu najboljših ustvarjalcev za leto 2024 je 50 imen, ki deluje v ekosistemu ustvarjalcev, ki trenutno po nekaterih ocenah šteje že skoraj 50 milijonov ljudi. Letošnji člani seznama so v zadnjih 12 mesecih zaslužili skoraj 720 milijonov dolarjev (skoraj 666 milijonov evrov), kar je za 20 milijonov dolarjev več kot leta 2023 (18,5 milijona evrov). Od lani so Forbesovi najboljši ustvarjalci svojemu skupnemu številu dodali več kot 100 milijonov sledilcev – zdaj se lahko pohvalijo z več kot 2,7 milijarde sledilcev na YouTubu, TikToku in Instagramu.
Ustvarjalci zdaj izkoriščajo svoj družbeni vpliv, da se iz zabavljačev razvijejo v podjetnike
MrBeast, Khaby Lame, sestre D'Amelio, Paul in Emma Chamberlain vodijo lastne blagovne znamke.
Drugi, med njimi Addison Rae Easterling, Matt Rife in Amelie Zilber, so se s telefonskih zaslonov preselili v osrednje medije. V industriji, ki je nekoč temeljila na sebkih, nekateri gradijo pretočne vsebine. Dhar Mann in Rhett & Link vodita produkcijska podjetja, ki zaposlujejo več kot 100 ljudi, da bi zagotovili elegantno in visokokakovostno vsebino. Tehnični guru Marquess Brownlee vodi svoj YouTube kanal iz skladišča v New Jerseyju.
Forbes je za razvrstitev najboljših ustvarjalcev na svetu s pomočjo podjetja za trženje ustvarjalcev Influential zbral podatke o ocenjenih bruto zaslužkih, številu sledilcev, stopnjah vključenosti in podjetniških dejavnostih več tisoč internetnih osebnosti.
Spodaj je deset najuspešnejših.
1. MrBeast
Zaslužek: 85 milijonov dolarjev (78,6 milijonov evrov)
Skupno število sledilcev: 503 milijonov
Angažiranost: 2,38 %
Ocena podjetništva: 4
MrBeast ima več kot 500 milijonov sledilcev na različnih profilih družbenih medijev in je tako najbolj spremljan ustvarjalec na svetu. Njegovo pravo ime je Jimmy Donaldson in lahko se pohvali z več kot 320 milijoni naročnikov na svojem glavnem kanalu na YouTubu, v zadnjem letu pa je zbral skoraj 9 milijard ogledov. Vse to je posledica divjih videoposnetkov z ekstremnimi podvigi (teden dni preživel v jami) in tekmovanji (100 dni preživel v bunkerju in osvojil 500.000 dolarjev ali 462.000 evrov). Donaldsonova velika priljubljenost je sprožila uspešne potrošniške linije izdelkov, od oblačil do njegovih sladkarij Feastable. Pritegnila pa je tudi polemike – letos septembra so namreč tekmovalci njegove prihodnje Amazonove oddaje Beast Games tožili Donaldsonovo produkcijsko podjetje zaradi nevarnih razmer na snemanju. MrBeast tožbe ni komentiral.
2. Dhar Mann
Zaslužek: 45 milijonov dolarjev (41,6 milijonov evrov)
Akupno število sledilcev: 120 milijonov
Angažiranost: 0,33 %
Ocena podjetništva: 4
Nadlegovanje, rasizem, neenakost – vse to so teme videoposnetkov, ki jih Dhar Mann s svojo ekipo več kot 150 ljudi ustvarja za svoj kanal YouTube s 23 milijoni naročnikov. Mann pravi, da je bil njegov cilj od začetka pomagati ljudem, ki preživljajo težke trenutke v življenju. Težke čase je preživljal tudi sam. Mann piše scenarije za videoposnetke, ki jih z igralci snema v svojem 100.000 kvadratnih metrov velikem studiu v Los Angelesu. Gledalci se zgrinjajo po njegovo sodobno različico popoldanskega posebnega programa. V zadnjem letu je z Google Adsense in partnerstvi z blagovnimi znamkami, med katerimi so WhatsApp, Universal in razvijalec iger SocialPoint, zaslužil približno 45 milijonov dolarjev. Mann vodi tudi agencijo za ustvarjalce (5th Quarter Agency) in kozmetično znamko (LiveGlam).
3. Matt Rife
Zaslužek: 50 milijonov dolarjev (46,3 milijonov evrov)
Skupno število sledilcev: 30,4 milijonov
Angažiranost: 3 %
Ocena podjetništva: 3
Komik Matt Rife je svojo digitalno priljubljenost izkoristil za polnjenje kinodvoran. Stand-up komik, ki je leta 2022 postal viralen na TikToku s svojim hitrim delom z množico, je letos zaslužil več deset milijonov dolarjev z razprodajo približno 30 nastopov v živo, ki jih ima vsak mesec. Na Netflixu pa zdaj nastopa v dveh posebnih komedijah. Prvi, Natural Selection, je bil deležen kritik zaradi šale o nasilju v družini. A zamera javnosti je bila kratkotrajna. Njegova druga oddaja, Lucid, je debitirala avgusta in je bila med najbolj gledanimi Netflixovimi posebnimi oddajami v tem letu. Decembra bo Rife objavil spomine z naslovom Your Mom's Gonna Love Me (Tvoja mama me bo imela rada).
4. Charli D'Amelio
Zaslužek: 23,50 milijonov dolarjev (21,7 milijonov evrov)
Število sledilcev: 213,5 milijonov
Angažiranost: 0,27 %
Ocena podjetništva: 4
Charli D'Amelio je bila leta 2021, ko je bila stara 18 let, imenovana za TikTokerja, ki zasluži največ, saj je svetu pokazala svoje plesne sposobnosti. Nekaj let in tisoč posnemovalcev pozneje D'Amelio ostaja med najbolj spremljanimi ljudmi na TikTok-u. Najdete jo tudi v oglasnih kampanjah za Garnier in pri lansiranju njene linije čevljev D'Amelio Footwear (začela jo je skupaj s sestro Dixie, ki je na 6. mestu tega seznama). Charli bo kmalu debitirala na Broadwayu.
5. Dvojčka Stokes
Zaslužek: 20 milijonov dolarjev (18,5 milijonov evrov)
Skupno število sledilcev: 113,7 milijonov
Angažiranost: 3,09 %
Ocena podjetništva: 3
Brata dvojčka Alex in Alan Stokes vodita enega najhitreje rastočih kanalov na YouTubu. Njuni videoposnetki šal, izzivov in vlogov (kot sta I Built a Secret McDonald's In My Room! in Extreme Camaflouge Hide And Seek) redno pritegnejo več kot 40 milijonov ogledov. Zdaj imata več kot 100 milijonov sledilcev na omrežjih TikTok, Instagram in YouTube. V zadnjih 12 mesecih so njuni videoposnetki pritegnili več kot 4 milijarde ogledov.
6. Dixie D'Amelio
Zaslužek: 14,60 milijonov dolarjev
Skupno število sledilcev: 87 milijonov
Angažiranost: 1,88 %
Ocena podjetništva: 4
Dixie D'Amelio morda ne objavlja več tako pogosto kot pred nekaj leti, ko jo je Forbes razglasil za drugo največjo zaslužkarico Tiktoka, vendar je bolj pomembna kot kdaj koli prej. Dixie je izkoristila začetno slavo svoje sestre Charli, ki je na 4. mestu tega seznama, in se usmerila v visoko modo. Med njenimi partnerstvi so Chopard, Ferragamo, Louis Vuitton in Valentino. Skupaj s Charli pa razvija družinsko linijo obutve D'Amelio Footwear. Vstopila je tudi v pop glasbo – njen singel Be Happy ima več kot 100 milijonov predvajanj na Spotifyu.
7. Mark Rober
Zaslužek: 25 milijonov dolarjev (23,1 milijonov evrov)
Skupno število sledilcev: 61,9 milijonov
Angažiranost: 2,09 %
Ocena podjetništva: 3
Nekdanji inženir NASE, ki je postal super ustvarjalec, je leta 2024 skoraj podvojil število svojih naročnikov na YouTubu, in sicer s 30 milijonov naročnikov na več kot 57 milijonov. Oboževalci ga spremljajo zaradi njegovih vsebin, osredotočenih na znanost, in dramatičnih načinov poučevanja, kot je spuščanje jajca iz vesolja ali preizkušanje, ali je bolj uničujoča kislina ali lava. Roberjevo podjetje Crunch Labs še dodatno zasluži na tem izobraževalnem področju s prodajo naročniških škatel s tematiko STEM za otroke, od aprila letos pa tudi z drugo linijo izdelkov, namenjeno najstnikom in odraslim. Sodeluje z organizacijo FIRST in fundacijo Google.org, da bi znanost postala bolj dostopna v skupnostih z omejenimi možnostmi.
8. Alex Cooper
Zaslužek: 22 milijonov dolarjev (20,3 milijonov evrov)
Skupno število sledilcev: 5,7 milijonov
Angažiranost: 6,5 %
Ocena podjetništva: 4
Alexandra Cooper je svoj podkast o seksu in odnosih Call Her Daddy spremenila v večstranskega medijskega velikana. Jeseni 2024 je sklenila pogodbo v vrednosti 125 milijonov dolarjev (115,5 milijona evrov), s katero je svojo mrežo oddaj, ki jih vodijo ustvarjalci, prenesla na SiriusXM. Nova distribucijska pogodba se uradno začne januarja 2025 in bo nadomestila njeno triletno pogodbo s podjetjem Spotify, ki je vredna 60 milijonov dolarjev (55,4 milijona evrov) Cooperjeva je podpisala tudi partnerstvo z blagovnima znamkama Skims Kim Kardashian in Jimmy Choo. Letos poleti je kot voditeljica televizije NBC na olimpijskih igrah v Parizu vstopila v osrednje medije.
9. Rhett & Link
Zaslužek: 36 milijonov dolarjev (33,3 milijona evrov)
Skupno število sledilcev: 14,3 milijona
Angažiranost: 0,25 %
Ocena podjetništva: 4
Ustanovitelja komičnega kanala na YouTubu sta storila zasuk in ga spremenila v večmedijski imperij. Ob delavnikih se njuna digitalna razvedrilna oddaja Dobro mitično jutro prenaša za 19 milijonov naročnikov, medtem ko Mythical Kitchen svojim 3,9 milijona oboževalcem ponuja norčave vsebine o hrani. Rhett & Link, prijatelja že od osnovne šole, sta svojo slavo na YouTubu prenesla tudi na druga prizorišča. V njuni trgovini Mythical Merch se prodaja oprema z blagovno znamko, od majic s kapuco do izdelkov za nego las. Ustvarjata tudi podkast in svoj kanal Hulu FAST. Dvojica prek pospeševalnika Mythical Ventures letno investira 5 milijonov dolarjev (4,6 milijona evrov) v prihajajoče ustvarjalce.
10. Khaby Lame
Zaslužek: 20 milijonov dolarjev (18,5 milijona evrov)
Skupno število sledilcev: 255 milijonov
Angažiranost: 0,25 %
Ocena podjetništva: 3
Khaby Lame je letos s 163 milijoni sledilcev obdržal naslov osebe z največ sledilci na spletnem mestu TikTok. Njegovi kratki videoposnetki, v katerih se odziva na meme in viralne trende, so zbrali 2,5 milijarde všečkov. Lame iz Torina v Italiji služi milijone. Ima donosne pogodbe z blagovnimi znamkami Hugo Boss, Fortnight in Sony Pictures. Sklenil je tudi pogodbo z maloprodajnim gigantom Walmart, kjer prodaja svojo linijo nenavadnih kuhinjskih pripomočkov, kot sta stiskalnica za česen z blagovno znamko Khaby. Lame je povedal, da nikoli ni sodeloval s podjetjem, ki proizvaja alkohol, cigarete ali kar koli slabega, saj se zaveda, da ga spremlja veliko otrok.
Vir: Forbes